WYWIAD: Sound&Lights Service i Cameo w programie "Młodzi Wielcy"

WYWIAD: Sound&Lights Service i Cameo w programie "Młodzi Wielcy"

24 lutego 2017, 13:00

Polska firma Sound & Lights Service dokonała ostatnio zakupu znacznej ilości urządzeń oświetleniowych marki Cameo. Było to dokładnie 60 sztuk głów Movo Beam 100, które na rynek europejski weszły stosunkowo niedawno, za sprawą Adam Hall Group.

Mieliśmy okazję porozmawiać z Sebastianem Bernatem - właścicielem Sound & Lights Service, który opowiedział nam o tym, do jakiego celu zostały wykorzystane i dlaczego zdecydował się na zakup akurat tych urządzeń.

 

[img:4]

Sebastian Bernat

Sound & Lights Service

 

Mateusz Siedlecki: Dlaczego zdecydował się Pan akurat na produkty firmy Cameo?

Sebastian Bernat: Już od wielu lat używamy znacznej ilości produktów firmy Cameo i wiemy, że ich urządzenia są niemal bezawaryjne. Ostatnimi czasy dokonywaliśmy wielu testów i porównań ze sprzętem innych producentów, m.in. z Pro Lights. Urządzenia Cameo wygrały przede wszystkim pod względem szybkości i precyzji ruchu i bardzo zwartej wiązki światła. Dodatkowym argumentem był też bardzo ciekawy ring RGB wokół soczewki, składa się on z czterech elementów (lampa może działać na aż 35 kanałach)."

Wpływ na naszą decyzję miał również fakt, że urządzenia Cameo pracują bardzo cicho i nie mają problemów z chłodzeniem (które zresztą zawsze można wyłączyć). W instalacji telewizyjnej urządzenia te cały czas działały na 30% swojej mocy i absolutnie nie przeszkadzały w pracy kamerom.

 

[img:5]

 

MS: Wybór padł na 60 urządzeń MovoBeam 100?

Sebastian Bernat: Szukaliśmy przede wszystkim urządzeń efektowych typu beam o niewielkich rozmiarach, które moglibyśmy wykorzystać w dużej ilości. Wybór był dla nas dość jasny - zdecydowaliśmy się właśnie na MovoBeam 100, ponieważ te urządzenia spełniały wszystkie nasze kryteria.

MS: Urządzenia te były wykorzystane przy konkretnej realizacji?

Sebastian Bernat: Tak, w studiu telewizyjnym nagrywamy 13 odcinków programu "Młodzi Wielcy" prezentującego najróżniejsze talenty młodych ludzi. Program będzie emitowany na terenie całego kraju. Głowy MovoBeam 100 są tam znaczącą częścią scenografii.

 

[img:3]

 

MS: Czy w trakcie realizacji zlecenia pojawiły się jakieś trudności?

Sebastian Bernat: Jedyna trudność mogłaby polegać na tym, że w tym programie była już wykorzystywana dioda. Urządzenia oświetleniowe wykorzystywane w produkcjach telewizyjnych muszą być odpowiedniej mocy - muszą przebić się przez ilość światła diody i jednocześnie w żaden sposób nie zakłócać jej pracy. MovoBeam 100 wpasowują się tu bez najmniejszego problemu, wykorzystując 60W Osram LED.

MS: Dlaczego Pana zdaniem do realizacji tego programu wybrano akurat Sound&Lights Service?

Sebastian Bernat: Myślę, że jeżeli chodzi o zachodnią Polskę, to mamy najwięcej tego typu urządzeń i największy park maszynowy. Oprócz MovoBeam 100 w studiu pracuje też 30 dużych spotów, 30 washy oraz konstrukcja z wyciągarkami i myślę, że to było ważnym argumentem. Poza tym, mamy już wieloletnie doświadczenie przy produkcjach telewizyjnych, więc takie zlecenie nie było dla nas niczym nowym. Również realizatorzy telewizyjni byli pod bardzo pozytywnym wrażeniem zastosowanych przez nas rozwiązań.

MS: Jak wygląda kontrola nad takim systemem oświetleniowym?

Sebastian Bernat: Wszystko odbywa się na żywo. Urządzenia są zaprogramowane pod konkretny program, jednak poszczególne odcinki różnią się od siebie pod względem oświetlenia. Wszystko sterowane jest za pomocą Highend HOG 4 wraz z procesorem NA Artnet, zajmując prawie 8 nitek sygnału DMX.

 

Zdjęcia z instalacji

Zobacz także: Movo Beam 100 - Innowacyjna głowica od Cameo

 

Pobierz instrukcję obsługi Movo Beam 100:

 

Pozostałe wywiady
Bądź jak koło - Rozmowa z Theo Katzmanem To jego trzecia wizyta w Polsce, choć drugi występ. Pierwszy mieliśmy okazję podziwiać przy okazji festiwalu Jazz Around nieco ponad rok temu. Tym razem przyjechał promować swój najnowszy krążek – Be The Wheel, na którym znalazło się...
Wywiad ze Stephenem Day podczas Jazz Around Festival 2023 Mieszkający w Nashville młody kompozytor i wokalista Stephen Day swoją popularność zawdzięcza m.in. viralowemu utworowi If You Were the Rain z pierwszego albumu Undergrad Romance and the Moses in Me z 2016 roku. Do tej pory Stephen Day...
Wywiad: Cory Wong dla Infomusic.pl Magnetyczna gra na gitarze, techniczna żywiołowość, wybitny humor i blask bijący ze sceny sprawiły, że Cory Wong stał się niezwykle popularnym artystą ostatnich lat. Muzyk wydał 10 płyt solowych i kilka albumów live. Artysta jest...
Wywiad z Ole Borudem podczas Jazz Around Festival 2023 Ole Børud to norweski multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Co ciekawe, zanim trafił w rejony muzyki jazz / soul / west coast  był członkiem heavymetalowych zespołów takich jak Schaliach i Extol. Występował...
Wywiad: Marek Napiórkowski - Jak grać, żeby nas słuchano? String Theory to najnowszy album Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego, który z tym właśnie projektem pojawi się na Jazz Around Festival. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą,...
"Gigantyczne" zmagania z nagłośnieniem Junior Eurowizja 2022 Jak nagłośnić tak duży festiwal jak Eurowizja Junior i to jeszcze 5000 km od Polski? Zapraszamy do wywiadu z Jerzym Taborowskim - szefem agencji LETUS GigantSound, który ujawnia szczegóły tej "gigantycznej" operacji.