TEST: ANT Greenhead 15 i Redfire 15

3 stycznia 2018
Autor testu: andrzej-modrzejewski-zdjecie Andrzej Modrzejewski
Produkt: ANT - Advanced Native Technologies Greenhead 15ANT - Advanced Native Technologies Redfire 15
Cena: 1.834 zł brutto1.286 zł brutto
Dostarczył: Show System

ANT to nowa marka włoskich producentów aparatury nagłaśniającej, jako część AEB INDUSTRIALE, założonej w 1973 roku. W skład tej korporacji wchodzą także RCF czy dBTechnology. Niedawno pod tym szyldem pojawiły się małe miksery, systemy bezprzewodowe (także douszne), kolumny głośnikowe i akcesoria. Założeniem firmy ANT było stworzenie produktu łatwego w obsłudze, lekkiego, mającego dobre brzmienie, zgodnego z zasadą „podłącz i graj”. Do takich rozwiązań należą między innymi aktywne kolumny z serii Greenhead i Redfire.

Każda z nich oparta jest o trzy typy reproduktorów: 10, 12 i 15 cali oraz system wysokotonowy. Oba modele tych produktów charakteryzują się różnym rozwiązaniem końcówek mocy, ulokowanych w tylnej ścianie obudowy. Chciałbym zwrócić uwagę przyszłym nabywcom kolumn aktywnych na podawaną moc, ponieważ od pewnego czasu przyjmuje się moc chwilową w tak zwanym szczycie. Trwa on około 10 ms, a nie ma to nic wspólnego z parametrem RMS, którego wartość stanowi około 20 - 30% mocy szczytowej.

 

[img:5]

 

Greenhead 15

Przejdźmy do dwóch modeli kolumn firmy ANT, testowanych dzięki uprzejmości dystrybutora Show System. Pierwszą z nich jest Greenhead 15. Jest to kolumna oparta o głośnik 15-sto calowy i driver wysokotonowy o wylocie 1" podobnej konstrukcji. Końcówka mocy, ulokowana w tylnej ścianie pracuje w bi-ampie, czyli występuje osobny stopień mocy dla systemu wysokotonowego oraz średnio-niskotonowego. Zasilacz impulsowy końcówek stanowi ważny element obniżający wagę Greenhead'a 15, którego ciężar wynosi 19 kg. Na ten parametr poza modułem stopni mocy składa się także mały, neodymowy driver oraz obudowa z lakierowanej sklejki, wykonana z lekkiego drewna.

 

[img:1]

 

Głośnik 15", użyty w tej kolumnie ma kosz wykonany z blachy stalowej, wyposażony w magnes ferrytowy. Moduł stopni mocy wyposażony został w minimikser z wejściem mikrofonowym XLR-owym typu combo z regulacją wzmocnienia. Drugie wejście typu liniowego, osobno regulowane obejmuje złącza typu XLR combo, cinch oraz mini-jack 3.5 mm. Oba kanały są sumowane niezależnym pokrętłem master. Ważnym elementem wyposażenia tego modułu jest wyjście XLR, współpracujące z przełącznikiem ground-lift, pozwalające usunąć ewentualne przydźwięki. Uzupełnieniem tego wyposażenia są dwie diody: zielona, informująca o załączeniu zasilania sieciowego, a druga dwukolorowa, o pojawiającym się sygnale na wyjściu miksera lub przesterowaniu końcówki. Dopełnieniem tego wszystkiego jest włącznik sieciowy i złącze dla kabla zasilającego.

Kolumna pomalowana jest struktur-lakiem w kolorze czarnym. Frontowa ściana obejmuje całą powierzchnię z blachy dziurkowanej otworami w kształcie plastra miodu. Pod spodem metalowej siatki znajduje się cienka warstwa gąbki, służącej jako zabezpieczenie przeciw kurzom, deszczom i innym zanieczyszczeniom. Opisywana kolumna może być ustawiana na statywie, układana na podłodze w charakterze odsłuchu, monitora.

 

[img:2]

 

Greenhead 15 pracuje czysto, o barwie lekko konturowej. Wejście mikrofonowe nie posiada filtru górnoprzepustowego, co może być przyczyną dudnienia. Kolumna ma rezonans o częstotliwości 107 Hz, co w przypadku mikrofonu nie jest zbyt korzystne, ale dla odtwarzanej muzyki wręcz przeciwnie. Zalecałbym stosować mikrofon dość wysoko brzmiący, albo połączyć go poprzez mały, zewnętrzny mikser. Efektywność kolumn nie jest duża, dlatego poleciłbym stosowanie jej w przypadku koncertów granych na żywo, z udziałem wykonawców muzyki spokojniejszej. Jestem trochę zdziwiony brakiem uchwytów do podwieszania Greenheada 15. Myślę, że będzie to poprawione w przyszłości. Do współpracy z tym modelem proponuję dołożenie subbasu aktywnego z serii Greenhead 18S, zwłaszcza podczas odtwarzania muzyki mechanicznej. Testowana kolumna może mieć zastosowanie jako pełnopasmowe nagłośnienie w przedszkolach, szkołach, klubach, czy kościołach.

 

Redfire 15

Redfire 15 to wykonana z propylenu kolumna aktywna, minimalnie cichsza od Greenfilda 15, zaopatrzona w głośnik 15" z magnesem ferrytowym oraz w driver z jednocalowym wylotem. Wyposażona została w końcówki mocy - osobną dla głośnika 15", oraz osobną dla drivera. Tym razem zasilacz dla nich został oparty o tradycyjny, toroidalny transformator.

 

[img:3]

 

Minimikser został zaopatrzony w złącze XLR combo dla kanału mikrofonowego i pokrętło niezależnej regulacji wzmocnienia, natomiast wejście liniowe, służące dla różnych odtwarzaczy posiada trzy rodzaje złącz: XLR, jack 6.3 mm oraz mini-jack 3.5 mm. Te trzy złącza mają jedną gałkę, służącą do regulacji poziomu dźwięku. Dużym usprawnieniem w Redfire 15 jest dwupasmowy korektor, dla niskich i wysokich częstotliwości. Oba kanały posiadają dodatkowo niezależną regulację sumy. Nad tą gałką ulokowane zostały dwie diody LED - zielona, świadcząca o załączeniu zasilania sieciowego oraz czerwona, informująca o przesterowaniu stopnia mocy. Na panelu modułu znajduje się także gniazdo wyjściowe XLR, bez możliwości odcinania masy.

Całość waży 21 kg, a w obudowie znajdziemy trzy uchwyty do noszenia oraz 5 punktów dla śrub M10, służących do podwieszania jej w różnych pozycjach. Oczywiście Redfire'a 15 można ulokować pionowo na statywie głośnikowym. Ściana frontowa kolumny jest podobna do tej z Greenhead 15. Rodzina Redfire bogata jest w modele oparte o 10 i 12" głośniki, czyli mniejsze i lżejsze, z powodzeniem pracujące z większym, omawianym „bratem” z tej serii. Kształt obudowy pozwala na ułożenie tych kolumn w różnych wariantach, na przykład jako odsłuchy sceniczne. Dwa egzemplarze Redfire 15 można usytuować na scenie jako odsłuchy, w pozycjach z driverami do siebie (mniej zalecane), lub odwrotnie. Kąt ich ustawienia pozostaje ten sam.

 

[img:4]

 

Moim zdaniem Redfire jest produktem dobrze brzmiącym. Posiada możliwość korygowania dźwięku bez użycia miksera zewnętrznego, a wariant ten ma zastosowanie w prostych systemach nagłaśniających, niewymagających wyrafinowanych ustawień. Obsługa tego produktu nie jest trudna. Przydałby się przełącznik odcinający masę (ground-lift), ułatwiający współpracę z innymi kolumnami aktywnymi zasilanymi z różnych faz. Uważam, że warto byłoby zainstalować odtwarzacz cyfrowy ze złączem USB, umożliwiający prezentację nagrań z pendrive-a, laptopa etc. W taki odtwarzacz zaopatrzone są zestawy IROLLER 10 zasilane także z akumulatora.

 

Podsumowanie

Nowe produkty firmy ANT charakteryzują się ciekawym wyglądem, łatwą obsługą, ładnym brzmieniem oraz dobrym zabezpieczeniem limiterem. Barwę uzyskano poprzez podcięcie pasma środkowego od 250 do 400 Hz. Pasmo to można odzyskać poprzez mikser zewnętrzny, poprawiając naturalne brzmienie instrumentów akustycznych takich jak fortepian, gitara, wiolonczela. Trudno mi się wypowiedzieć na temat trwałości opisywanych urządzeń, bowiem test był za krótki, podczas gdy powinien trwać około pół roku. Myślę, że gwarancja obejmująca 2 lata jest wystarczająca dla nabywców.

Poziom związany z głośnością kolumn - około 123-125 dB jest do przyjęcia dla mniejszych imprez w klubach, kościołach, szkołach, ośrodkach fitnessowych itp. Sprawniejsze kolumny tego typu bywają dwu-czterokrotnie droższe.

P.S: Brakuje instrukcji w języku polskim.

Andrzej Modrzejewski Autor: Andrzej Modrzejewski

 

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

Do testów dostarczył:
Show System Show System Tel: +48 602 40 20 80 http://www.showsystem.pl
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: LDM Flatspeaker 2001

Pozostałe testy nagłośnienia

System monitorowy LDM Flatspeaker 200

System monitorowy LDM Flatspeaker 200

Kilka dni przed otwarciem, do klubu Black&White w Ostrołęce dotarła nieduża paczka. Nadawcą była firma LDM Electronic Sp. z o.o., która przekazała nam na...

Produkt: Flatspeaker 200
Paweł Berent
System bezprzewodowy Audix AP61 OM2

System bezprzewodowy Audix AP61 OM2

Marki Audix nie trzeba przedstawiać nikomu związanemu z branżą pro-audio. Popularne i pożądane przez realizatorów mikrofony amerykańskiej marki znajdziemy na...

Produkt: AP61 OM2
Cena: 2.600 zł
Michał Jantar Realizator dźwięku
Zestaw przenośny LD Systems Curv 500 TS

Zestaw przenośny LD Systems Curv 500 TS

Trzy tygodnie temu dotarł do mnie do testów - w dwóch sporych i w dwóch nieco mniejszych pudłach - wyrównany liniowo zestaw nagłośnieniowy frmy LD Systems....

Produkt: Curv 500 TS
Cena: 6.500 zł
Rafał Drewniany DTS Studio
Zestaw głośnikowy RCF EVOX JMIX8 & J8

Zestaw głośnikowy RCF EVOX JMIX8 & J8

Ocena:

Równo dwa lata temu testowałem dla Infomusic pojedynczy zestaw RCF EVOX 12. Tym razem Arcade Audio, polski dystrybutor RCF, udostępnił mi nowe przenośne...

Produkt: EVOX JMIX8EVOX J8
Cena: 5.600 zł4.300 zł
Maciej Żulczyk Studio nagrań Pętla
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz