Little Phatty w wersji Stage Edition
Syntezator Little Phatty wydany na początku w limitowanej wersji Tribute spotkał się z tak wielkim zainteresowaniem, że parę miesięcy po premierze trudno już go było gdziekolwiek dostać. Celem konstruktorów było zbudowanie prawdziwego analogowego syntezatora z prostym ale wszechstronnym interfejsem, który byłby dostępny dla szerokiego grona odbiorców. Zdecydowano więc wprowadzić wersję Stage Edition.
Little Phatty to kolejne urządzenie, w którym firma Moog łączy kunszt wykonania i bezkompromisową jakość dźwięku z nowymi technologiami. Użytkownik ma kontorlę nad w pełni analogowym torem dźwięku z systemem Real Analog Control (RAC™), dwoma niezwykle stabilnymi oscylatorami sterowanymi napięciem i filtrem sterowanym napięciem oraz innymi przydatnymi funkcjami, jak wejścia CV, brama KB oraz w pełni wyposażony sterownik MIDI.
Little Phatty nie tylko odznacza się niezwykłym dźwiękiem i nieograniczonymi możliwościami brzmieniowymi, istnieje również możliwość wykorzystania jego innowacyjnego interfejsu jako wszechstronnego sterownika MIDI co czyni ten syntezator doskonałym narzędziem zarówno na scenie jak i w studio.
Stage Edition posiada zaktualizowany software, zawierający funkcje automatycznej kalibracji i automatycznego strojenia, które zapewniają doskonałe nastrojenie instrumentu niezależnie od warunków atmosferycznych. Wyposażona jest w niesymetryczne kółko pitch wheel i dwadzieścia jeden programowanych sterowników MIDI.
Little Phatty estetycznie cieszy zarówno uszy, jak i oczy. Ma ciekawy design, który czyni go jednym z najlepiej wyglądających syntezatorów. Stage Edition opiera się na tradycyjnej drewnianej obudowie i posiada eleganckie gumowane boczki z włókna węglowego.
Specyfikacja techniczna
Little Phatty to monofoniczny syntezator analogowy ze 100 programowanymi ustawieniami użytkownika.
Syntezator
Źródłami dźwięku są 2 ultra-stabilne oscylatory kontrolowane napięciem. Parametry:
- Osc. 1 Oktawa: 16‘, 8‘, 4‘, 2‘
- Osc. 1 Fala: płynnie regulowana od trójkątnej, przez piłę i kwadrat do lekko pulsującej
- Osc 1 Poziom
- Glide Rate
- Sync osc. 1 do 2 On/Off
- Osc. 2 Częstotliwość
- Osc. 2 Oktawa: 16‘, 8‘, 4‘, 2‘
- Osc. 2 Fala: płynnie regulowana od trójkątnej, przez piłę i kwadrat do lekko pulsującej
- Osc. 2 Poziom
- Fine Tune (dla obu Oscylatorów, znajduje się w dolnej lewej części panelu)
Modyfikatory dźwięku zawierają pojedynczy VCLPF: 24 dB / Oct Moog Ladder Filter z Overload Control oraz pojedyńczy wyjściowy VCA. Parametry:
- Cutoff
- Resonance
- Kb. Control Amount (zakres modulacji filtra przez klucz CV)
- Filter Env. Amount (zakres modulacji filtra przez filter envelope)
- Overload
Sekcja Envelope Generator zawiera dwa ADSR EGR: jeden moduluje Filtr (Filter EGR) i jeden moduluje VCA (Volume EGR). Parametry każdego EGR:
- Attack
- Decay
- Sustain
- Release
Sekcja Modulacji zawiera czterofalowy LFO oraz 1x1 Mod Buss z 8 możliwymi źródłami modulacji i 4 możliwymi wyjściami. Parametry:
- LFO Rate
- Mod Source: (LFO triangle, LFO square, LFO sawtooth, LFO ramp, Filter EGR lub Sample i Hold, Osc. 2 lub szum
- Mod Amount (zakres modulacji za pomocą mod wheel)
- Mod Destination (Pitch, Osc. 2, Filter, Wave)
Sekcja User Interface (UI) zawiera następujące regulacje:
- 37-klawiszowa klawiatura
- Sprężynowe kółko Pitch Wheel
- Mod Wheel
- Glide On/Off
- Octave Down
- Octave Up
Po prawej stronie panelu frontowego znajduje się sekcja Output. Zawiera ona regulację Master Volume, przełącznik Output On/Off, regulację Hedphone Volume oraz gniazdo słuchawkowe 1/4“ TRS
Z boku instrumentu znajdują się wyjścia i wejścia:
- AC In (100-250V AC, 50-60Hz
- Power On/Off
- Audio Out
- Ext. Audio In (sygnał o poziomie liniowym do +4dBu)
- Pitch CV In (1V/Oct)
- Fiter CV In
- Volume CV In
- Keyboard Gate In
- MIDI In
- MIDI Out
Wymiary i waga
- Wymiary: 26,75“ x 14,75“ x 6,75“ (68cm x 37,5cm x 17cm)
- Waga: 22lb (10 kg)
Podstawowa edycja dźwięków
Edycja regulowanych parametrów dźwięku (jak Filter Cutoff) odbywa się przez aktywację parametru za pomocą jego przełącznika (zapala się jego dioda LED) i następnie regulację jego wartości. Są 4 regulatory wartości, po jednym dla każdej sekcji: Modulation, Oscillators, Filter i Envelopes. Każdy otoczony jest pierścieniem 15 diod LED pokazujących w przybliżeniu zapisaną lub edytowaną wartość danego parametru. Regulacja wartości jest analogowa, kiedy parametr jest aktywowany, sygnał analogowej regulacji przełączny jest na bezpośrednią regulację tego parametru (RAC™ Real Analog Control). Dla kadej sekcji tylko jeden regulowany parametr na raz może być aktywny do edycji. W przypadku parametrów z wielokrotnym wyborem (jak Mod Source) naciśnięcie przycisku pozwala przejść dalej do wyboru źródeł modulacji. Przy przyciskach typu On/Off, jak Osc. Sync, dioda led świeci kiedy parametr jest aktywny i gaśnie kiedy jest wyłączony.
Dokumentacja:
Instrukcja obsługi Little Phatty [PDF]
Spis presetów fabrycznych [PDF]
Próbki dźwiękowe:
Dystrybucja w Polsce:
Pon - Pt: 09:00 - 17:00