ROLAND VK 88 - organy
8 kwietnia 2007,
00:00
Producent: Roland
VK-88 to organy jazz'owe, wykonane w technologii Virtual ToneWheel (wirującego brzmienia). Instrument oferuje brzmienia organowe zamknięte w wygodnej obudowie z 18-oma "barami" (suwakami) harmonicznymi dla manuałów, 2 "bary" dla pedału nożnego i 2 dla brzmień orkiestrowych. Całość wykonano w stylu "retro". Dla podkreślenia autentyczności brzmienia do dyspozycji mamy technologię modulacyjną COSM Amplifier oraz Rotary Speaker, podczas gdy możliwość podpięcia pedału nożnego umożliwia nam kontrolę ekspresji gry. VK-88 to przede wszystkim rewelacyjne, wirujące "Jazz" Organy".
Właściwości:
20 harmonicznych suwaków do kontroli brzmień organowych oraz 2 dla brzmeiń orkiestralnych. 4 typy modelingu "przesterowanych" wzmacniaczy (COSM AMP) plus symulacja wirujących głośników (Rotary Speaker Modeling) oraz efekt pogłosu (Reverb). Wejście liniowe do łączenia wewnętrznych brzmień z brzmieniami z zewnętrznych modułów brzmieniowych (kontrolowanych za pomocą pedału ekspresji pod względem głośności). Atrakcyjny, przyjemny w pracy panel sterujący.
Dusza popularnego modelu VK-7
Od czasu wypuszczenia na rynek modelu VK-7, który to spotkał się pozytywną opinią krytyków brzmieniowych, dla których instrument ten oferował tzw. brzmienie organowe z sercem, firma Roland udoskonalała brzmienia organowe, czego wynikiem jest model VK-8 i VK-88. Efekt ten to także ugruntowanie technologii Virtual ToneWheel, która udowodniła iż kopia może przewyższać ideał. Chodzi tutaj o fakt, iż tego rodzaju instrumenty emitują brzmienie na wzór klasycznych - analogowych organów. Nowe programy modulujące COSM Amp Modeling, 2 x 9 suwaków harmonicznych oraz szybkie w obsłudze potencjometry obrotowe, sprawiają iż samo emitowanie czy kontrola nad brzmieniem w przypadku VK-88 jest identyczna jak w klasycznym modelu VK-7. Muzyk ma ponadto do dyspozycji wiele parametrów brzmieniowych jak np.: kontrola prędkości wirowania głośnika (Rotary Woofer Speed).
Pokładowy blok COSM Amp Modeling
Zdumiewające brzmienie modelu VK-88 oparte jest w pewien sposób na bloku efektowym COSM, modulującym system wzmacniaczy. Do dyspozycji mamy cztery różne typy wzmacniaczy, umożliwiające kreowanie szerokiego pasma organowego: od czystego brzmienia typu "gospel" do zdartego przesterowanego brzmienia używanego w muzyce rock'owej. Zawarte algorytmy COSM Amp umożliwiają uzyskanie ciekawych brzmień, niezależnie od systemu odsłuchowego jakim dysponujemy. VK-88 to przede wszystkim rewelacyjne brzmienie "z każdej strony".
Wyjątkowe odtwarzanie brzmienia
Model VK-88 wyposażony został w kontroler na podczerwień D-Beam, umożliwiający kontrolę ekspresji odgrywanej muzyki. Używając niewidocznych, podczerwonych wiązek świetlnych mamy bezdotykową możliwość kontrolowania takich parametrów brzmienia jak: prędkość wirowania rotary (wolniej lub szybciej) czy też stopowanie "silnika" wirującego itp.64 komórki pamięci pozwalają na zapisanie własnych ustawień i szybkie ich wywoływanie. W komórki te prócz własnych brzmień i nastawów kontrolnych D-Beam możemy zapisywać parametry kontrolne na panelu frontowym.
Specyfikacja
2 manuały 61-klawiszowe, nowy generator polifoniczny "Virtual ToneWheel",symulator obrotowego głośnika, symulator wzmacniacza z technologią COSM i 7 algorytmami urządzeń, 4 typy koła źródłowego ("Tone Wheel"), regulacja barwy tonu źródłowego, D-beam kontroler, ("Wheel Table")z opcjami "Mellow", "Bright" i "Low Boost", regulowany efekt Overdrive, tempo obrotów symulowanej pracy głośnika ("Rotary") może być kontrolowane za pośrednictwem potencjometru modulacji lub funkcji Aftertouch, specjalne funkcje efektu pogłosu organowego: "Rotary Reverb": efekt "Leslie" z pogłosem, "Reverb Rotary": pogłos włączany jest efektem "Leslie", "Parallel": pogłos i "Leslie" są włączane jednocześnie, wejście na klawiaturę pedałową oraz pedał typu "Swell", przycisk pamięci registrów przeznaczony do szybkiej zmiany brzmienia, 64-głosowa sekcja orkiestrowa z 77 brzmieniami, specjalna dźwignia modulacji dla sekcji orkiestry.
Właściwości:
20 harmonicznych suwaków do kontroli brzmień organowych oraz 2 dla brzmeiń orkiestralnych. 4 typy modelingu "przesterowanych" wzmacniaczy (COSM AMP) plus symulacja wirujących głośników (Rotary Speaker Modeling) oraz efekt pogłosu (Reverb). Wejście liniowe do łączenia wewnętrznych brzmień z brzmieniami z zewnętrznych modułów brzmieniowych (kontrolowanych za pomocą pedału ekspresji pod względem głośności). Atrakcyjny, przyjemny w pracy panel sterujący.
Dusza popularnego modelu VK-7
Od czasu wypuszczenia na rynek modelu VK-7, który to spotkał się pozytywną opinią krytyków brzmieniowych, dla których instrument ten oferował tzw. brzmienie organowe z sercem, firma Roland udoskonalała brzmienia organowe, czego wynikiem jest model VK-8 i VK-88. Efekt ten to także ugruntowanie technologii Virtual ToneWheel, która udowodniła iż kopia może przewyższać ideał. Chodzi tutaj o fakt, iż tego rodzaju instrumenty emitują brzmienie na wzór klasycznych - analogowych organów. Nowe programy modulujące COSM Amp Modeling, 2 x 9 suwaków harmonicznych oraz szybkie w obsłudze potencjometry obrotowe, sprawiają iż samo emitowanie czy kontrola nad brzmieniem w przypadku VK-88 jest identyczna jak w klasycznym modelu VK-7. Muzyk ma ponadto do dyspozycji wiele parametrów brzmieniowych jak np.: kontrola prędkości wirowania głośnika (Rotary Woofer Speed).
Pokładowy blok COSM Amp Modeling
Zdumiewające brzmienie modelu VK-88 oparte jest w pewien sposób na bloku efektowym COSM, modulującym system wzmacniaczy. Do dyspozycji mamy cztery różne typy wzmacniaczy, umożliwiające kreowanie szerokiego pasma organowego: od czystego brzmienia typu "gospel" do zdartego przesterowanego brzmienia używanego w muzyce rock'owej. Zawarte algorytmy COSM Amp umożliwiają uzyskanie ciekawych brzmień, niezależnie od systemu odsłuchowego jakim dysponujemy. VK-88 to przede wszystkim rewelacyjne brzmienie "z każdej strony".
Wyjątkowe odtwarzanie brzmienia
Model VK-88 wyposażony został w kontroler na podczerwień D-Beam, umożliwiający kontrolę ekspresji odgrywanej muzyki. Używając niewidocznych, podczerwonych wiązek świetlnych mamy bezdotykową możliwość kontrolowania takich parametrów brzmienia jak: prędkość wirowania rotary (wolniej lub szybciej) czy też stopowanie "silnika" wirującego itp.64 komórki pamięci pozwalają na zapisanie własnych ustawień i szybkie ich wywoływanie. W komórki te prócz własnych brzmień i nastawów kontrolnych D-Beam możemy zapisywać parametry kontrolne na panelu frontowym.
Specyfikacja
2 manuały 61-klawiszowe, nowy generator polifoniczny "Virtual ToneWheel",symulator obrotowego głośnika, symulator wzmacniacza z technologią COSM i 7 algorytmami urządzeń, 4 typy koła źródłowego ("Tone Wheel"), regulacja barwy tonu źródłowego, D-beam kontroler, ("Wheel Table")z opcjami "Mellow", "Bright" i "Low Boost", regulowany efekt Overdrive, tempo obrotów symulowanej pracy głośnika ("Rotary") może być kontrolowane za pośrednictwem potencjometru modulacji lub funkcji Aftertouch, specjalne funkcje efektu pogłosu organowego: "Rotary Reverb": efekt "Leslie" z pogłosem, "Reverb Rotary": pogłos włączany jest efektem "Leslie", "Parallel": pogłos i "Leslie" są włączane jednocześnie, wejście na klawiaturę pedałową oraz pedał typu "Swell", przycisk pamięci registrów przeznaczony do szybkiej zmiany brzmienia, 64-głosowa sekcja orkiestrowa z 77 brzmieniami, specjalna dźwignia modulacji dla sekcji orkiestry.
Gdzie kupić?
Roland
www.rolandpolska.pl
Dystrybucja w Polsce:
Sklepy muzyczne > Roland rozwiń listę sklepów
Artykuł
Arturia AstroLab - awangardowa klawiatura sceniczna
Test
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700
Artykuł
Artesia Pro - pianina cyfrowe prosto ze słonecznej Kalifornii
Artykuł
Ketron EVM - flagowy instrument w formie modułu
Artykuł
To cóż, że ze Szwecji… Grand 2 - nowość firmy Nord
Artykuł
39. edycja TEC Awards za nami – poznaj tegorocznych zwycięzców
Artykuł
Waldorf Iridium Core, czyli flagowy synth w kompaktowym wydaniu