Dobre praktyki w masteringu? Posłuchaj eksperta: Magdalena Piotrowska

Dobre praktyki w masteringu? Posłuchaj eksperta: Magdalena Piotrowska

6 grudnia 2021, 13:00

W dzisiejszym odcinku usłyszymy o dobrych zasadach, jakimi warto kierować się w pracy masteringowca. Prosto z Soundedit Magdalena Piotrowska dzieli się swoim doświadczeniem, które zdobywała latami m.in od takich inżynierów masteringu jak Mandy Parnell (Bjork, Tom Jones, Aphex Twin, Sigur Ros, Manu Chao i wiele innych). Zatem co istotnego jest miksowaniu muzyki oraz masteringu? Zapraszamy na wywiad.

Dobre praktyki w masteringu

 

O Magdalenie Piotrowskiej

Magdalena Piotrowska (Plewa), inżynier masteringu, pochodzi z Krakowa. Jej zainteresowanie dźwiękiem sięga czasów przedszkola, kiedy jej wymarzonym zawodem było budowanie instrumentów muzycznych. Ten entuzjazm stał się podstawą jej późniejszej edukacji muzycznej.

Jej podejście do masteringu opiera się na emocjach i opowieściach zawartych w muzyce, skupia się na ogólnym przekazie, aby przejść do najdrobniejszych szczegółów.

Magdalena ma zaszczyt być uczniem wspomnianej - wielokrotnie nagradzanej (Grammy, Tech Awards and MPG) inżynier masteringu -  Mandy Parnell (Bjork, Tom Jones, Aphex Twin, Sigur Ros, Manu Chao i wiele innych). Po kilku latach pracy pod nadzorem oraz po stażu w Black Saloon Studios należących do Mandy, Magdalena rozpoczęła działalność we własnym Hear Candy Mastering.

Łącząc pasje do dźwięku oraz podróży, Magdalena uczestniczyła w podyplomowych studiach " Music Production and Recording" na Uniwersytecie w Stavanger, jak również była częścią zespołu dźwiękowców w Banff Centre for the Arts w Kanadzie. W 2016 Magdalena obroniła pracę doktorską dotyczącą zarządzania treścią muzyczną (Music Information Retrieval). Obecnie jest uczestnikiem projektu zwiazanego z automatyczna transkrypcja mowy.

Pracowała z artystami tworzącymi w przeróżnych gatunkach muzycznych m.in. z KARI, Further Away, Sonder, The Duffs, Ceri Jones, Laura Dickens, Claire Chase, deuair i Annalie Wilson. Produkcja nad której masteringiem pracowała została nominowana do Nagrody Fryderyki 2016.

Jest również aktywnym czlonkiem miedzynarodowego towarzystwa Audio Engineering Society. Byla koordynatorem sciezki programowej "Education&Student Events" podczes konwencji AES w Europie i USA, jak rowniez pelnila funkcje Vice Chair of AES Education Committee. Obecnie znajduje sie w zarzadzie AES jako Governor. 

Magdalena Piotrowska ma również doświadczenie jako manager muzyczny i pracowała jako inżynier nagłośnienia i nagrań. Wzięła udział w trasach koncertowych po Europie z artystami takimi jak Annalie Wilson, Stina Kjelstad i QuadroSusanna.
Kiedy nie ma jej w Hear Candy Mastering lub w sali koncertowej, można ją znaleźć na stoku narciarskim, w kuchni bądź z robótką ręczną w dłoniach. ;-)

http://www.hearcandymastering.com 

 

[img:1]

 zobacz także: 

Grzegorz Piwkowski

 

Marek Walaszek - Bettermaker

 

Wojciech Olszak

 

Pozostałe wywiady
Bądź jak koło - Rozmowa z Theo Katzmanem To jego trzecia wizyta w Polsce, choć drugi występ. Pierwszy mieliśmy okazję podziwiać przy okazji festiwalu Jazz Around nieco ponad rok temu. Tym razem przyjechał promować swój najnowszy krążek – Be The Wheel, na którym znalazło się...
Wywiad ze Stephenem Day podczas Jazz Around Festival 2023 Mieszkający w Nashville młody kompozytor i wokalista Stephen Day swoją popularność zawdzięcza m.in. viralowemu utworowi If You Were the Rain z pierwszego albumu Undergrad Romance and the Moses in Me z 2016 roku. Do tej pory Stephen Day...
Wywiad: Cory Wong dla Infomusic.pl Magnetyczna gra na gitarze, techniczna żywiołowość, wybitny humor i blask bijący ze sceny sprawiły, że Cory Wong stał się niezwykle popularnym artystą ostatnich lat. Muzyk wydał 10 płyt solowych i kilka albumów live. Artysta jest...
Wywiad z Ole Borudem podczas Jazz Around Festival 2023 Ole Børud to norweski multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Co ciekawe, zanim trafił w rejony muzyki jazz / soul / west coast  był członkiem heavymetalowych zespołów takich jak Schaliach i Extol. Występował...
Wywiad: Marek Napiórkowski - Jak grać, żeby nas słuchano? String Theory to najnowszy album Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego, który z tym właśnie projektem pojawi się na Jazz Around Festival. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą,...
"Gigantyczne" zmagania z nagłośnieniem Junior Eurowizja 2022 Jak nagłośnić tak duży festiwal jak Eurowizja Junior i to jeszcze 5000 km od Polski? Zapraszamy do wywiadu z Jerzym Taborowskim - szefem agencji LETUS GigantSound, który ujawnia szczegóły tej "gigantycznej" operacji.