Jaki wpływ na pracę muzyka na scenie może mieć Klang?

Jaki wpływ na pracę muzyka na scenie może mieć Klang?

12 grudnia 2019, 14:50

Technologia sceniczna poprawiająca komfort pracy muzyków podczas występów ma zasadnicze znaczenie dla samego artysty, bo nie ma nic bardziej frustrującego dla muzyka na scenie niż zły odsłuch bądź jego kompletny brak. Firma Klang przychodzi z pomocą proponując artyście odsłuch 3D. Co to takiego?

Odbyliśmy ciekawą rozmowę ze wsparciem technicznym tego producenta - Arkiem Wielgosikiem z firmy Polsound. Posłuchajcie o zaletach odsłuchu 3D. 



[img:2]


Poza dobrodziejstwem technologii Klang, firma DiGiCo, która jest właścicielem Klanga, zaimplementowała to rozwiązanie do swoich mikserów. Mówimy o całej serii mikserów DiGiCo SD, z flagowcem SD7, ale także i mniejszych jak SD9 czy SD11. O tym opowie przedstawiciel DiGiCo - Dave Bigg, którego poznaliśmy podczas minionych SoundEdit w Łodzi. 

 

Przyjechaliśmy na festiwal SoundEdit w Polsce z konsolą SD7 Quantum. SD7 to standard wśród konsol estradowych, posiada ogromne zasoby przetwarzania sygnału, a także szereg funkcji przeznaczonych specjalnie do miksowania monitorów, takich jak Node Processing czy True Solo System.

Praktycznie nie istnieje tu czynność niewykonalna. Konsola ta zapewnia nieograniczoną kreatywność w nagłośnieniu live. SD7 wykorzystywana jest na najbardziej prestiżowych występach świata i można bardzo często spotkać ją w Westend czy na Broadway'u. To flagowy produkt do teatru i na estradę. Pełna redundancja i bogactwo kreatywnych możliwości. W czasie swojej premiery SD7 cechował się niesłychaną ilością kanałów.

Silnik DSP Quantum to krok dalej. Oferujemy tu 256 kanałów wejściowych i 128 szyn wyjściowych, plus matryce i efekty. Redundancja oznacza tu dwa wbudowane silniki DSP i dwa systemy kontrolne. Nawet awaria nie sprawi, że przerwiecie sztukę. Jedną z nowości w naszych konsolach, szczególnie SD12 i z silnikiem Quantum, są nowe szczeliny DMI, które pozwalają na montowanie kart rozszerzeniowych i komunikację ze światem zewnętrznym z użyciem takich protokołów jak Dante, Aviom, czy wszelkich innych przyszłych rozwiązań, gdzie konieczne jest wprowadzenie audio do systemu, zmiksowanie go i wysłanie dalej."

 

[img:1] 

Pozostałe wywiady
Bądź jak koło - Rozmowa z Theo Katzmanem To jego trzecia wizyta w Polsce, choć drugi występ. Pierwszy mieliśmy okazję podziwiać przy okazji festiwalu Jazz Around nieco ponad rok temu. Tym razem przyjechał promować swój najnowszy krążek – Be The Wheel, na którym znalazło się...
Wywiad ze Stephenem Day podczas Jazz Around Festival 2023 Mieszkający w Nashville młody kompozytor i wokalista Stephen Day swoją popularność zawdzięcza m.in. viralowemu utworowi If You Were the Rain z pierwszego albumu Undergrad Romance and the Moses in Me z 2016 roku. Do tej pory Stephen Day...
Wywiad: Cory Wong dla Infomusic.pl Magnetyczna gra na gitarze, techniczna żywiołowość, wybitny humor i blask bijący ze sceny sprawiły, że Cory Wong stał się niezwykle popularnym artystą ostatnich lat. Muzyk wydał 10 płyt solowych i kilka albumów live. Artysta jest...
Wywiad z Ole Borudem podczas Jazz Around Festival 2023 Ole Børud to norweski multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Co ciekawe, zanim trafił w rejony muzyki jazz / soul / west coast  był członkiem heavymetalowych zespołów takich jak Schaliach i Extol. Występował...
Wywiad: Marek Napiórkowski - Jak grać, żeby nas słuchano? String Theory to najnowszy album Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego, który z tym właśnie projektem pojawi się na Jazz Around Festival. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą,...
"Gigantyczne" zmagania z nagłośnieniem Junior Eurowizja 2022 Jak nagłośnić tak duży festiwal jak Eurowizja Junior i to jeszcze 5000 km od Polski? Zapraszamy do wywiadu z Jerzym Taborowskim - szefem agencji LETUS GigantSound, który ujawnia szczegóły tej "gigantycznej" operacji.