Pierwszy interfejs Rolanda wchodzi na rynek

Pierwszy interfejs Rolanda wchodzi na rynek

4 marca 2011, 00:00
Producent: Roland
Roland to firma produkująca syntezatory, wiedzą to wszyscy. Do tej pory na rynek wprowadzali produkty, współgrające z komputerami jedynie pod szyldem swej siostrzanej marki - Edirol. Jednak era ukrywania talentów Rolanda zakończyła się, czego wyrazem jest Octa-Capture – pierwszy interfejs oznaczony logiem Rolanda.

[img:1]

Jest to interfejs oparty na protokole USB 2.0, kompatybilny zarówno z PC, jak i Mac. Posiada świetną jakość audio 24-bit/192 kHz, osiem wirtualnych i analogowych I/O (wejście/wyjście) oraz wysokiej jakości preampy.

[lupa:1]

Interfejs jest bardzo solidnie wykonany. Posiada 4 wejścia XLR, znajdujące się na panelu przednim, z czego dwa pierwsze są na tyle elastyczne by zastosować mikrofon lub wtyczkę Hi-Z. Na panelu tylnym znajduje się dodatkowy port XLR, osiem wejść liniowych, współosiowe wejścia i wyjścia., port MIDI - in/out, oraz gniazdo USB. Bardzo bogaty zestaw jak na interfejs o tak małym rozmiarze! Pozostałą część panelu przedniego zajmują przyciski odpowiedzialne za ustawienia interfejsu.

[lupa:2]

Mózg komputerowy

[img:2:R]Przyciski znajdujące się po prawej i lewej stronie interfejsu pozwalają na zmianę między kanałami, podczas gdy pokrętło znajdujące się przy wyświetlaczu jest używane do kontroli wrażliwości poziomu każdego z kanałów. Monitor LCD, znajdujący się na przednim panelu umożliwia graficzną wizualizację parametrów, co pozwalana na dokładność oraz optymalne wykorzystanie możliwości interfejsu. Phantom Power skonfigurowano tak, by każde wejście było zasilane oddzielnie, co jest świetnym rozwiązaniem.

Cześć interfejsu, odpowiedzialna za przedwzmacniacz posiada kompresor, przy użyciu którego możliwa jest kontrola i konfiguracja każdego z kanałów z osobna. Możliwość indywidualnej kontroli dynamiki każdego z kanałów świadczy o funkcjonalności Octa-Capture. Interfejs posiada także wirtualne kontrolki do inwersji fazy oraz filtrów low-cut dla każdego z kanałów.

Funkcja Audio Sens, pozwala na ustawienie poziomów kontroli przez Octa-Capture. Interfejs analizuje audio dla wybranego kanału w wyznaczonym przez użytkownika czasie, po czym ustawia poziom kontrolek na podstawie analizy dźwięku.

Kontrolki The Direct Mixer można użyć, by zbalansować sygnał przychodzący z wejścia interfejsu wraz z sygnałami przychodzącymi z używanego DAW-u, co pozwala na miks podczas odsłuchu.

Octa-Capture posiada również podstawowy reverb, którego najważniejszą funkcją jest zapewnienie pogłosu w monitorach podczas nagrania.

Producent dodał także zestaw CD Cakewalk Production Plus, zawierający Sonar LE oraz bibliotekę instrumentów i dźwięków wirtualnych.

Podsumowując, Octa-Capture jest imponującym, świetnie zaprojektowanym i wykonanym interfejsem nowej generacji, łączącym wysokiej jakości sygnał I/O, który jest wyposażony w profesjonalne oprogramowanie.

Pod względem inżynieryjnym jest to produkt wyróżniający się na tle konkurencji. Zdecydowanie mogę pokosić się o stwierdzenie, że ten pierwszy z interfejsów Rolanda spowoduje zamieszanie na rynku sprzętu studyjnego. Cena produktu to 2.350 zl.





Specyfikacja


Liczba kanałów Audio Nagrywanie/Odtwarzanie

  • Częstotliwość Próbkowania = 44.1 kHz, 48 kHz, 96 kHz
  • Nagrywanie: 12 kanałów, Odtwarzanie: 10 kanałów
  • Częstotliwość Próbkowania = 192 kHz
  • Nagrywanie: 4 kanałów, Odtwarzanie: 4 kanałów

Nominalny Poziom Wejściowy

  • Input Jack 1 - 6 (XLR): -56 to -6 dBu, Input Jack 7 - 8 (XLR): -50 to +0 dBu,
  • Input Jack 1 - 8 (1/4-cala TRS phone type): - 46 to +4 dBu

Nominalny Poziom Wyjściowy

  • OUTPUT 1 - 8: +0 dBu (zbalansowane)
  • Head Room 16 dB

Impedancja Wejściowa

  • Input Jack 1 - 6 (XLR): 5 kÙ (zbalansowane),
  • Input Jack 7 - 8 (XLR): 10 kÙ (zbalansowane),
  • Input Jack 1 - 8 (1/4-cala TRS phone type): 17 kÙ (zbalansowane)

Impedancja Wyjściowa

  • OUTPUT 1 - 8: 1.8 kÙ (zbalansowane),
  • PHONES: 47 Ù

Przetwarzanie Sygnałów

  • PC interface: 24-bit, AD/DA Conversion: 24-bit, Internal: 40-bit

Pasmo Przenoszenia

  • 192.0 kHz: 60 kHz do 90 kHz (+0/-8 dB),
  • 192.0 kHz: 20 Hz do 60 kHz (+0/-2 dB),
  • 96.0 kHz: 20 Hz do 40 kHz (+0/-2 dB),
  • 48.0 kHz: 20 Hz do 22 kHz (+0/-2 dB),
  • 44.1 kHz: 20 Hz do 20 kHz (+0/-2 dB)

Rezydualny Poziom Szumów
INPUT 1 - 2 * MAIN OUT: -87 dBu typ. (GAIN: min., 600 Ù terminated, IHF-A)
* Ustawienie Wewnętrznego Miksera Direct Monitor: Stereo Link: ON, Input channel fader: Unity

Częstotliwość Próbkowania
  • AD/DA Conversion: 44.1 kHz / 48 kHz / 96 kHz / 192 kHz, DIGITAL (IN/OUT): 44.1 kHz / 48 kHz / 96 kHz

Dynamic Range

  • AD block > INPUT 1 - 8: 104 dB typ. (GAIN: min.)
  • DA block > OUTPUT 1 - 8: 113 dB typ.

Wyświetlanie
  • 128 x 64 punktów LCD graficzny (z podświetleniem)

Złącza

  • Input Jacks 1 - 8 (XLR / 1/4-cala TRS phone type): XLR (zbalansowane / zasilanie phantom +48 V), 1/4-cala TRS phone type (zbalansowane), Coaxial Input
  • Connector, Coaxial Output Connector, Słuchawkowe Jack (Stereo 1/4-cala phone type),
  • Output Jack 1 - 8 (1/4-cala TRS phone type (zbalansowane)),
  • Złącza MIDI (In, Out), Złącze USB

Zasilanie DC 9 V (Zasilacz AC)

Pobór Prądu 1.45 A

Wymiary 283.8 x 157.9 x 50.4 mm

Waga 1.32 kg

Akcesoria Rack Mount Angle x 2, Owner's Manual, Cakewalk Production Plus Pack DVD-ROM, Driver CD-ROM, Zasilacz AC, kabel USB.

[img:3]
Interfejsy audio USB

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Roland Polska Sp. z o.o.

adres:
ul. Kąty Grodziskie 16B 03-289 Warszawa

Sklepy muzyczne > Roland rozwiń listę sklepów

Studio

Kolejna prestiżowa marka w portfolio Audio Plus: SCHOEPS
Więcej wiadomości