Test zestawu bezprzewodowego LD Systems WS1G8

Andrzej Modrzejewski 22 sierpnia 2013, 19:44 ADAM HALL Group GmbH
LD Systems WS1G81350 zł
  • Pasmo 1.8 GHz nie jest obecnie wykorzystywane w dużym stopniu, stąd 192 kanały będące do dyspozycji użytkownika to prawdziwa rozpusta.
  • Brak zakłóceń w odbiorze
  • Płynna regulacja poziomu wyjściowego
  • Na dzień dzisiejszy omawiany zestaw nie ma konkurencji w zakresie wykorzystywanego pasma.
  • Posiada dobrą izolacje mechaniczną wkładki zapobiegającą niepożądanym zakłóceniom
  • Instrukcja w języku polskim
  • Do szczęścia brakuje splitera antenowego na cztery lub osiem zestawów odbiorników w jednej skrzyni rackowej, w połączeniu ze wspólnym zasilaniem oraz uchwytu na statyw mikrofonowy
  • Zasilacz na zewnątrz urządzenia

Nieustannie wzrastająca liczba używanych mikrofonowych systemów bezprzewodowych zmusiła producentów do wykorzystywania nowych częstotliwości.

Jak dotąd pojawiły się zestawy pracujące w pasmach 1.8 GHz i 2.4 GHz. Dodatkowym problemem dla systemów bezprzewodowych pracujących w paśmie 800 MHz są zakłócenia wywoływane przez nadajniki sieci internetowych.

Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniom użytkowników transmisji bezprzewodowej, firma LD Systems z Niemiec wprowadziła na rynek nowy zestaw WS1G8. W jego skład wchodzi odbiornik WS1G8R, który współpracuje z nadajnikiem
do ręki WS1G8 MD lub nadajnikiem kieszonkowym WS1G8BP.

Testowany przeze mnie zestaw zawierał wariant z nadajnikiem do ręki.

 

Ld Systems WS1G8R / WS1G8 MD 

Omawiany produkt LD Systems ma do dyspozycji aż 192 kanały w obrębie 1.8 GHz,  co stwarza duże możliwości nie zakłóconej pracy i większej liczby jednocześnie używanych zestawów. Odbiornik WS1G8R jest konstrukcją pół rackową 19" o wysokości 1U, posiadającą dwie anteny, włącznik zasilania, przyciski służące do zmiany parametrów i duży wyświetlacz LCD na froncie.

[img:4]

[img:7]

 

Panel Tylny WS1G8R

Tylną ścianę zaopatrzono w złącza XLR i jack wyjściowe oraz gniazdo dla zasilacza zewnętrznego. Konstrukcja jest metalowa, dając gwarancje trwałości z możliwością montażu w obudowie rackowej. Niestety elementy montażowe do racka nie są dostarczane w wyposażeniu podstawowym - trzeba je dokupić osobno.

[img:5]

[img:8]

[img:10]

W obudowie mógłby się zmieścić zasilacz impulsowy, unikając w ten sposób ewentualnego jego zgubienia lub uszkodzenia cienkich kabli. Dobrze natomiast przemyślano obsługę odbiornika. Na wyświetlaczu można odczytać takie parametry jak szesnaście grup po dwanaście kanałów, co daje wspomniane wyżej 192 kanały do wyboru. Zmiany dokonuje się w sposób automatyczny poprzez przycisk ARC i zbliżenie nadajnika do portu podczerwieni usytuowanego na froncie odbiornika.

Przy okazji możemy odczytać na ekranie odbiornika częstotliwość w zakresie od 1750 MHz do 1800MHz, ustaloną przez system ARC. Kolejnym elementem wyposażenia WS1G8R jest możliwość regulacji poziomu funkcji squelch, co zabezpiecza użytkownika przed niepożądanymi zakłóceniami w przypadku unieruchomienia nadajnika.

[img:13]

[img:6]
 

Odbiornik został także wyposażony w regulacje płynną poziomu sygnału wyjściowego audio. Producent starał się dostosować ten parametr do wejść mikrofonowych XLR w mikserach. Front odbiornika posiada dodatkowo dwa rzędy diod LED, informujących o zasięgu pracującego nadajnika. Trzeci rząd diod  informuje o poziomie pracy audio z nadajnika.

 

 

Nadajnik WS1G8 MD 

W WS1G8MD nie ma możliwości jakiejkolwiek ingerencji, można go tylko włączyć i wyłączyć. Rozwiązanie takie blokuje przypadkowemu użytkownikowi możliwość ingerencji w ustawienia pracy nadajnika. Wspomniany nadajnik wyposażony jest w kapsułę z wkładką mikrofonową o charakterystyce kardioidalnej, która może być wymieniona na wkładkę pojemnościową. Zasilanie stanowią dwie baterie 1.5 V typu AAR6, najlepiej alkaliczne.   

[img:14]

[img:9]

 

 

Ogólna ocena systemu

Komplet bezprzewodowy firmy LD WS1G8 zachowuje się poprawnie i może mieć szerokie zastosowanie. Zestaw ten obsługuje z powodzeniem transmisje instrumentów, śpiew, przemówienia itp. Posiada dobrą izolacje mechaniczną wkładki zapobiegającą niepożądanym zakłóceniom. Zasięg tego zestawu wynosi około 100 metrów i uzależniony jest od różnych czynników, takich jak ściany czy zakłócenia pochodzące z różnych źródeł elektromagnetycznych. Pasmo 1.8 GHz nie jest obecnie wykorzystywane w dużym stopniu, stąd 192 kanały będące do dyspozycji użytkownika to prawdziwa rozpusta.

Sprawa automatycznego przestrajania być może występuje w warunkach istniejących zakłóceń. Nie miałem możliwości tego sprawdzić bowiem pasmo 1.8 GHz jest rzadko wykorzystywane. Wydaje mi się jednak, że gdybym miał obok siebie dwa identyczne zestawy, system ARC powinien zadziałać.

Omawiany zestaw był testowany przed imprezą w parku obok
Starego Browaru w Poznaniu i nie stwierdziłem, aby jakiekolwiek
zakłócenia w odbiorze występowały.

 

Podsumowanie

W teście nie używam porównań z innymi producentami analogicznych produktów. Osobiście uważam to za niestosowne. Cena zestawu LD z serii WS1G8 jest bardzo konkurencyjna w stosunku do produktów w tej samej klasie innych producentów i pracujących w wyższych częstotliwościach niż 1 GHz. Na dzień dzisiejszy omawiany zestaw nie ma konkurencji w zakresie wykorzystywanego pasma. Pozostaje kwestia trwałości, a to może wyjść dopiero po upływie roku, pamiętając o dwuletniej gwarancji.

Moim zdaniem producent powinien dostarczyć w komplecie uchwyt na statyw mikrofonowy i  pokusić się o instalację zasilacza wewnątrz odbiornika. Brakuje mi również splitera antenowego na cztery lub osiem zestawów odbiorników w jednej skrzyni rackowej, w połączeniu ze wspólnym zasilaniem. No i na koniec istotna informacja czyli cena. Otóż w detalu wspomniany wyżej zestaw kosztuje około 1350 zł, a instrukcja została napisana również w języku polskim.

Ocena końcowa: [img:1] [img:1] [img:1] [img:1] [img:2]

 

[img:11]
 
Instrukcja obsługi LD Systems WS1G8
 

Galeria zdjęć LD Systems WS1G8:

Gdzie kupić?

LD Systems LD Systems www.ld-systems.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > LD Systems rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem
Test interfejsu audio Shure MVX2U Interfejs Shure MVX2U to bardzo przyjazne i proste w obsłudze rozwiązanie dla podcasterów i twórców różnego rodzaju treści multimedialnych, w których zawarta ma być ścieżka lektorska, w dodatku w miniaturowym rozmiarze.
Test słuchawek Shure AONIC 40 SHURE wprowadził na rynek model AONIC 40 - bezprzewodowe słuchawki, które łączą trwałość, mobilność i przyciągające oko design z doskonałą jakością dźwięku i automatyczną redukcją hałasu, co poprawia komfort pracy Test miksera do podcastów RODECaster Duo Rode, wprowadzając na rynek kolejny, bardziej kompaktowy mikser RODECaster Duo, kontynuuje swoją misję zaopatrywania podcaster'ów oraz twórców treści w profesjonalny i intuicyjny sprzęt, który spełni ich wymagania. Test.