MESSE11: Allen & Heath iLive
31 maja 2011,
10:33
Producent: Allen&Heath
Więcej o konsoletach : iLive |
Cyfrowa konsoleta mikserska Allen&Heath iLive jest bardzo rozbudowanym narzędziem do pracy na scenie. Zaproponowane przez producenta rozwiązania, zarówno sprzętowe jak i programowe powodują, że komfort i szybkość pracy oraz możliwości brzmieniowe stawiają to urządzenie w czołówce konsolet cyfrowych.
System jest podzielony na dwie części – kontroler (surface) oraz jednostkę centralną (mix rack). Obydwa urządzenia łączy się ze sobą za pomocą zwykłej skrętki CAT5 – jednego z najtańszych obecnie kabli, a dzięki zgodności z protokołem TCP/IP można wykorzystać również połączenie bezprzewodowe WiFi. Możliwe jest również sterowanie z poziomu komputera.
System umożliwia miksowanie 64 kanałów (oraz dodatkowych 8 powrotów efektów) do 32 szyn, które można dowolnie rozdzielać pomiędzy wyjścia główne, auxy, grupy i matryce.. Każdy kanał wejściowy posiada 3 procesory dynamiki (bramkę, kompresor i limiter/de-eser), filtr dolnozaporowy oraz czteropasmowy parametryczny korektor, przy czym skrajne pasma mogą pracować jako filtry półkowe, pasmowe lub zaporowe. Każda z szyn wyjściowych posiada 2 procesory dynamiki (kompresor i limiter), korektor parametryczny oraz korektor graficzny. Taki układ toru audio kanałów wejściowych i wyjściowych jest stały i nie wymaga dodatkowej konfiguracji. Dostęp do wszystkich funkcji jest bardzo prosty dzięki dedykowanym enkoderom.
Ilość wejść i wyjść jest zależna od ilości zainstalowanych kart – mix rack posiada 10 slotów. surface 4. Karty wejściowe i wyjściowe można dowolnie montować w obu urządzeniach, przy czym tylko 64 kanały wejściowe mogą być miksowane do 32 szyn. Pozostałe wejścia i wyjścia mogą służyć jako punkty insertowe dla zewnętrznych urządzeń czy wyjścia Direct Out. Dostępne są ośmiokanałowe analogowe i cyfrowe (AES/EBU i S/PDIF) karty wejściowe i wyjściowe oraz karta z 16 wyjściami zgodna z ADAT i AVIOM. Możliwe jest też zainstalowanie ośmiokanałowej karty wejściowej z podwójnymi wejściami, które przełączane są z poziomu urządzenia.
Oprócz olbrzymiej ilości procesorów dynamiki oraz korekcji urządzenie wyposażone jest w 2 lub 8 (w zależności od wersji) procesorów efektów. Użytkownik dostaje kilka typów algorytmów (reverb, delay, chorus, dubler czy subharmonic synthesizer), które można poddawać pełnej edycji, a brzmienie tych efektów zadowoli nawet realizatorów studyjnych.
Dzięki wykorzystaniu protokołu EtherSound możliwe jest rozdzielanie sygnałów pomiędzy kolejne takie urządzenia na drodze cyfrowej. Wystarczy, że sygnały analogowe z mikrofonów trafią do jednego Mix Racka, który może być na przykład stołem przodowym, do drugiego takiego urządzenia (które może być stołem monitorowym) wystarczy podać sygnał za pomocą zwykłej skrętki z pierwszego. Nie ma więc konieczności stosowania analogowego splitera, a sygnał można wysłać do kolejnych urządzeń (na przykład do wozu transmisyjnego).
Dużą zaletą jest możliwość dowolnego konfigurowania suwaków kontrolera – w każdej sytuacji możemy stworzyć bardzo wygodny i przejrzysty układ tłumików odpowiedni dla danej chwili. Sposób pracy z urządzeniem został natomiast wymyślony w taki sposób, aby jak najbardziej przypominał pracę na konsoletach analogowych oraz zapewniał wystarczającą szybkość działania, nawet podczas pracy z 20 miksami monitorowymi.
iLive znakomicie sprawdza się jako stół monitorowy – możemy stworzyć do 30 miksów monofonicznych albo 15 stereofonicznych, przy czym ilość wysyłek mono i stereo można płynnie zmieniać. Każdy tor monitorowy można zdefiniować czy jest on wysyłką do toru podłogowego czy do IEM – odsłuchując wtedy daną wysyłkę, system automatycznie będzie kierował sygnał na wyjścia zdefiniowane oddzielnie dla wedge’a i oddzielnie dla systemów IEM.
Kontrolery dostępne są w wersjach z 20, 28, 36 i 44 tłumikami. Dostępne są dwie wersje Mix Racków – jeden z 10 slotami na karty wejściowe i wyjściowe, drugi bez możliwości instalacji takich kart – świetne rozwiązanie w sytuacji, kiedy drugi stół dostaje wszystkie sygnały drogą cyfrową z konsoli głównej, ewentualnie w sytuacjach, kiedy 4 sloty na karty w kontrolerze są wystarczające (możemy wtedy skonstruować mikser 24in 8out).
Urządzenie posiada wbudowany analizator widma, możliwość sterowania z urządzeń zgodnych ze standardem PL-Anet oraz MIDI. Przydatną funkcją jest też zdublowane gniazdo słuchawek – dwa (mały i duży jack) w kontrolerze oraz jedno (duży jack) w Mix Racku, umożliwiające technikowi odsłuchanie danego sygnału.
Gdzie kupić?
Allen&Heath
www.allen-heath.com
Dystrybucja w Polsce:
Sklepy muzyczne > Allen&Heath rozwiń listę sklepów
Może Cię zaciekawić:
Studio
Artykuł
Apple Logic Pro 11 – coraz inteligentniej…
Artykuł
Chmura nad SSL - bynajmniej nie ciemna
Artykuł
Arturia PolyBrute 12 - syntezator z możliwościami morphingu
Artykuł
HD620S - nowe „sześćsetki” od Sennheisera
Test
Test rejestratorów audio Zoom H-essential
Artykuł
Powersoft uaktualnia swoje oprogramowanie - ArmoniaPlus 2.7.0
Artykuł
Rewolucja Dźwiękowa w Kosa Buena Studio
Video
Dźwięk Przyszłości Focal i Dolby Atmos w Kosa Buena Studio
Czas trwania: 0:00
Video
Mackie Mainstream - mały, zgrabny interfejs do streamingu
Czas trwania: 2:15
Video
iCON Pro Audio na NAMM 2024 - Sporo ciekawego sprzętu
Czas trwania: 6:56
Popularne kategorie
Interfejsy
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Mikrofony studyjne
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Monitory
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Kontrolery
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Klawiszowe
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Oprogramowanie
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Sprzęt DJ
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Rejestracja mobilna
Pokaż wszystkie newsy w kategorii