TEST: Dixon PDS2233BN 13x3

Zaskakująca jakość w przystępnej cenie Paweł Ostrowski 25 października 2018, 11:00
Dixon PDS2233BN770 zł
  • Brzmienie
  • Estetykę wykonania
  • Dbałość o detale
  • Solidną konstrukcję i trwałość
  • Stosunkowo niewielką cenę
  • Mógłby być odrobinę głośniejszy
  • Towar trudno obecnie dostępny na polskim rynku!

Mamy za sobą już kilka randek z werblami Dixona. Do testów dostaliśmy modele serii Classic, które zasiedlają raczej dolną półkę cenową producenta, oferując jednak bardzo zaskakującą jakość w przystępnej cenie.

Tym razem przyglądamy się bliżej trzynastocalowemu PDS2233BN - estetyczny i schludny zewnętrznie, a jaki przy bliższym zapoznaniu? Zapraszam do lektury moich wrażeń płynących z kilku upojnych spotkań z tym małym dzikusem...

 

 

Budowa i wykonanie

Werbel oznaczony jest symbolem PDS2233BN (co ciekawe, uwidocznionym jedynie na opakowaniu werbla, nigdzie na powierzchni samego instrumentu). To najmniejszy rozmarowo werbel z serii Classic, jaki dostaliśmy do testów.

 
[img:1]
 
  • Rozmiary: 13 x 3 cala
  • Budowa korpusu: brązfosfor o grubości 1 mm
  • Śruby naciągowe: 10 (po dziesięć na każdą stronę)
  • Obręcze: Power Hoop 2.3 mm
  • Wykończenie: chromowany osprzęt
  • Naciągi: Evans G1 Coated (góra), brak oznaczenia (dół)

 

[img:2]

 

Werbel wykonany jest starannie, z dbałością o detale. Prosta konstrukcja maszynki sprężyn działa solidnie i skutecznie - nic nie blokuje się przy zaciąganiu sprężyn, a poza tym nie poluzowuje podczas grania. Obręcze idealnie wpasowane w konstrukcję werbla, powodują, że instrument łatwo się stroi, dopasowując brzmienie pod wybrany przez siebie zakres. Estetyczna tabliczka z mocno uwidocznionym logo serii CLASSIC z pewnością dodaje prestiżu i klasy instrumentowi.

 

[img:3]

 

Brzmienie i wrażenia użytkowe

Trzeba przyznać, że werbel brzmi w sposób czytelny i przejrzysty - w szerokim zakresie stroju. Najbardziej optymalnie - nastrojony w średniej wysokości dźwięku - charakteryzuje się skupionym, konkretnym soundem. Nie jest uciążliwy pod względem wybijających się alikwotów. W zasadzie nie wymaga dodatkowego tłumienia - sam w sobie brzmi na tyle klarownie, aby nie trzeba było ingerować w brzmienie za pomocą tłumika. Mimo to, lekkie przytłumienie powoduje jeszcze bardziej punktowy "punch".

Werbel nie jest też przesadnie głośny - nie wybija się ponad zestaw, co zdarza się nierzadko w przypadku werbli wykonanych z metalu. Sprężyny werbla są kolejną jego zaletą. Precyzyjny mechanizm naciągający pomaga uzyskać natychmiastową reakcję dynamiczną i artykulacyjną - cicho lub głośno, szybko albo wolno - w każdej sytuacji sprężyny są dobrze słyszalne i brzmią czytelnie.

 

[img:4]

 

W przeprowadzonym teście sprawdzane było brzmienie werbla w różnych parametrach nastrojenia - od brzmienia niskiego, poprzez strój bardziej uiwersalny, aż do bardzo wysokiego naciągnięcia membran. W każdym z tych rodzajów stroju, instrument sprawdził się, wykazując ciekawe właściwości.

W dalszym etapie badaliśmy brzmienie werbla w kontekście całego zestawu, sprawdzając jak zgrywał się z pozostałymi instrumentami. Jak się okazuje, brzmiał bardzo spójnie, emanując dużo większą "głębią" niż można by się spodziewać, biorąc pod uwagę jego nikczemne 3 cale głębokości. Werbel brzmi klarownie, nie hałasuje nadmiernie i nie zostawia brudu niechcianymi przydźwiękami. W średnim i wysokim stroju instrument brzmi naprawdę przyzwoicie. Z kolej nastrojony niżej nie stracił swojej czytelności.

 

Podsumowanie

Skromne trzy cale głębokości pozwalają osiągnąć całkiem zadowalający dół w niskim stroju, choć instrument nie należy do przesadnie głośnych - strojony nisko nie wybija się zbyt mocno na tle zestawu, wkomponowując się idealnie brzmieniem i głośnością Groove jest bardzo czytelny, a wrażliwe sprężyny z dobrą reakcją na artykulację pozwalają grać gęsto i precyzyjnie.

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Dixon rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Test talerzy perkusyjnych Istanbul Mehmet Origin Dark Ride 22 Po podziale firmy Istanbul na Istanbul Agop i Istanbul Mehmet, to ta pierwsza zdecydowanie wyszła na prowadzenie w kwestii rozpoznawalność. Istanbul Mehmet mimo trochę mniejszej popularności ma się naprawdę dobrze, a Istanbul Mehmet...
Test talerzy Bosphorus Syncopation Series SW Ride 20" Bosphorus Cymbals niedawno pojawili się na naszym rynku, co opisywaliśmy pod tym linkiem. Mieliśmy ostatnio okazję przetestować kilka modeli tego producenta, w tym m.in. Syncopation Series SW Ride 20". Talerz wydaje się naprawdę bardzo...
Talerze perkusyjne Istanbul Agop Xist Dark Dry Crash 20" W ostatnim czasie talerze perkusyjne o ciemnym brzmieniu stają się coraz bardziej popularne, co nie uszło uwadze Istanbul Agop. Zaprezentowana pod koniec 2019 roku seria Xist Dry Dark jest bardzo ciekawą propozycją w wyżej wymienionym...
Pad perkusyjny Rtom Moongel Workout Pad 7" Oferta padów perkusyjnych na naszym rynku jest bardzo szeroka, jednak grupa 'cichych' padów dostępnych w polskich sklepach nie jest już tak liczna. Dziś przyjrzymy się jednemu z reprezentantów tej kategorii - Rtom Moongel Workout Pad 7"....
Test pada perkusyjnego Alesis Strike Multipad Testujemy w praktyce nowość na rynku padów perkusyjnych - Alesis Strike Multipad. Z pośród niezwykle obfitych funkcjonalności skupiliśmy się na tych najprostszych rozwiązaniach, miksując zestaw akustyczny z brzmieniem fabrycznych próbek...
Test mikrofonów instrumentalnych Audio-Technica MB/DK7 Zestaw Audiotechnica Midnight Blues DK 7 to funkcjonalny komplet mikrofonów pozwalający na podstawowe omikrofonowanie zestawu perkusyjnego. Sprawdzamy funkcjonalność tego zestawu, testując mikrofony w różnych warunkach, nie tylko...