TEST: Mixars Quattro

18 czerwca 2018 Tagi: dj, kontroler, mixars, quattro
Autor testu: adam-cyzman-zdjecie Adam Cyzman
Produkt: Mixars Quattro
Cena: 5.000 zł
Dostarczył: Show System

Quattro to zaprezentowany pod koniec 2017, a dostępny od 2018 roku, 4-kanałowy mikser włoskiej marki Mixars. Producent ten znany jest głównie z udanego 2-kanałowego miksera DUO. Quattro rozwija idę DUO o kolejne kanały, efektor i kilka innych usprawnień. W kwestii oprogramowania producent pozostaje wierny Serato DJ - i w tym przypadku sprawdza się to doskonale.

Mixars Quattro to bardzo solidnie zbudowany mikser, wszystko jest dobrze spasowane, doskonale leży w dłoni - nie ma się po prostu do czego przyczepić. Layout poszczególnych elementów jest w większości dobrze przemyślany, a przede wszystkim spójny. Od strony czysto wizualnej sprzęt po prostu ładnie się prezentuje. Od strony użytkowej uniknięto niemal jakichkolwiek udziwnień, co sprawia, że sprzęt jest bardzo łatwy w obsłudze. 

 

[img:2]

Wejścia/Wyjścia

Quattro w kwestii wejść i wyjść to standard dla 4-kanałowych mikserów klubowych. Są 2 wyjścia master, wyjście record, wyjście booth oraz wejście i wyjście pętli efektowej. Dość ciekawie rozwiązano sprawę wejść mikrofonowych - jedno z nich jest niezależne, drugie przypisane do czwartego kanału - na obydwa można założyć efekty, co będzie przydatne chociażby podczas pracy z live-actowymi instrumentalistami. Do miksera podłączymy tez 2 komputery pod Serato DJ, co w dzisiejszych czasach  staje się standardem, a znacząco ułatwia przepinanie się Djów na imprezie.

 

[img:3]



W Quattro zastosowano standardowe line-fadery z możliwością wyboru jednej z 3 charakterystyk działania (płynniej - agresywnej), środkowy fader odpowiada za głośność samplera (rozwiązanie znane z niektórych kontrolerów) i tutaj, akurat potrzeba chwili żeby się przyzwyczaić. Crossfader Alpha, podobnie jak linefadery, nie wychodzi poza standard, ale spokojnie sprawdzi się nawet przy bardziej wymagających skreczach. Samo cięcie jest w porządku, dodatkowo w opcjach miksera można je jeszcze nieco zwiększyć. Istnieje też możliwość zamontowania w Quattro crossa Galileo opracowanego we współpracy z Pro X Fade.

Sekcja EQ oraz sekcja odsłuchowa to również standard, gdzie wszystko jest na miejscu i działa tak, jak powinno. Cieszą na pewno 2 wejścia słuchawkowe, na mały i duży Jack.

 

[img:5]

 

Pady

Największym bajerem Quatrro są oczywiście pady. W stosunku Do Mixars Duo rozbudowały się one o kolejny rząd. Ciekawostką jest fakt, że jest to właściwie pierwszy mikser który ułożenie padów kopiuje wprost z Serato DJ. Położenie chociażby 8 Hot-Cue jest dokładnie takie samo jak w graficznym interfejsie Serato DJ. Trudno uwierzyć, że do tej pory nikt nie wpadł na ten pomysł.

Przy czym z drugiej strony Serato od 2018 roku (dopiero), oznaczone jako PRO umożliwia zmianę w interfejsie graficznego przedstawienia padów w tryb horyzontalny (a więc ułożenie które występowało dotychczas w większości kontrolerów/mikserów). Niemniej pionowe przedstawienie padów jest oczywiście wciąż dostępne.

 

[img:6]

 

W praktyce takie ułożenie padów działa doskonale - jest wygodne, pod ręką, przy czym „czyści” nam dół miksera, przez co sekcja EQ nie musi być gęsto upchana. Pady działają w czterech trybach, dwa na wierzchu to oczywiście sekcja Hot-Cue oraz Samplera - tutaj bez niespodzianek. Dwa kolejne tryby to uruchamiane z klawiszem SHIFT - TRANSPORT oraz USER. Ten pierwszy tryb daje nam możliwość grania bez używania gramofonów/cdków - rzecz przydatna w wypadku awarii sprzętu. Mamy więc CUE/PLAY jak w odtwarzaczach CD oraz +/- które odpowiadają za PITCH BEND. Na padach znajdują się nawet małe grafiki, dzięki czemu można się w tym szybko połapać. W połączeniu z SYNC, którego przycisk znajdziemy pod padami, otrzymujemy bardzo użyteczne narzędzie do grania z samego miksera. Przy czym w trybie TRANSPORT mamy ciągle dostęp do pierwszych 4 hot-cue. Ta opcja grania z padów przyda się w sytuacjach kryzysowych lub w miejscach, w których mamy po prostu pograć muzykę, a nie chce nam się zabierać tony sprzętu.

Tryb USER pozwala nam z kolei na mapowanie 8 padów po swojemu - w Serato jest to bardzo proste - dobrze jest mieć swoje ulubione funkcje na padach pod ręką.

 

[img:8]

 

Serato Browser / Loopy

Duże pokrętła LIBRARY ułatwiają przeglądanie plików, a BACK (wraz z Shiftem) przenosi nas między wyborem playlist a tracków - działa to dobrze i sprawnie. Pokrętło do Loopów również sprawdza się dobrze, wciskamy - odpalamy loopa, przekręcając - kontrolujemy długość - jest to proste i przejrzyste. Gorzej ma się sprawa z ROLL Loopami - kombinacja SHIFT + wciśnięcie i ruch przy ciągle wciśnięte gałce (żeby zmienić długość rolla) nie jest dostatecznie wygodna.

 

Efektory

Quattro wyposażono w dwa efektory,  Jeden to wzorowany na Color FX z DJMów prosty efektor znajdujący się na środku miksera. Do dyspozycji mamy 4 efekty i niezależny knob efektowy na każdy kanał - Rozwiązanie sprawdzone i użyteczne. Wśród efektów nie zabrakło oczywiście górno/dolno przepustowego FILTRA, jest też krótkie ECHO, działające w trybie Hi/Low Pass, dobrze znany NOISE (przydatny przy „build-up'ach” w trackach czy do prostych skreczy) oraz zniekształcający dźwięk CRUSH (również przydatny przy „build-up'ach). O ile same efekty brzmią poprawnie, to można mieć zastrzeżenia do ich agresywności - po prostu wydają się wchodzić nieco zbyt ostro po lekkim przekręceniu knoba - i trzeba mieć to na uwadze.

 

[img:7]

 

Główny efektor, znajdujący się z w prawym dolnym rogu, również przypomina standard z innych mikserów klubowych i nie kombinowano tutaj za bardzo. Jest on niezależny od Serato. Plusem jest to, że efekty możemy zapiąć na wszystko, co wchodzi do miksera (playery/gramfony, sygnał z komputera, mikrofony) bez odpalonego softu. Minus to natomiast fakt, że efekty w żaden sposób nie SYNCują się z BPMami tracka z Serato. Licznik w Quattro działa na szczęście dobrze, tempo możemy też wklepać manualnie, więc nie jest to dużym problemem. W przypadku gdy będzie nam brakować obsługi efektorów z Serato, możemy je po prostu zmapować na padach czy knobach wolnych kanałów.

Ekranik wyboru efektów jest dosyć mały, ale spełnia swoją rolę. Efekty wybiera się knobem scrollując listę i wciskając pokrętło. Efektów jest dość sporo, ale są to od lat wszystkim znane klasyczne efekty Djskie, takie jak Echo, Roll, Transform, Reverb – na pokładzie znajdziemy ich 14 i brzmią dobrze. Szczęśliwie nie kombinowano z efektami, przez co większość jest przydatna a efektor nie sprawia wrażenia przeładowanego. Natężenie efektów można kontrolować z kolei subtelniej niż w pozostałym efektorze. Z poziomu efektora odpalamy też pętle efektową. Małym zgrzytem w mojej opinii jest stosunkowo mała przerwa między knobami TIME i DEPTH. Przez to knoba DEPTH, którym operuje się najczęściej nie używa się w pełni komfortowo, a przynajmniej nie w przypadku szybkich, agresywnych ruchów (których, używa się przy konkretnych efektach... np. DELAY).

 

[img:4]

 

Podsumowanie

Mixars Quattro to udany mikser 4-kanałowy, dość uniwersalny, który sprawdzi się w większości klubów. Jest to bardzo przyjemny mikser do grania, bardzo przejrzysty, łatwy do opanowania. Po zmianie crossa (Innofader czy Galileo) będzie dodatkowo doskonałym mikserem turntablistycznym i skillowym, dzięki ciekawemu ułożeniu padów. Mikser nie jest pozbawiony drobnych wad, ale biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości i możliwości - jest to produkt godny polecenia.

Adam Cyzman Autor: Adam Cyzman

 

Specyfikacja techniczna:

 
  • 4 kanały
  • Wbudowany podwójny interfejs Serato DJ
  • 2 wejścia mikrofonowe z regulacją barwy
  • 4 efekty na każdy kanał z dedykowanym potencjometrem do regulacji pracy
  • Możliwość mapping MIDI na całym mikserze
  • Dodatkowa regulacja poziomu wyjściowego na sumie
  • Dedykowany fader liniowy do regulacji poziomu samplera
  • 16 podświetlanych padów do obsługi punktów CUE i samplera SP-6
  • Wbudowany analogowy procesor efektów
  • Detektor funkcji auto loop
  • Zbalansowane wyjścia na złączach XLR
  • Dodatkowe wyjścia na złączach TRS (Jack) i RCA (chinch)
  • Analogowa pętla efektów na złączach TRS (Jack)
  • Zintegrowana karta dźwiękowa 24 bit / 48 kHz
  • Analogowy filtr low/high-pass na każdy kanał
  • Dedykowana regulacja głośności dla samplera
  • Obsługa efektów, pętli oraz biblioteki Serato DJ z pozycji miksera
  • Możliwość mapowania MIDI wszystkich potencjometrów i przycisków
  • Pełna wersja Serato DJ i DVS w zestawie

 

Do testów dostarczył:
Show System Show System Tel: +48 602 40 20 80 http://www.showsystem.pl
reklama

Najchętniej czytane

więcej

Pozostałe testy

Kontroler Pioneer DJ DDJ-SR2

Kontroler Pioneer DJ DDJ-SR2

Na następcę DDJ-SR Pioneer kazał czekać dość długo, ale było warto, bowiem nowy model poprawia minusy poprzednika, dodając przy tym kilka nowości. DDJ-SR2 to 2-kanałowy kontroler przeznaczony do współpracy z Serato DJ...

Produkt: DDJ-SR2
Cena: 3.000 zł
Adam Cyzman
Mikser Allen&Heath Xone:PX5

Mikser Allen&Heath Xone:PX5

Ocena:

PX5 to najnowsza propozycja ze stajni Xone. To 4-kanałowy analogowy mikser połączony z cyfrowymi dobrodziejstwami w postaci efektora i rozbudowanego interfejsu audio. PX5 - mimo że cenowo niewiele odbiega od pułapu...

Produkt: Xone:PX5
Cena: 5.800 zł
Adam Cyzman
Test samplera Pioneer DJ TORAIZ SP-16

Test samplera Pioneer DJ TORAIZ SP-16

Ocena:

Toraiz SP-16, który zadebiutował w 2016 roku, jest czymś zupełnie nowym w portfolio Pioneera. Razem z Dave Smith Instruments stworzono urządzenie dla kreatywnych DJ, którym nie wystarczają już zwykłe efektory i chcą...

Produkt: TORAIZ SP-16
Cena: 6.300 zł
Adam Cyzman
Test gramofonu Pioneer DJ PLX-500

Test gramofonu Pioneer DJ PLX-500

Ocena:

Pioneer DJ na gramofonowym rynku DJ'skim zadebiutował stosunkowo niedawno, ale od razu zdobył uznanie i miejsce na konsolach modelem PLX-1000. W 2016 firma zaprezentowała nowy, tańszy gramofon oznaczony jako PLX-500...

Produkt: PLX-500
Cena: 1.400 zł
Adam Cyzman
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz