Konsolety oświetleniowe HES Hog 4 na planie Ghostbusters: Afterlife

Konsolety oświetleniowe HES Hog 4 na planie Ghostbusters: Afterlife

31 stycznia 2022, 18:00
Producent: ETC

Ekipa produkcyjna komedii Ghostbusters: "Afterlife" podróżowała między lokalizacjami w Kanadzie przez kilka miesięcy. Aby sprostać szybko zmieniającym się potrzebom produkcji, programista oświetlenia na planie Benoit Richard wykorzystał rozbudowany system sterowania Hog 4.

Do pracy na poszczególnych planach filmowych wykorzystywano Rack Hog, tak aby szybko przeskakiwać z jednego miejsca do drugiego. Uruchamiano dwie sieci gigabitowe w celu przesłania sACN do node’ów DMX, a do tego trzecią osobną sieć HogNet by podłączyć do systemu Full Board w dowolnym miejscu na planie. Dzięki zastosowaniu Rack Hog na każdym z planów, wystarczyło, że konsoleta logowała się do serwera na drugiej scenie i mogła sterować obydwoma zestawami jednocześnie.

Oprócz SkyPanels i innych opraw filmowych, na scenie zastosowano kilka opraw SolaFrame Theatre.

 

[img:6]

 

Ich niski poziom hałasu był jednym z głównych powodów ich użycia. Były używane głównie jako światło w kontrze dla aktorów lub oświetlania frontowego scenografii. Kiedy zachodziła paranormalna aktywność świetnie sprawdzały się również jako stroboskopy.

Benoit Richard

Jako fan Ghostbusters, Benoit szybko przyjął ofertę i dziękował gafferowi Michaelowi Ambrose za załatwienie mu tego występu. Manhattan Beach Studio Equipment zapewniło SkyPanel’e od Arri oraz inne potrzebne oprawy, których nie można było dostać w Kanadzie.  

[img:1]

 

Przygotowania były dość krótkie, gdy tylko przybył od razu rozpoczęto próby kamerowe. Jednocześnie uczył kanadyjską załogę obsługi konsolet Hog.

 

Dzięki Ghostbusters zwróciliśmy uwagę na to, jak realizować nowoczesne sterowanie oświetleniem na planie filmowym.

Benoit Richard

 

[img:2]

[img:3]

 

Zapytany dla czego preferuje platformę Hog 4 do pracy przy filmie Benoit odpowiedział:

 

Myślę, że jedną z najważniejszych koncepcji hierarchii Hog jest system numerów portów, który umożliwia połączenie wielu serwerów. Dodatkowo wykorzystując połączania światłowodowe możliwe jest jednoczesne sterowanie oddalonych od siebie planów filmowych, w ten sposób za każdym razem możliwe jest konfigurowanie nowej lokalizacji na innym etapie i sterowanie wieloma scenami w tym samym czasie.

Benoit Richard

 

[img:5]

 

Benoit wybiera Full Boar zamiast pełnowymiarowego Hog 4, ponieważ „może sam go podnieść”. Używa również 22-calowego monitora Elo jako trzeciego ekranu.

 

W Full Boar 4 moje lewe okno ma listę cue w górnej połowie, a dolna połowa to programista. A po prawej stronie po lewej mam grupy, po prawej kolory, a na dole intensywności. Jest ułożony zasadniczo w taki sam sposób, jak w przypadku koncertu rockowego.

Benoit Richard

Sterowniki

Oświetlenie

Warsztaty Oświetleniowe LTT 2024 online - Zobacz video
Więcej wiadomości