Prezentacja systemu liniowego RCF HDL26-A

Mikołaj Pawlak 15 października 2020, 12:00 ARCADE AUDIO Sp. z o.o.
RCF HDL26-A

RCF HDL26-A to pierwsza małoformatowa „liniówka”, do której postanowiłem zarejestrować recenzję. Nie tylko z powodu ich obecności u mojego progu, ale też z powodu niesamowitych funkcjonalności i mnogości różnorakich ustawień, które pozytywnie zaskakiwały mnie w każdym momencie ich odkrywania.

Moja ogromna ciekawość tych modułów została skutecznie zaspokojona dzięki ogromnej uprzejmości Polskiego dystrybutora RCF - firmy Arcade Audio, która zgodziła się wypożyczyć zestaw aż 8 sztuk do swobodnego przetestowania. Więc jakże by tu nie skorzystać?

 

Zobacz test video RCF HDL26-A:

 

HDL26-A jest nieco bardziej rozbudowanym bratem systemu HDL6. Wyposażony został w dwa, 6-calowe przetworniki niskotonowe i jeden, 3 calowy tytanowy driver kompresyjny. Łączy się to bezpośrednio z 4 ścieżkowym falowodem i systemem FiRPHASE, który odpowiada za niemal perfekcyjne zestrojenie ze sobą wszystkich elementów kolumny. Całość napędza wzmacniacz klasy D, który dostarcza 700 W do sekcji niskotonowej i 300 W do drivera wysokich częstotliwości. Razem mamy 1000 W mocy znamionowej, czyli - biorąc pod uwagę wymiary kolumny - bardzo przyzwoicie.

 

[img:1]

 

Gdy mamy już system liniowy, trzeba pomyśleć o tym, jak bezpiecznie go użyć. Do tego służy rama montażowa, czyli po angielsku flybar. Nie jest to jednak zwyczajna rama do podwieszania, z którą mamy do czynienia przy większości systemów liniowych. RCF udostęnia model FL-B, który jest ramą wielofunkcjonalną. W tradycyjnym zastosowaniu podwieszania korzystamy tam z szekli, którą wpinamy na listwę z otworami montażowymi. Robimy to po wykonaniu odpowiednich obliczeń w programie predykcyjnym. Tutaj trzeba dodać, że dla obliczania systemów RCF dedykowany jest program Easy Shape Designer, który - po wprowadzeniu odpowiednich danych - dosłownie powie nam dokładnie w którym miejscu wpiąć szeklę i jakie kąty ustawić na poszczególnych kolumnach.

 

[img:3]

 

Do zestawu otrzymujemy też akcesoria do ustawienia ramy w pozycji ground - stack, na statywie kolumnowym i wkręcany na subwoofer ze standardowym, gwintowanym otworem. HDL26-A posiada także bardzo rozbudowany, wbudowany system RDNet, który umożliwia przejęcie zdalnej kontroli nad całym zestawem modułów - kontrolując i monitorując każdy z osobna z poziomu komputera.

 

[img:2]

 

Specyfikacja techniczna:

 
  • Pasmo przenoszenia: 55 Hz ÷ 20.000 Hz
  • Max SPL @ 1m: 133 dB
  • Kąt rozproszenia: 100° × 10°
  • Driver: 1 × 1.5" neo, 3.0" cewka
  • Woofer: 2 × 6.0" neo, 2.0" cewka
  • Częstotliwość crossovera: 750Hz
  • Zabezpieczenia: Termiczne, RMS
  • Regulatory: Preset, RDNet bypass
  • RDNet: Tak
  • Moc całkowita: 2000 W Peak, 1000 W RMS
  • Wysokie pasmo: 600 W Peak, 300 W RMS
  • Niskie pasmo: 1400 W Peak, 700 W RMS
  • Chłodzenie: Konwekcyjne
  • Materiał obudowy: Kompozyt PP
  • Hardware: Zawiesia do klastrowania
  • Uchwyty: 2 boczne
  • Grill: Stalowy
  • Kolor: Czarny/Biały
  • Wymiary: 237 × 470 × 377 mm
  • Waga: 13.5 kg
  • Wymiary opakowania: 260 × 550 × 425 mm
  • Waga z opakowaniem: 14.9 kg

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

ARCADE AUDIO Sp. z o.o.

tel.: +48 (12) 420 63 00
tel.: +48 (12) 442 43 42
Godziny otwarcia:

Pon - Pt: 09:00 -17:00

adres:
ul. Galicyjska 2 32-091 Michałowice k/Krakowa

Sklepy muzyczne > RCF rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Test aktywnego systemu kolumnowego LD Systems MAUI 44 G2 Ten test powinienem zacząć od ankiety, w której pytanie brzmiałoby następująco: "Z czym kojarzy ci się firma LD Systems?". Zapewne większość odpowiedzi zawierałaby stwierdzenia o przystępnych cenowo urządzeniach branży nagłośnieniowej,...
Test kolumn głośnikowych LD Systems ICOA 12 A BT Dziś przychodzi mi pisać recenzję urządzenia, na które czekałem z ogromna wręcz niecierpliwością. Po raz pierwszy zaprezentowano je na targach NAMM 2020 i mimo, że wyglądają jak kolejne, najzwyklejsze aktywne kolumny nagłośnieniowe, to...
Kolumny głośnikowe DNA PLX 12 - Tanio i dobrze - da się! Rynek kompaktowych, aktywnych kolumn nagłośnieniowych rozwija się nieustannie, a na światło dzienne wystawiane są coraz to bardziej nowoczesne, wydajne i mobilne konstrukcje. Wszystko to sprawia, że świat profesjonalnych rozwiązań...
Test statywów Gravity TSP 5212 LB & TMS 4321 B Pod koniec zeszłego roku do mojego magazynu dotarł zestaw statywów kolumnowych i mikrofonowych - każdego w ilości dwóch sztuk. W tym momencie można by powiedzieć - statyw jaki jest, każdy widzi. Kawałek metalu, czasami plastiku i jedna...
Test miksera cyfrowego RCF M 20X Ahh... miksery cyfrowe. Co byśmy bez nich zrobili w czasach, gdzie setki “wlotów” stają się już standardem, a skomplikowane, stereofoniczne miksy douszne cieszą się coraz większą popularnością. Nieustannie rozwijająca się technologia...
Test kulumn Mackie DRM212 + DRM315 W moim przypadku kolumny miały jak zawsze przyjechać, pokazać do czego są zdolne i pojechać. A zostały. Dlaczego?
Copyright © INFOMUSIC 2018

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz