Kable głośnikowe DA-VINCI firmy ALPHARD

Kable głośnikowe DA-VINCI firmy ALPHARD

24 lipca 2008, 15:09
Producent: Alphard

Kable głośnikowe DA-VINCI firmy ALPHARD® mają rodowód HIGH-END. Wykonane są w bardzo zaawansowanej technologii znacząco przewyższającej ogólnie przyjęte standardy.


Przeznaczone są do kolumn estradowych. Większość tego typu kabli wykorzystuje wyłącznie podwójną izolację ochronną co niestety jest dalece niewystarczające. Nasze kable mają jeszcze dodatkowe izolatory wewnętrzne w formie izolacji powietrznej i włókien bawełnianych ułożonych wewnątrz kabla według dobranego algorytmu. Dodatkowe osłony znacznie mocniej tłumią drgania niż w kablach, które tego nie posiadają. Prąd płynący przez kabel głośnikowy jest o dużym natężeniu, znacznie większym niż chociażby w interkonektach i stopień wytłumienia niekorzystnych drgań jest znamienity dla jakości brzmienia.

Niewiele jednak firm jest w stanie wykonać to na tyle precyzyjnie by dało założony efekt. Każdy entuzjasta muzyki wie, że uzyskanie nawet odrobinę większej autentyczności przekazu jest bezcenne a w tym przypadku firma wykonała to co najlepsze bez dodatkowej zapłaty a z pewnością w cenie nadzwyczaj atrakcyjnej. Nawet po krótkim odsłuchu wyraziste jest zrównoważone brzmienie z lekko eksponowanym basem, co jest największym atutem tego kabla. Faktycznie jednak basu nie jest za dużo, jest go tyle ile potrzeba, tylko w porównaniu z innymi może się tak wydawać gdyż tam jest zazwyczaj po prostu za mało i niektórzy do tego już się przyzwyczaili.

Konstrukcje te są w znacznie większym stopniu pozbawione tej hiper delikatności, bardzo męczącej nie występującej w muzyce na żywo. Sygnał płynący jest bardziej dynamiczny i nie podlega tak dużej gradacji. Nie zbiera tak dużo szumów wszechobecnych w otoczeniu, wzmacnianych razem z muzyką co jest znaczną bolączką kabli głośnikowych używanych na estradzie.

Na jakość brzmienia oczywiście wpływ mają w niemal równym stopniu wszystkie elementy i zachowane proporcje. Tu kable DA-VINCI także zdecydowanie wyróżniają się na tle ogólnie dostępnego minimum standardu. Fakt, nawet niektórzy bardzo znani producenci kablowi chwalą się dużą miękkością kabla co często powtarzane jest niemal jak mantra. Zamiast przemilczeć ten aspekt eksponuje się go jak by to był nadzwyczajny atut. Nic bardziej mylnego, kable zbyt miękkie mają duży problem z zachowaniem odpowiedniej geometrii. Naturalnie układają się jak zwykły sznurek a i przez to wielokrotnie bardziej są wyginane, często poplątane przez co chociażby znacznie szybciej tracą pożądane właściwości.

Na estradzie jednak dla zwykłej wygody zbyt często zapomina się o tym a przez to też zbyt dużo traci. Na pewno jednak warto choć częściowo znieść utrudnienie większej sztywności dla znacznie ważniejszego celu jakości brzmienia. Utrzymanie perfekcyjnej geometrii ma bowiem duże znaczenie. Oprócz tego, że jest standardowym sposobem walki z zakłóceniami EMI/RFI to także decyduje o prawidłowości przekazu. W naszym kablu na całej jego długości geometria kabla jest bardzo precyzyjna, dwie żyły przeplatają się (ang. twisted pair) w prawie idealnej symetrii. Poprzez zwiększenie sztywności staje się też mniej podatny na tego typu zakłócenia, oczywiście zakładając, że będzie normalnie eksploatowany. 

Nie ujmując znacznie geometrii czy izolatorom sam przewodnik ma kluczowe znaczenie. Użyta w  kablach miedź OFC  o czystości 6N (99,99997%)  jest poddana, na etapie produkcji, bardzo ostremu reżimowi kontroli. Zmiękczona i polerowana jest wyciągana do nadania kierunkowości. Z odpowiednio dobranych drutów wykonywana jest cała żyła przewodząca. Plecionkę stanowi siedem warkoczy w skład których wchodzą po kilkanaście sztuk drucików w pojedynczym warkoczu. To łącznie tylko w jednej żyle jest ich w SL-7 126 sztuk do 266 w SL-14. Aby zachować niezmienność splotu pierwszy diaelektryk nakładany jest pod ciśnieniem z wyjątkową starannością. Użyty materiał daje też całkowite zabezpieczenie elektryczne przed zewnętrzną wilgocią i jest bardzo odporny na uszkodzenia co też jest nie bez znaczenia.

Jednak żeby wykorzystać  w pełni właściwości kabla należy pamiętać o umiejętnym dobraniu długości kabli i przekroju przewodnika w stosunku do używanych kolumn. Z reguły kabel cieńszy jest wskazany do mniejszych kolumn lub na bardzo krótkie odcinki. Natomiast kolumny SUB-BAS powyżej 500WAT RMS z zasady wymagają kabla co najmniej o przekroju konduktora 6mm2. Lepiej kierować się zasadą zapasu mocy aniżeli narazić się na niedobór mocy i spadek dynamiki sygnału, co w paśmie tonów niskich jest najbardziej odczuwalne.

Powstanie tych kabli w dużej mierze było podyktowane zastosowaniem ich w systemach nagłośnień linear a więc znacznie bardziej wymagających niż zwykłe kolumny estradowe i do nich są głównie dedykowane. Całość dopełnia estetyczny wygląd zewnętrzny z czytelnym nadrukiem na kablu z zaznaczoną kierunkowością sygnału. Konfekcjonowany jest również na bardzo solidnych szpulach w odcinkach 50-80metrów. Dołożymy też dalszych starań aby wzbogacać ofertę o kolejne modele na które będzie zapotrzebowanie rynku. Dostępne w dobrych sklepach na terenie całej Polski.

[img:1][img:2][img:3][img:4][img:5]

Nagłośnienie - akcesoria Kable, przewody, złącza Kable XLR

Gdzie kupić?

Alphard

Dystrybucja w Polsce:

ALPHARD SOUND TECHNOLOGY ETP

adres:
ul. Drogowców 10 05-600 Grójec

Sklepy muzyczne > Alphard rozwiń listę sklepów

Pro Audio

HK Audio FINEO - seria "skrojona" pod instalacje
Więcej wiadomości