Test PRS Nick Catanese

Piotr Borowik 31 grudnia 2010, 00:00 FX MUSIC GROUP
  • Gruby mahoń
  • Wklejany gryf & ciężka konstrukcja
  • Mostek Tone Pro
  • Brak drugiego Volume'a
Nicka Catanese znamy przede wszystkim ze współpracy z Zakkiem - wspiera Black Label Society drugą gitarą. Testowane wiosło nie jest jego pierwszą sygnaturą - można jeszcze odszukać w necie poprzedni instrument sygnowany tym samym nazwiskiem. Jedno na pewno się nie zmieniło: zgrany duet 81 & 85 by EMG...
 

Co przyniesie dostawa PRS’ów z FX Music Group byłem bardzo ciekaw. Przy natłoku instrumentów i producentów coraz bardziej trzeba się starać aby zaistnieć. Model Nick Catanese należy do serii SE (Student Edition), której produkcję wszczęto na początku lat ’90, aby dotrzymać kroku innym budżetowo świadomym gitarom. Istnieje kilka ważnych detali wyróżniających PRS SE na tej budżetowej półce.

[img:1]

Konstrukcja

  • Wklejany gryf. Pomimo świadomego obniżenia kosztów produkcji seria SE szczyci się konstrukcją typu set-in, pomimo faktu, iż konkurencja przechodzi na konstrukcje bolt-on (gryfy przykręcane). Wikipedia twierdzi, że każdy(!) model z tej serii ma wklejany gryf.

  • Gruby i ciężki instrument. Sygnatura Nick Catenese to połączenie wyjątkowo grubego korpusu z wyjątkowo grubym gryfem, a co za tym idzie: cała masa brzmienia z drewna. Tyle powinien ważyć grający z dechy instrument – OLD SCHOOL.

  • EMG 81 & 85. Najbardziej znany komplet aktywnych pickupów jaki tylko gitarowy świat widział na uszy ;) Z userów: James Hetfield, Zakk Wylde, Kirk Hammett, Steve Lukather, Kerry King, Chad Kroeger, Devin Townsend, Adam Dutkiewicz, itd. Aktualnie pojawiła się nowa seria- EMG X, ciekawe kiedy dotrze do nas...

  • Tone Pros Adjustable Stoptail. Poprawiona konstrukcja stanowiąca nowocześniejszą alternatywę dla vintage’owych mostków. Efekt w skrócie: więcej harmonicznych, lepszy sustain, brak drgań małych elementów mostka i zatrzaskowe mocowanie na trzpieniach.
[lupa:1]

Bonus

Gratisowo otrzymujemy solidny gruby czerwony gig bag - coś mi się zdaje, że identyczny widziałem w FGN’ach. Przynajmniej jeden zakup mniej i wiosło można z próby do domu bezpiecznie i sucho przetransportować.

[img:4:R]Charakterystyka

Wydawać by się mogło, że to rockowo-metalowy instrument. Z jednej strony to wcale nie jest błąd, gdyż rozkręcona na full gitara miażdży czaszkę i niszczy resztki szarych komórek. Połączenie aktywnej elektroniki z toną mahoniu daje efekt szerokiego pasma z wyraźnym dołem, ale bez zamulania.

Jeśli skręcimy jednak volume o połowę gitara zachowując znakomitą dynamikę przechodzi z trybu rzeźni do niemal naturalnego grania i świetnie odzywa się w balladowych cleanach. Dobrze jest móc z jednego instrumentu uzyskać tak szeroką paletę brzmień bez utraty jakości dźwięku.

Wrażenia

Porządne kawały drewna- zarówno korpus jak i gryf. Dla grających choć trochę na akustyku nie powinno być problemu. Jeśli jednak mieliśmy do tej pory do czynienia tylko z wyścigowymi profilami, czas złapać za wiosło dla prawdziwych twardzieli ;)

[img:5]

Prosto z futerału gitarę można brać na koncert - być może jest to zasługa mostka Tone Pros. Domyślnie musi byś on być wzorowo ustawiony, a łączy się to przecież z ustawieniem gryfu. Wizyta u lutmistrza odpada.

[img:6:R]Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie elektronika, która (oczywiście aktywną będąc) świetnie sprawdza się w power chordach, riffach z 12 progiem i pustą struną, tłumionych dżyn dżynach, przestrajaniu do dropped-D, pełnych akordach i jeszcze przy tym świetnie oddaje artykulację z dość dużą wrażliwością na dynamikę gry.

Drugą twarz sygnatury odkryłem po skręceniu voluma na 5 - okazało się, że można zagrać szklankowe funky. Spodziewałem się urywania dźwięków i kompletnej utraty dynamiki, a efekt był przeciwny. Starzy szamani twierdzą, że w przypadku aktywnych EMG ważny jest rzadko wspominany preamp (zawsze dołączany do kompletu). Wobec tego: goooood preamp :)


Podsumowanie

Świetne materiały: drewno + elektronika + hardware = świetny instrument. Jeżeli wszystkie egzemplarze serii SE są tak udane, to należy tylko firmie pogratulować trzymanego poziomu i wybrać jeden z nich jako swój „Elegant Weapon” of choice.





Specyfikacja:

  • Kształt korpusu: single-cutaway
  • Korpus i gryf: mahoń
  • Postrunnica: heban
  • Czerwony binding na korpusie, gryfie i główce
  • 22 progi Jumbo
  • Profil gryf: gruby i szeroki
  • Brak markerów na podstrunnicy
  • Mostek: Tone Pros Adjustable Stoptail
  • Klucze: PRS Designed Tuners
  • Niklowany hardware
  • Pickupy EMG 81 & EMG 85
  • 3 pozycyjny przełącznik pickupów
  • Poty: 1x vol, 1x tone
  • Cena: 3 160 pln
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem