Celestion obchodzi 90-te urodziny... i zapowiada wielkie plany na przyszłość!

Celestion obchodzi 90-te urodziny... i zapowiada wielkie plany na przyszłość!

7 stycznia 2015, 14:00
Producent: Celestion

[img:1]Nie ma chyba na świecie entuzjasty sprzętu gitarowego czy profesjonalnego nagłośnienia, który nie słyszał by o tej marce. Celestion, producent znanych na całym świecie głośników gitarowych, kończy świętować 90-lecie swojej działalności – firma jednak bynajmniej nie zamierza spocząć na laurach.

Początki spółki sięgają roku 1924, w którym to bracia Cyril i Ray French’owie rozpoczęli swoją działalność w warsztacie w Hampton Wick. „Celestion” był ich pierwszym opatentowanym głośnikiem, stworzonym rok później. Przez następne dekady firma rozwijała się wraz z czasami – w trakcie II Wojny Światowej produkowała głośniki dla fabryk, czołgów i łodzi podwodnych, natomiast w dziesięcioleciach po niej stała się głosem rock ‘n’ rolla od momentu, gdy Vox i Marshall po raz pierwszy zainstalowali jej głośniki w swoich wzmacniaczach.

W 1992 roku marka Celestion została zakupiona przez Victora Lo; wespół z kolejną nabytą marką sprzętu hi-fi KEF oraz jego firmą Gold Peak, stworzyły one nową firmę: GP Acoustics. Nadeszła pora zmian: produkcję przeniesiono z Ipswitch w Wielkiej Brytanii do bazy GP w Chinach, gruntownie przemyślano też profil marki Celestion. Do tego czasu fundamentem jej obrotu były głośniki gitarowe, ale też głośniki i elementy do systemów nagłośnieniowych, jak i kompletne kolumny. Przez tworzenie własnych kolumn, ale też sprzedawanie komponentów innym firmom, Celestion niszczyło własny rynek. Należało podjąć decyzję: zrezygnować z autorskich kolumn i skupić się przede wszystkim na głośnikach i komponentach. Pozostało jednak pytanie – jak rozwijać się dalej?

Już w latach dwutysięcznych reprezentanci firmy zapowiedzieli, że Celestion zamierza mocno uderzyć w rynek systemów liniowych. Po kilku latach ciszy ujawniono fakty: w 2013 roku John Paice z Celestion ujawnił, że przetworniki do systemów liniowych stanowią coraz istotniejszą część całej produkcji firmy; firma produkowała do 1000 głośników kompresyjnych dziennie (pod koniec 2014 sprzedaż miała sięgnąć 500.000 sztuk w tym roku), a sprzedaże w sektorze pro-audio stanowiły 65% dochodu firmy. Przewidywane jest, że liczba ta sięgnie 85% w następnych pięciu latach.

Podsumowując i patrząc na początki firmy, są to imponujące rezultaty. W wywiadzie udzielonym dla PSNEurope, do którego odnośnik znajduje się na końcu tego tekstu, Nigel Wood i John Paice ujawniają najbliższe plany i strategie firmy, bazujące na zbudowaniu silnych i trwałych relacji z inwestorami oraz klientami. Reprezentanci firmy ujawniają, że nie zamierzają się poddać lub z zadowoleniem trzymać osiągniętych rezultatów – stawiają na rozwój i wierzą, że Celestion, świętujący sędziwy już wiek, będzie istnieć co najmniej przez kolejne 90 lat.

 

więcej: celestion.com

Gdzie kupić?

Celestion

Dystrybucja w Polsce:

BOX ELECTRONICS

adres:
ul. Cieszyńskiego 4 81-881 Sopot

Sklepy muzyczne > Celestion rozwiń listę sklepów

Adamson Spatial Audio - immersja po kanadyjsku
Więcej wiadomości