Poradnik perkusisty

Kariera muzyka: Czy musisz robić wszystko sam?

Kariera muzyka: Czy musisz robić wszystko sam?

Kariera muzyczna to nie tylko godziny ćwiczeń uwieńczone koncertem. To również działalność, którą niektórzy porównują do prowadzenia własnej firmy. Szukanie...

Ewa Maria Hordejuk Music School
FELIETON: Jak żyć z muzyki?

FELIETON: Jak żyć z muzyki?

Żyjemy w świecie nastawionym na „mieć”. Jesteśmy oceniani według stanu posiadania, nasz status rzadko określany jest wiedzą, poziomem kultury czy...

Piotr Dygasiewicz Audiostacja
PORADNIK: Teoria muzyki - Rytm

PORADNIK: Teoria muzyki - Rytm

Oprócz wysokości dźwięków, drugą zasadniczą cechą potrzebną do ich opisania jest czas trwania. Mówi się więc, że dźwięki posiadają wartości rytmiczne....

Krzysztof Błaś Gitarzysta, nauczyciel, producent muzyczny
PORADNIK: Podstawy programu DAW

PORADNIK: Podstawy programu DAW

Podstawowym narzędziem podczas produkcji muzycznej i realizacji dźwięku jest program DAW (Digital Audio Workstation), czyli cyfrowa stacja robocza. W...

Piotr Kardas www.homerecording4all.com
PORADNIK: Studio w domu. Można? Można!

PORADNIK: Studio w domu. Można? Można!

Rozpoczynamy nowy cykl poświęcony budowie i eksploatacji własnego domowego studia. Studia, gdzie będziemy ciąć dźwięki, łączyć je i modelować brzmienia....

Piotr Dygasiewicz Audiostacja
PORADNIK: Jak poprawnie ustawić monitory studyjne?

PORADNIK: Jak poprawnie ustawić monitory studyjne?

Jeśli już przeczytałeś artykuł o monitorach odsłuchowych, wiesz mniej więcej czego szukać. A jak już znajdziesz, to pamiętaj, żeby monitory zostały...

Piotr Dygasiewicz Audiostacja
PORADNIK: Jaki zestaw perkusyjny wybrać?

PORADNIK: Jaki zestaw perkusyjny wybrać?

Shell set, czyli po prostu bębny, są rdzeniem zestawu perkusyjnego. Jest to najważniejszy element stanowiący podstawę brzmienia. Obecnie na rynku istnieje...

Nikodem Wojtkiewicz Perkusista
PORADNIK: 5 wskazówek Chrisa Frantza, które musisz znać

PORADNIK: 5 wskazówek Chrisa Frantza, które musisz znać

Chris Frantz przyznaje, że nie zawsze chętnie szlifuje swoje zagrywki perkusyjne. Podczas wywiadów otwarcie deklaruje, że zdarza mu się nie dotykać swojego...

Mikołaj Pawlak Gitarzysta sesyjny
FELIETON: Cierpienia młodego producenta

FELIETON: Cierpienia młodego producenta

Jedna, kanoniczna prawda produkcji muzycznej nie istnieje i swobodnie możemy tworzyć własne prawdy. To my jesteśmy twórcami i to od nas zależy, jak będzie...

Piotr Dygasiewicz Audiostacja
PORADNIK: Przestrzeń w nagraniu - pogłos i procesory czasowe

PORADNIK: Przestrzeń w nagraniu - pogłos i procesory czasowe

Procesory czasowe, w szczególności Pogłos (ang. Reverb) stosujemy w celu stworzenia wrażenia, że dźwięk umieszczony został w konkretnej przestrzeni...

Krzysztof Maszota Akademia Realizacji Dźwięku
mikrofon