Equator Audio i American Idol

Equator Audio i American Idol

25 sierpnia 2009, 00:00

[img:3]
Odebrałem ostatnio telefon od dobrego przyjaciela – Francis’a Buckley’a. Jest on inżynierem dźwięku w American Idol ® Ford. Poprosił mnie żebym przyniósł jakieś odsłuchy Equator’a na sesje do Amerykańskiego Idola, którą robił w Record Plant w Hollywood. Eric Brooking(z kamera w ręku) i ja spakowaliśmy parę naszych Equator’ów Q12 i udaliśmy się do studia. Gdy tam dotarliśmy wszędzie było pełno gwiazd oraz znajomych z branży muzycznej.

Ekipa była wspaniała! Rozpakowali Q12tki, rozstawili statywy na monitory i umiejscowili je za konsoletą.

Francis był zajęty przygotowaniami do sesji i zasugerował, abym znalazł kogoś drugiego do pomocy przy podłączaniu Q12tek do SSL’a. Chwile później, młody facet wszedł do pokoju kontrolnego a ja natychmiast mu się przedstawiłem. Powiedział, że nazywa się Blake. Myśląc, że może to być drugi inżynier zapytałem „Co tu porabiasz?” Jego odpowiedź: „Śpiewam”. Francis szybko poinformował mnie, że Blake jest jednym z finalistów Amerykańskiego Idola.

Nigdy nie widziałem show i muszę przyznać, czułem się troszkę zażenowany. Blake natomiast był bardzo zaaferowany i chciał wiedzieć wszystko o monitorach. Był bardzo podekscytowany gdy powiedziałem mu, że każdy z monitorów ma dedykowany komputer w środku umożliwiający cyfrowe sterowanie krosownicami. Jak się okazało, Blake jest „amatorem sprzętów” i zrozumiał cały koncept od razu.

Posunęliśmy się do przodu i włączyliśmy monitory, muszę przyznać, brzmiały wspaniale. Ważne jest jednak to, że to Record Plant i duże poprawki nie były potrzebne.

Pokój szybko wypełnił się sześcioma finalistami Amerykańskiego Idola, nauczycielem śpiewu Debra Bird oraz producentami Scottem i Rogerem Wojahn. Bracia Wojahn są mózgami na tyłach tych sesji, ze Scottem w studio reżyserującym Idoli i Rogerem w kontrolce wraz z Francisem reżyserującymi sesje. Niesamowici producenci.

Wszyscy Idole byli bardzo rozmowni, przyjaźni i wydawali się naprawdę doceniać to co się działo. Sesja składała się z sześciu ścieżek wokalowych do trzech utworów: Everybody Wants You (Billy Squier), Paint It Black (The Rolling Stones), & You Really Got Me (The Kinks).

Rogers lubi odsłuchiwać na prawdę głośno dlatego zasugerował jako główne monitory – przepiękne i bardzo drogie, wbudowane w ścianę Ausbergers’y. W połowie drogi przez pierwszy utwór, Francis przełączył na Q12tki i nigdy już nie został poproszony, by przełączyć z powrotem na Ausbergers. Dla moich uszu Q12tki brzmiały wspaniale. I najwidoczniej dla ich uszu również.

Największe wrażenie tego dnia zrobił na mnie cały ten proces. Rzadko kiedy doświadczałem takiego poziomu profesjonalizmu, a do tego wszyscy w studio bardzo dobrze się bawili.

Zdjęcia z sesji nagraniowych do American Idol
[img:1][img:2]

Monitory studyjne aktywne

Gdzie kupić?

Equator Audio Research

Dystrybucja w Polsce:

DynaBit

adres:
ul. Pokutyńskiego 6/11 30-376 Kraków

Sklepy muzyczne > Equator Audio Research rozwiń listę sklepów

Studio

Kolejna prestiżowa marka w portfolio Audio Plus: SCHOEPS
Więcej wiadomości