Test kabli mikrofonowych Red's Music

Daniel Bigaj 2 czerwca 2015, 00:00 Red's Music
Red's Music Economic
Red's Music Standard
Red's Music Studio
  • Duży wybór u jednego producenta
  • Wykonanie
  • Komponenty
  • Produkowane ręcznie
  • Testowane przez producenta
  • Nasze!

Każdy realizator, inżynier czy technik pracujący w studio nagraniowym, po jakimś czasie odkrywa, jak duże znaczenie ma okablowanie. Niby wszystko jest ok, niby kable mamy fajne i sprawne, a nawet zrobione własnoręcznie, w audio voodoo nie wierzymy, ale kiedy nie wiemy już dlaczego nasz sygnał nie jest do końca taki jak trzeba, kiedy wszystkie przeszkody w studio są już wyeliminowanie, wtedy zabieramy się za kable mikrofonowe. Może tu gdzieś jest dźwięk pogrzebany?

Wokalowi mimo dobrych mikrofonów i preampów czegoś brakuje, jakiejś głębi, a i sygnał mógłby być mocniejszy. Zaczyna się zmienianie kabli, wtyków i nagle okazuje się, że są różnice. Okablowania studyjnego na rynku trochę jest, wiadomo też, że nie jest to tania sprawa. Ale może są jakieś alternatywy dla zachodnich produkcji? Coś co jest dobre ,a równocześnie nie zrujnuje nam budżetu? Kable produkowane przez polską firmę RED'S MUSIC.

 

Red's Music Economic

[img:1]

[img:7]

[img:9]

Dostałem do zabawy trzy produkty tej firmy. Kable mikrofonowe w wersjach Economic, Standard oraz Studio. Różnią się już samym wyglądem, grubością i jakością samego przewodu oraz wtykami i gniazdami. Oczywiście ceną również. Dla mniej wymagających są kable z serii Economic, zwykłe kable raczej do zastosowań w salach prób, do stałych montaży w pubach, hotelach. Można ich także używać na koncertach. Zastosowano tu najprostsze rozwiązania, jednak wszystko jest wykonane dużo lepiej niż u konkurencji w tym samym przedziale cenowym. Wszystko jest zrobione bardzo dokładnie, co gwarantuje długą żywotność i małą awaryjność. Termokurczliwa izolacja na każdym łączeniu to nie jest na co dzień spotykana rzecz w tej klasie! Luty w idealnej ilości, żadnych zacieków z kalafonii. Wszystko dobrze docięte i ładnie zmontowane.

 

Red's Music Standard

[img:2]

[img:8]


Środkowa półka to kable Standard. Już gołym okiem widać, że jest to produkt lepszy niż Economic. Kabel solidniejszy, mniej podatny na skręcanie, choć seria Economic również ładnie się układa, tworzywo lepszej jakości, przekrój 2 x 0,23mm2 w porządnym miedzianym oplocie. Użyto tutaj innych gniazd i wtyków, z tego samego stopu lecz o normalnej, skręcanej (czyli nie na śrubkę) budowie.

 

Red's Music Studio

[img:3]

[img:6]

Kabel numer trzy to seria Studio. Od razu widać, że jest to rzecz solidna i profesjonalna. Kabel gruby, masywny, jednocześnie układny i nie za sztywny, z pewnością odporny na załamania. Wyposażony w bardzo dobrej jakości wtyki i gniazda (stop jest solidny i ma ciekawy wygląd), bardzo dobrze wchodzi i wychodzi z mikrofonów i urządzeń studyjnych/scenicznych. Do tego Standard i Studio wyposażone są przez producenta w rzepy z nazwą firmy, co jak wiadomo nieraz ułatwia porządkowanie wiązek kabli.

Warto dodać trochę informacji o samej firmie oraz jak to jest wszystko produkowane. Zacznijmy od tego, że jest to nasza polska firma, z piętnastoletnim doświadczeniem, czego efektem jest właśnie sposób wykonania i dobór materiałów. Wszystkie produkty tej firmy są wykonywane ręcznie z najlepszych materiałów w swoich klasach. Do lutowania stosowana jest bezołowiowa cyna z dodatkiem miedzi i srebra. Wewnątrz przewodów znajdziemy wysokiej jakości miedź beztlenową, która jak wiadomo tak łatwo nie podlega korozji. Wszystko to z pewnością wpływa na brak szumów, które przy zwykłych kablach wychodzą przy każdym wydanym dźwięku.

Aby nie być gołosłownym zrobiłem kilka testów. Na wszystkich trzech modelach kabla, przy użyciu najbardziej standardowych mikrofonów, nagrałem kilka ścieżek gitar. O ile różnice między Economic a Standard nie były aż tak duże, ale jednak słyszalne, a nawet widoczne (waveform) to już między nimi a serią Studio były to różnice poważne. Dźwięk był pełniejszy i solidniejszy, a nagrane ścieżki były wyraźnie grubsze. Zapewniam drogich czytelników i potencjalnych klientów, że gain, volume, jaki i wszystkie parametry preampów oraz wykorzystane riffy były przy każdym z tych kabli dokładnie takie same. A wavy były grubsze :).

 

[img:10]

[img:11]

[img:12]

Kiedy pobawiłem się gitarą sześciostrunową oraz basem, przyszedł czas na elektronikę. Efekty dokładnie te same. Poszedłem dalej i zabawiłem się w lektora. Nagrałem próbki na wszystkich trzech modelach kabla, na dwóch modelach mikrofonów. Zawodowa pojemność oraz klasyczny mikrofon dynamiczny. Szczególnie przy mikrofonie pojemnościowym widać było różnicę między kablem Studio a np. kablem Standard. Tembr głosu zyskiwał dodatkową głębię, jakby wszystko było lekko pogrubione bez użycia oprogramowania. To szczególnie mi się spodobało i postanowiłem wykorzystać ten kabel do nagrania jednej z partii słuchowiska nad którym teraz pracuję. Z wyników jestem zadowolony do tego stopnia, że chyba zakupię takie kable. Co może być lepszą rekomendacją niż zakupienie testowanego produktu przez testującego? Nic!

 

[img:4]

[img:5]

 

Podsumowanie

Krótko. Kupujcie produkty RED'S MUSIC! W tej cenie na pewno nie znajdziecie lepszych kabli. Będą wam służyły długo, a wersja STUDIO może śmiało konkurować z zachodnimi produktami. Bardzo dobrze i solidnie wykonane, dobre komponenty, dobre parametry oraz dobra cena czynią je dostępnymi dla każdego potrzebującego czegoś więcej niż zwykły kabelek.

 

Gdzie kupić?

Red's Music

Dystrybucja w Polsce:

Red's Music

adres:
ul. Tadeusza Kosciuszki 80B 21-560 Miedzyrzec Podlaski

Sklepy muzyczne > Red's Music rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem
Test interfejsu audio Shure MVX2U Interfejs Shure MVX2U to bardzo przyjazne i proste w obsłudze rozwiązanie dla podcasterów i twórców różnego rodzaju treści multimedialnych, w których zawarta ma być ścieżka lektorska, w dodatku w miniaturowym rozmiarze.
Test słuchawek Shure AONIC 40 SHURE wprowadził na rynek model AONIC 40 - bezprzewodowe słuchawki, które łączą trwałość, mobilność i przyciągające oko design z doskonałą jakością dźwięku i automatyczną redukcją hałasu, co poprawia komfort pracy Test miksera do podcastów RODECaster Duo Rode, wprowadzając na rynek kolejny, bardziej kompaktowy mikser RODECaster Duo, kontynuuje swoją misję zaopatrywania podcaster'ów oraz twórców treści w profesjonalny i intuicyjny sprzęt, który spełni ich wymagania. Test.