Stanisław August Poniatowski zapomniał o nagłośnieniu. Jak to naprawiono?

Stanisław August Poniatowski zapomniał o nagłośnieniu. Jak to naprawiono?

18 lipca 2018, 11:15

Stanisław August Poniatowski, projektując Łazienki Królewskie, nie uwzględnił niestety konieczności wyposażenia pomieszczeń w profesjonalne systemy audio. Taka konieczność pojawiła się dopiero niedawno i od razu spowodowała pewne trudności. Potrzebny był bowiem system nie tylko skuteczny, ale też niezauważalny. Mieliśmy okazję porozmawiać z Konradem Zamojskim z firmy Audio Intelligence, która podjęła się realizacji tego projektu.

 

Jesteście młodą firmą instalacyjną na rynku i wieloletnim w branży sklepem muzycznym. Skąd narodził się pomysł rozszerzenia działalności? 

Konrad Zamojski: Od samego początku naszej działalności w naszej ofercie znajdował się sprzęt typowo instalacyjny. To powodowało, że napływało coraz więcej zapytań dotyczących kompleksowej realizacji projektów. Rozszerzenie działalności o instalacje audio jest odpowiedzią na zainteresowanie tym tematem wśród naszych klientów.

 

Na Waszej stronie www.audio-instalacje.pl czytamy, że zajmujecie się szeroko instalacjami AV w obszarze: obiektów przemysłowych, gastronomicznych, biznesowych, sakralnych, a także nowoczesnych technologii AV w budynkach mieszkalnych. Jaka gałąź wydaje się Wam obecnie najbardziej rozwojowa?

KZ: Naszym zdaniem każda gałąź ma potencjał do wzrostu. Największy wzrost zapytań daje się jednak odczuć ze strony właścicieli mieszkań, apartamentów i domów.

 

[img:2]

 

PROJEKT

 

Łazienki Królewskie to jedna z Waszych realizacji. Jakie były założenia projektu, wymagania klienta i co ciekawego zaproponowaliście?

KZ: Projekt zrealizowany w Łazienkach Królewskich był niezwykle wymagający. Wynikał z potrzeby zapewnienia uniwersalnego nagłośnienia w kilku z tamtejszych pomieszczeń. Nagłaśniane miały być zarówno przemowy jak i kameralne koncerty i spektakle. Dodatkowo, realizator dźwięku podczas tych zdarzeń miał móc znajdować się na sali i możliwie najmniej rzucać się w oczy. Zarządcom obiektu zależało zarówno na doskonałej jakości, jak i wyglądzie sprzętu, który miał możliwie najmniej rzucać się w oczy, aby nie zakłócać ekskluzywnych zdobień pomieszczeń w których miały być ustawione.

Dodatkowo, ze względu na zabytkowość kompleksu, nie było możliwości stałej instalacji kolumn (np. do ścian). W odpowiedzi zaproponowaliśmy aktywne kolumny firmy QSC, z których każda była przemalowana na kolor marmuru, który znajdował się tuż za nimi tak, aby stały się niewidoczne. Kolumny zostały umieszczone na statywach wykonanych na zamówienie z grubego szkła (podstawy) oraz stalowej rury pomalowanej również na kolor ścian.

Całość została spięta z zestawami bezprzewodowych mikrofonów firmy Sennheiser poprzez cyfrowy mikser firmy Mackie, który bezprzewodowo łączył się z tabletem za pomocą, którego realizator dyskretnie sterował całością. Aby ograniczyć ilość przewodów do minimum sygnał pomiędzy mikserem a kolumnami również jest wysyłany bezprzewodowo.

 

[img:3]

 

Czy coś Was zaskoczyło w tym projekcie?

KZ: Początkowo wiedzieliśmy jedynie tyle, że trzeba dostarczyć sprzęt do nagłośnienia pomieszczenia oraz go podłączyć. Projekt okazał się dużo bardziej wymagający.

 

Aspekty techniczne.

Jaki sprzęt wykorzystaliście w tej realizacji?

KZ: Do instalacji audio wykorzystaliśmy następujący sprzęt:
•  Kolumny aktywne QSC K8
•  Mikser cyfrowy Mackie DL1608
•  Bezprzewodowe Mikrofony Sennheiser z serii EW
•  Alto Stealth Wireless system bezprzewodowy do kolumn

 

Jaka jest Pana ostateczna ocena wykonania zadania?

KZ: Dzięki znakomitej współpracy z tamtejszymi zarządcami, udało się zrealizować ten projekt sprawnie i szybko. Zestawy nagłośnieniowe sprawują się świetnie, zapewniając znakomity odbiór dla publiczności oraz niemal zlewają się ze ścianami kolorystycznie. Wszystkie założenia udało nam się zrealizować.

 

[img:1]

 

OBSŁUGA

Rynek instalacyjny AV jest niezwykle ciekawy, łączy nowoczesne technologie z kreatywnymi rozwiązaniami. Jak wygląda u Was proces obsługi klienta?

 

KZ: Osoby zainteresowane naszymi usługami mogą skontaktować się z nami telefonicznie, mailowo lub poprzez formularz dostępny na naszej stronie. Omawiamy założenia projektu, oglądamy obiekt, proponujemy rozwiązanie i po ostatecznej akceptacji klienta przechodzimy do realizacji.

 

Dziękuje za rozmowę.

 

KONTAKT:

AUDIO INTELLIGENCE

 
Tel: +48 22 123 01 88
[email protected] 
 
 
 
Pozostałe wywiady
Bądź jak koło - Rozmowa z Theo Katzmanem To jego trzecia wizyta w Polsce, choć drugi występ. Pierwszy mieliśmy okazję podziwiać przy okazji festiwalu Jazz Around nieco ponad rok temu. Tym razem przyjechał promować swój najnowszy krążek – Be The Wheel, na którym znalazło się...
Wywiad ze Stephenem Day podczas Jazz Around Festival 2023 Mieszkający w Nashville młody kompozytor i wokalista Stephen Day swoją popularność zawdzięcza m.in. viralowemu utworowi If You Were the Rain z pierwszego albumu Undergrad Romance and the Moses in Me z 2016 roku. Do tej pory Stephen Day...
Wywiad: Cory Wong dla Infomusic.pl Magnetyczna gra na gitarze, techniczna żywiołowość, wybitny humor i blask bijący ze sceny sprawiły, że Cory Wong stał się niezwykle popularnym artystą ostatnich lat. Muzyk wydał 10 płyt solowych i kilka albumów live. Artysta jest...
Wywiad z Ole Borudem podczas Jazz Around Festival 2023 Ole Børud to norweski multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Co ciekawe, zanim trafił w rejony muzyki jazz / soul / west coast  był członkiem heavymetalowych zespołów takich jak Schaliach i Extol. Występował...
Wywiad: Marek Napiórkowski - Jak grać, żeby nas słuchano? String Theory to najnowszy album Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego, który z tym właśnie projektem pojawi się na Jazz Around Festival. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą,...
"Gigantyczne" zmagania z nagłośnieniem Junior Eurowizja 2022 Jak nagłośnić tak duży festiwal jak Eurowizja Junior i to jeszcze 5000 km od Polski? Zapraszamy do wywiadu z Jerzym Taborowskim - szefem agencji LETUS GigantSound, który ujawnia szczegóły tej "gigantycznej" operacji.