IsoAcoustics zapewniło profesjonalną wibroizolację akustyczną dla Deane Cameron Recording Studio w Massey Hall

IsoAcoustics zapewniło profesjonalną wibroizolację akustyczną dla Deane Cameron Recording Studio w Massey Hall

12 stycznia 2024, 09:00
Producent: IsoAcoustics
Dystrybucja: AUDIOTECH

W ramach szeroko zakrojonego remontu znanego obiektu koncertowego - Massey Hall w Toronto - zintegrowano studio Dolby Atmos do rejestrowania dźwięku na żywo i produkcji muzyki. Na podstawie rekomendacji nagrodzonego Grammy producenta Eddiego Kramera, IsoAcoustics dostarczyło profesjonalną wibroizolację akustyczną dla zaawansowanego systemu głośników, w tym niestandardowe rozwiązania dla głośników sufitowych z innowacyjnymi mocowaniami IsoAcoustics V120.

 

[img:1]

 

Massey Hall – odrodzona legenda

Sięgający 1894 roku, Massey Hall to najstarsza sala koncertowa w Kanadzie, która niedawno przeszła obszerny remont. Doug McKendrick, Wiceprezes ds. Produkcji i Technologii Korporacji Massey Hall i Roy Thomson Hall, opisuje zakres projektu:

 

Na przestrzeni lat widoczne stało się zużycie, co skłoniło do monumentalnego projektu remontowego w 2013 roku. Przedsięwzięcie to obejmowało kompleksową renowację samej hali oraz budowę nowego 7-piętrowego wieżowca przyłączonego do południowej strony Massey Hall, nazwanego Allied Music Centre.

Doug McKendrick - Wiceprezes ds. Produkcji i Technologii Korporacji Massey Hall i Roy Thomson Hall

 

Nowy budynek mieści salę koncertową, bar, teatr… i nowoczesne studio nagraniowe na 7. piętrze.

 

Deane Cameron Recording Studio: rejestracja w Dolby Atmos 

Nazwane na cześć zmarłego Prezesa i Dyrektora Generalnego Korporacji Massey Hall i Roy Thomson Hall Deane’a Camerona, nowo utworzone studio nagraniowe jest połączone z dedykowanymi pomieszczeniami do nagrywania, ale także ze wszystkimi obiektami w Massey Hall i Allied Music Centre.

 

Integracja rejestracji treści, obejmująca zarówno wideo, jak i audio, była znaczącym naciskiem podczas renowacji naszego obiektu. Jako część tego wysiłku, wprowadziliśmy Deane Cameron Recording Studio, usytuowane na 7. piętrze. To studio służy jako centralny punkt rejestracji dźwięku w budynku i jest wyposażone w nowoczesny system miksowania i monitoringu 9.1.4 Dolby Atmos.

Doug McKendrick

 

[img:2]

 

Eddie Kramer polecił Dolby Atmos 

Znaczącą różnicą między Deane Cameron Recording Studio a podobnymi obiektami jest jego wszechstronność. Studio może rejestrować dźwięk z Massey Hall i wszystkich obiektów w Allied Music Centre za pośrednictwem połączeń światłowodowych, co pozwala na zadziwiającą elastyczność w zakresie nagrywania wydarzeń. Nawet bez tych obiektów, studio oferuje salę do nagrywania na żywo i wiele kabin izolacyjnych, dając początkującym artystom szansę na nagranie ich wizji z użyciem sprzętu najwyższej jakości. A dzięki konfiguracji Dolby Atmos, Deane Cameron Recording Studio jest w pełni zdolne do tworzenia immersyjnych doświadczeń audio.

 

Rozważając nasz projekt studia, zachęta Eddiego Kramera do zbadania technologii Dolby Atmos przemówiła do nas. Wydawało się krótkowzrocznym budować nowe studio bez infrastruktury wspierającej Dolby Atmos i inne immersyjne formaty.

Doug McKendrick

 

McKendrick bardzo popiera obecny trend w kierunku immersyjnych formatów.

 

Wprowadzenie technologii Dolby Atmos dodaje nowy wymiar do naszych możliwości. Otwiera drzwi do immersyjnego miksowania dźwięku, co ma potencjał podniesienia doświadczenia słuchowego i kreatywności dla artystów i publiczności. Z niecierpliwością oczekujemy kreatywnych możliwości, jakie Dolby Atmos przyniesie naszej pracy.

Doug McKendrick

 

[img:3]

 

Wibroizolacja akustyczna IsoAcoustics optymalizuje środowisko odsłuchowe 

Konfiguracja monitoringu w Deane Cameron Recording Studio składa się z głośników ATC, a w szczególności głośniki sufitowe stanowiły wyzwanie. McKendrick ostatecznie powierzył IsoAcoustics znalezienie rozwiązania.

 

Szukaliśmy produktu zdolnego do utrzymania ciężaru, który jest znaczący i wynosi 66 funtów.

Doug McKendrick

 

Mocowanie IsoAcoustics V120 okazało się idealne do tego zadania.

 

Chcieliśmy rozwiązania o eleganckim i estetycznie przyjemnym wyglądzie. Dave Morrison i jego zespół w IsoAcoustics przekroczyli nasze oczekiwania, dostarczając wybitny produkt, który zapewnia również izolację. To połączenie sprawia, że ten nowy produkt jest naprawdę wyjątkowy.

Doug McKendrick

 [img:5]

 

Sugestia współpracy z IsoAcoustics przyszła, raz jeszcze, od nagrodzonego Grammy inżyniera i producenta Eddiego Kramera (Jimi Hendrix, Led Zeppelin, The Rolling Stones), który pełni funkcję doradcy w Massey Hall.

 

Pomyślałem: jak zawiesimy te ciężkie głośniki ATC SMC25A na suficie? Szukaliśmy wszędzie i nie mogliśmy znaleźć niczego, co dałoby nam potrzebny obrót i kąty dla Dolby Atmos. Więc z kim mogliśmy porozmawiać? Zadzwoniłem do Dave’a Morrisona w IsoAcoustics i w krótkim czasie mieliśmy plan. Dzięki ich postawie 'możemy to zrobić’ i staroświeckiej pomysłowości mieliśmy nasze rozwiązanie. Bezpieczne, elastyczne i brzmiące niesamowicie.

Eddie Kramer - Realizator dźwięku

 

Pokój kontrolny wyposażono w strukturę kraty z rur przymocowanej do sufitu. Uchwyty izolacyjne zostały zamontowane do metalowych konstrukcji za pomocą zacisków kratowych. Rury sufitowe umożliwiły prawidłowe ustawienie monitorów, a uchwyt IsoAcoustics V120 odizolował monitory od konstrukcji oraz pozwolił na ich obracanie i pochylanie, co optymalizowało ich pozycję i skupienie dla ustawienia Dolby Atmos. Doug McKendrick jest podekscytowany tym rozwiązaniem:

 

Wszyscy byliśmy głęboko pod wrażeniem precyzji i uwagi do szczegółów, jaką wykazał Dave i zespół IsoAcoustics. Dostarczyli dokładnie to, co obiecali, dokładnie wtedy, kiedy powiedzieli, że to zrobią. Produkt został bezproblemowo zainstalowany za pierwszym razem. Ich poświęcenie i wsparcie były naprawdę niezwykłe i jesteśmy niezmiernie wdzięczni za ich pomoc.

Doug McKendrick

 

[img:4]

 

IsoAcoustics – usłysz różnicę

Gdy studio zostało wybudowane, McKendrick najpierw wypróbował pomieszczenia bez wibroizolacji akustycznej.

 

Celowo zaczęliśmy naszą pracę bez zainstalowanych ISO-PUCKów, aby prawdziwie doświadczyć charakterystyki pomieszczenia. Następnie zaczęliśmy izolować różne elementy. Byłem miło zaskoczony, jak dużą różnicę to sprawiło; znacząco wyczyściło to niektóre niskie średnie częstotliwości i ogólnie poprawiło jakość dźwięku.

Doug McKendrick

 

To doprowadziło do znacznie lepszego punktu wyjścia przy finalizacji pomieszczenia z EQ.

 

W moim doświadczeniu, gdy chodziło o precyzyjne dostrojenie pomieszczenia, ISO-PUCKi odegrały kluczową rolę w rozwiązywaniu pewnych problemów, nawet zanim zaczęliśmy korzystać z mikrofonów pomiarowych i korekcji. Możliwość rozwiązania problemów bez polegania na regulacji EQ jest znaczącą zaletą i warta wysiłku. 

Doug McKendrick

 

Zarówno ISO-PUCKi, jak i uchwyty V120 używane do głośników sufitowych zmniejszają transfer wibracji do konstrukcji nośnej i przestrzeni, redukując wzbudzanie konstrukcji nośnej, transfer energii przez konstrukcję oraz przewodzenie wibracji z powrotem do głośnika.

Więcej informacji o produktach IsoAcoustics i ich opatentowanej technologii znajdziesz klikając poniżej!

Dowiedz się więcej o rozwiązaniach IsoAcoustics

 

Studio - akcesoria Akcesoria inne

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

AUDIOTECH

tel.: +48 (22) 648 29 35
tel.: +48 (22) 258 20 07
adres:
ul. Łagiewnicka 20 02-860 Warszawa

Sklepy muzyczne > IsoAcoustics rozwiń listę sklepów

Studio

Kolejna prestiżowa marka w portfolio Audio Plus: SCHOEPS
Więcej wiadomości