Violet Dolly

Violet Dolly

5 lipca 2007, 11:43
Producent: Violet
Seria Dolly to atrakcyjna cenowo propozycja dla wszystkich studiów nagrań poszukujących najwyższej klasy mikrofonu. Dolly wyposażony jest w podwójną elektrostatyczna membranę o grubości 6 mikronów i charakterystyce kardioidalnej oraz neutralnym, miękkim i muzykalnym brzmieniu, którego charakterystyka częstotliwościowa zawiera otwartą górę, lekkie podbicie prezencji i płaski dół. Kapsuła jest specjalnie napinana aby uzyskać właściwą charakterystykę brzmienia: szybsze reagowanie na transienty, minimalne koloryzowanie dźwięku, lepszą charakterystykę w zakresie niskich częstotliwości oraz większą zdolność właściwego reagowania na wyższe ciśnienie akustyczne. Każda membrana jest dokładnie sprawdzana na etapie produkcji mikrofonu i indywidualnie testowana w komorze bezechowej.

Tak jak przy droższych konstrukcjach Violet Design, obudowa membrany zaprojektowana jest w celu zminimalizowania wewnętrznych odbić dźwięku (pomiędzy membraną a grillem) i zoptymalizowania charakterystyki kierunkowej. Grill został wykonany z wielowarstwowej siatki stalowej, co pozwala na ograniczenie głosek wybuchowych i zakłóceń powodowanych przez podmuchy powietrza oraz jednocześnie nie wpływa na charakterystykę w zakresie wysokich częstotliwości. Dodatkowo można zastosować dedykowany metalowy pop-filtr mocowany do obudowy mikrofonu.

Wewnętrzny przedwzmacniacz w klasie A został zbudowany w oparciu o elementy dyskretne z wyjściem beztransformatorowym przy użyciu najlepszych wyselekcjonowanych komponentów. Obwody elektroniczne spełniają najwyższe standardy audio i zapewniają liniową charakterystykę częstotliwościową, wysoką dynamikę, niski szum własny i bardzo niskie zniekształcenia wszystkich typów.

Solidna konstrukcja w połączeniu z dwoma wewnętrznymi elastycznymi mocowaniami (oddzielnie dla kapsuły i elektroniki) gwarantuje wysoką odporność na zakłócenia w zakresie niskich częstotliwości oraz zwykłe wstrząsy. Dolly może być mocowany do statywu bezpośrednio lub poprzez dedykowany uchwyt elastyczny.

Do podłączenia Dolly można zastosować każdy dobrej jakości kabel symetryczny, ale producent zaleca dedykowany opcjonalny kabel symetryczny o audiofilskiej jakości.

Dane techniczne:

Typ przetwornika: membrana elektrostatyczna
Aktywna średnica membrany: 26 mm
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz
Charakterystyka: kardioidalna
Impedancja wyjściowa: 50 omów
Sugerowana impedancja obciążenia: >500 omów
Czułość przy 1000 Hz przy obciążeniu 1000 omów: 26 mV/Pa
Stosunek sygnał/szum wg CCIR 468-3 ważone: 77.5 dB
Stosunek sygnał/szum wg DIN/IEC 651 A-ważone: 88.5 dB-A
Poziom szumów wg DIN/IEC A-ważone: 5.5 dB-A
Max SPL przy 0.5% TPD przy obciążeniu 1000 omów: 133.5 dB
Zakres dynamiki wewnętrznego przedwzmacniacza: 128 dB
Zasilanie: Phantom +48V (+/- 4V)
Pobór prądu: <2 mA
Wymiary i waga mikrofonu: 220 x 44 mm, 400 g

Aplikacje

Dolly może być używany przy każdych nagraniach studyjnych: wokal, fortepian, gitara, bębny, smyczki, instrumenty perkusyjne i inne. Mikrofon ten można też stosować przy nagłośnieniu, w radiu i TV, w nagraniach dla filmu i przy wszelkich projektach domowych.

Wokale
Dolly sprawdza się znakomicie przy nagraniach wokalnych. Wokalista powinien nagrywać z odległości 2-10 cm od membrany nie ma obawy
przesterowania. Oczywiście zaleca się stosowanie pop-filtru w studiu i osłony przeciwwietrznej przy nagraniach na zewnatrz.

Fortepian
Dolly zapewnia znakomite rezultaty przy nagraniach fortepianu. Należy zastosować dwa parowane mikrofony lub więcej, więcej zależności od zastosowanej techniki nagraniowej (bliska, daleka, mieszana). Rezultat brzmieniowy zależy w dużym stopniu od instrumentu, muzyka oraz właściwości akustycznych pomieszczenia należy pamiętać, że kluczem do sukcesu jest właściwe umieszczenie mikrofonów, indywidualne próby są tu niezbędne.

Gitara akustyczna
Zarówno przy gitarach z nylonowymi jak i metalowymi strunami, Dolly umożliwia osiągnięcie świetnych wyników. Jak zwykle przy nagraniach akustycznych, bardzo ważną sprawą jest właściwe pozycjonowanie mikrofonu. Na początek zaleca się umieszczenie mikrofonu blisko (ok. 10 cm) łączenia gryfu z pudłem (korpusem). Oczywiście można też stosować dwa mikrofony do nagrań w stereo.

Gitary elektryczne
Czy to będzie czysty dźwięk ze wzmacniacza, przesterowana gitara prowadząca, czy też ciepłe brzmienie gitary jazzowej. Dolly uchwyci wszystko. Mikrofon należy umieścić w odległości 5 do 10 cm od środka głośnika, aby wzmocnić wysokie częstotliwości lub nieco z boku aby uwypuklić środek i dół. Zaleca się zamocowanie mikrofonu tak, aby patrzył on nieco w bok (a nie dokładnie w środek źródła dźwięku), aby wyeliminować możliwe zakłócenia niskotonowe.
Mikrofon umieszczony nieco dalej od głośnika doda nieco powietrza i ambientu pomieszczenia, a przy tym ociepli wysokie częstotliwości. Jest bardzo wiele metod przy nagraniach tego typu poprzez różne kombinacje omikrofonowania bliskiego lub dalekiego, nagrywania od tyłu głośnika itd. każda, nawet drobna zmiana powoduje zmianę brzmienia, więc eksperymentowanie jest kluczem do sukcesu.

Perkusja
Dolly bardzo sprawnie radzi sobie z szybkim dźwiękiem, a przy tym może pracować przy wysokich ciśnieniach akustycznych w 100% nadaje się więc do nagrań bębnów, a szczególnie werbla, overheadów i hi-hatów. Zalecana odległość od źródła dźwięku to 5 do 10 cm, ale można eksperymentować z odległością i kątem. Jak zwykle większa odległość powoduje dodanie powietrza i naturalnego pogłosu, zaś mniejsza to więcej niskich tonów i lepsza separacja poszczególnych bębnów. Dla nagrań overheadów należy zastosować parę mikrofonów, najlepiej dobieraną fabrycznie. Nagrania bębnów do bardzo szeroki temat nagranie zalezy od wielu czynników począwszy na jakości mikrofonu, poprzez liczbę zastosowanych mikrofonów aż po właściwości akustyczne pomieszczenia.

Instrumenty perkusyjne
Przy nagraniach instrumentów perkusyjnych najlepiej zacząć od odległości 25 cm. Przy bliższych ustawieniach wzmacniamy szczegółowość oddania detali i osiągamy lepszą separację. Większa odległość do więcej ambientu pomieszczenia i naturalnego mieszania z innymi instrumentami.

Smyczki
Instrumenty smyczkowe wszelkiego typu można rejestrować z użyciem Dolly. Przy skrzypcach i altówce najlepiej jest umieścić mikrofon w odległości 25 40 cm nad mostkiem. W przypadku wiolonczeli i kontrabasu właściwą odległością będzie 10 - 20 cm.

Instrumenty dęte
Miękkie i naturalne brzmienie Dolly to świetna rekomendacja przy nagraniach saksofonu i innych instrumentów dętych. instrumentów przypadku klarnetu i saksofonu tenorowego mikrofon należy umieścić w odległości 10-30 cm od instrumentu, w przypadku innych saksofonów należy eksperymentować w zakresie 5-15 cm. Flet należy nagrywać z niewielkiej odległości, a mikrofon należy umieścić w połowie długości instrumentu. Przy nagraniach trąbki, rogu, tuby odległość od mikrofonu powinna wahać się między 10 a 50 cm.

[img:1]
Mikrofony Pojemnościowe Instrumentalne

Gdzie kupić?

Violet

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Violet rozwiń listę sklepów

Kolejna prestiżowa marka w portfolio Audio Plus: SCHOEPS
Więcej wiadomości