Little Phatty w wersji Stage Edition

Little Phatty w wersji Stage Edition

27 sierpnia 2009, 15:40
Producent: Moog Music

[img:4]

Syntezator Little Phatty wydany na początku w limitowanej wersji Tribute spotkał się z tak wielkim zainteresowaniem, że parę miesięcy po premierze trudno już go było gdziekolwiek dostać. Celem konstruktorów było zbudowanie prawdziwego analogowego syntezatora z prostym ale wszechstronnym interfejsem, który byłby dostępny dla szerokiego grona odbiorców. Zdecydowano więc wprowadzić wersję Stage Edition.

[img:1]

Little Phatty to kolejne urządzenie, w którym firma Moog łączy kunszt wykonania i bezkompromisową jakość dźwięku z nowymi technologiami. Użytkownik ma kontorlę nad w pełni analogowym torem dźwięku z systemem Real Analog Control (RAC™), dwoma niezwykle stabilnymi oscylatorami sterowanymi napięciem i filtrem sterowanym napięciem oraz innymi przydatnymi funkcjami, jak wejścia CV, brama KB oraz w pełni wyposażony sterownik MIDI.

[img:2]

Little Phatty nie tylko odznacza się niezwykłym dźwiękiem i nieograniczonymi możliwościami brzmieniowymi, istnieje również możliwość wykorzystania jego innowacyjnego interfejsu jako wszechstronnego sterownika MIDI co czyni ten syntezator doskonałym narzędziem zarówno na scenie jak i w studio.

Stage Edition posiada zaktualizowany software, zawierający funkcje automatycznej kalibracji i automatycznego strojenia, które zapewniają doskonałe nastrojenie instrumentu niezależnie od warunków atmosferycznych. Wyposażona jest w niesymetryczne kółko pitch wheel i dwadzieścia jeden programowanych sterowników MIDI.
Little Phatty estetycznie cieszy zarówno uszy, jak i oczy. Ma ciekawy design, który czyni go jednym z najlepiej wyglądających syntezatorów. Stage Edition opiera się na tradycyjnej drewnianej obudowie i posiada eleganckie gumowane boczki z włókna węglowego.

[img:3]

Specyfikacja techniczna

Little Phatty to monofoniczny syntezator analogowy ze 100 programowanymi ustawieniami użytkownika.

Syntezator

Źródłami dźwięku są 2 ultra-stabilne oscylatory kontrolowane napięciem. Parametry:

  1. Osc. 1 Oktawa: 16‘, 8‘, 4‘, 2‘
  2. Osc. 1 Fala: płynnie regulowana od trójkątnej, przez piłę i kwadrat do lekko pulsującej
  3. Osc 1 Poziom
  4. Glide Rate
  5. Sync osc. 1 do 2 On/Off
  6. Osc. 2 Częstotliwość
  7. Osc. 2 Oktawa: 16‘, 8‘, 4‘, 2‘
  8. Osc. 2 Fala: płynnie regulowana od trójkątnej, przez piłę i kwadrat do lekko pulsującej
  9. Osc. 2 Poziom
  10. Fine Tune (dla obu Oscylatorów, znajduje się w dolnej lewej części panelu)

Modyfikatory dźwięku zawierają pojedynczy VCLPF: 24 dB / Oct Moog Ladder Filter z Overload Control oraz pojedyńczy wyjściowy VCA. Parametry:

  1. Cutoff
  2. Resonance
  3. Kb. Control Amount (zakres modulacji filtra przez klucz CV)
  4. Filter Env. Amount (zakres modulacji filtra przez filter envelope)
  5. Overload

Sekcja Envelope Generator zawiera dwa ADSR EGR: jeden moduluje Filtr (Filter EGR) i jeden moduluje VCA (Volume EGR). Parametry każdego EGR:

  1. Attack
  2. Decay
  3. Sustain
  4. Release

Sekcja Modulacji zawiera czterofalowy LFO oraz 1x1 Mod Buss z 8 możliwymi źródłami modulacji i 4 możliwymi wyjściami. Parametry:

  1. LFO Rate
  2. Mod Source: (LFO triangle, LFO square, LFO sawtooth, LFO ramp, Filter EGR lub Sample i Hold, Osc. 2 lub szum
  3. Mod Amount (zakres modulacji za pomocą mod wheel)
  4. Mod Destination (Pitch, Osc. 2, Filter, Wave)

Sekcja User Interface (UI) zawiera następujące regulacje:

  1. 37-klawiszowa klawiatura
  2. Sprężynowe kółko Pitch Wheel
  3. Mod Wheel
  4. Glide On/Off
  5. Octave Down
  6. Octave Up

Po prawej stronie panelu frontowego znajduje się sekcja Output. Zawiera ona regulację Master Volume, przełącznik Output On/Off, regulację Hedphone Volume oraz gniazdo słuchawkowe 1/4“ TRS

Z boku instrumentu znajdują się wyjścia i wejścia:

  1. AC In (100-250V AC, 50-60Hz
  2. Power On/Off
  3. Audio Out
  4. Ext. Audio In (sygnał o poziomie liniowym do +4dBu)
  5. Pitch CV In (1V/Oct)
  6. Fiter CV In
  7. Volume CV In
  8. Keyboard Gate In
  9. MIDI In
  10. MIDI Out


Wymiary i waga

  • Wymiary: 26,75“ x 14,75“ x 6,75“ (68cm x 37,5cm x 17cm)
  • Waga: 22lb (10 kg)

Podstawowa edycja dźwięków

Edycja regulowanych parametrów dźwięku (jak Filter Cutoff) odbywa się przez aktywację parametru za pomocą jego przełącznika (zapala się jego dioda LED) i następnie regulację jego wartości. Są 4 regulatory wartości, po jednym dla każdej sekcji: Modulation, Oscillators, Filter i Envelopes. Każdy otoczony jest pierścieniem 15 diod LED pokazujących w przybliżeniu zapisaną lub edytowaną wartość danego parametru. Regulacja wartości jest analogowa, kiedy parametr jest aktywowany, sygnał analogowej regulacji przełączny jest na bezpośrednią regulację tego parametru (RAC™ Real Analog Control). Dla kadej sekcji tylko jeden regulowany parametr na raz może być aktywny do edycji. W przypadku parametrów z wielokrotnym wyborem (jak Mod Source) naciśnięcie przycisku pozwala przejść dalej do wyboru źródeł modulacji. Przy przyciskach typu On/Off, jak Osc. Sync, dioda led świeci kiedy parametr jest aktywny i gaśnie kiedy jest wyłączony.

Dokumentacja:

Instrukcja obsługi Little Phatty [PDF]
Spis presetów fabrycznych [PDF]

Próbki dźwiękowe:

Ranaissance Faire [MP3]
Synth Pop Bass [MP3]

Syntezatory

Gdzie kupić?

Moog Music Moog Music

Dystrybucja w Polsce:

Audiostacja

tel.: +48 (22) 122 53 00
Godziny otwarcia:

Pon - Pt: 09:00 - 17:00

 

adres:
ul Kolejowa 93/95 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > Moog Music rozwiń listę sklepów

Arturia PolyBrute 12 - syntezator z możliwościami morphingu
Więcej wiadomości