ROLAND V-SYNTH

ROLAND V-SYNTH

14 maja 2007, 12:58
Producent: Roland
Roland V-Synth otwiera przed światem nowe możliwości brzmieniowe, w pełni kontrolowane w czasie rzeczywistym.
 
Nowy model syntezatora udostępnia możliwość skorzystania z ogromnej ilości oscylatorów z dokładną kontrolą brzmienia w czasie rzeczywistym. W modelu tym dodano nowy blok samplera, umożliwiający tworzenie nowych próbek (Waveform), potężny blok filtrów COSM, rozbudowany blok arpegiatora oraz rewolucyjny pad Time Trip - do kontroli parametrów w czasie rzeczywistym. Zdecydowanie model ten polecany jest dla wszystkich tych osób, którzy pasjonują się analogową "obróbką" brzmienia.

Właściwości:

61 klawiszowy syntezator wykonany w technologii wielorakich oscylatorów, wykorzystujący technologię samplingu oraz nowe filtry COSM, dla tworzenia bardziej dynamicznych brzmień. Nowe, zmienne oscylatory oparte na analogowej modulacji, umożliwiające kontrolę nad własnymi samplami lub przeszło 300-oma próbkami PCM (Waveform zawarte w pamięci wewnętrznej) z 24-głosową polifonią. Niezależna modyfikacja parametrów typu Pitch, Time oraz Formant gotowego sampla, używając technologii VariPhrase (zastosowanej po raz pierwszy w tym syntezatorze).
 
Rewelacyjny blok Time Trip Pad, umożliwiający modyfikację próbek Waveform w czasie rzeczywistym. Intuicyjny ekran dotykowy z interfejsem, zawierającym przeszło 20 potencjometrów obrotowych oraz suwakowych, plus podwójny kontroler na podczerwień D-Beam. Potężny procesor efektów COSM, zawierający Fltry Mdulujące, Resonator oraz Side Bend Filter plus takie efekty jak Reverb, Chorus oraz Multi-efekty. Nowy, programowalny arpegiator, zaopatrzony w kontrolery rytmiczne oraz "timbralowe". Port USB, umożliwiający importowanie plików .WAV/AIFF, eksportowanie plików .WAV oraz łatwe połączenie MIDI. 2 stereofoniczne wyjścia audio (Line Out), stereofoniczne wejście (Mic/Line In) oraz wejście i wyjście cyfrowe S/PDIF.

Programowanie

W zasadzie Roland V-Synth zaprojektowany został z myślą o wszystkich tych, którzy lubią programować brzmienia oraz dla tych, których tak do końca nie satysfakcjonują syntezatory, wyposażone w standardowy zestaw brzmień. Zmienne oscylatory wzbogacone technologią VeriPhrase umożliwiają totalny "odlot" w kierunku własnych inspiracji twórczych. I to nie tylko pod względem projektowania brzmień, lecz także w sposobie odgrywania gotowych fraz muzycznych.
 
Dzięki wyjątkowo komfortowej 61-klawiszowej klawiaturze (czułej dynamicznie) oraz czułości na dotyk (aftertouch) granie zaprojektowanym brzmieniem daje niesamowitą satysfakcję; jeżeli do tego dodamy "fizyczne" działanie potencjometrów (suwakowych i obrotowych), działanie padu TimeTrip, podwójnego kontrolera na podczerwień D-Beam oraz korzyści niesione z możliwości dotykowych na wyświetlaczu - dochodzimy do wniosku, iż Roland V-Synth to "eksplozja" totalnie nowych "sound'ów", nigdy dotąd nie osiągalnych.


Oscylatory: Serce V-Syntha

Podwójne oscylatory zdecydowanie różnią się od dotychczasowych i dzielą się na trzy różne typy: Oscylator PCM, oparty został na technologii VariPhrase, umożliwiając kompletną kontrolę muzyki. Wybierając jedną z próbek ( z bogatej biblioteki Waveform) lub po prostu własny sampl zmieniamy go za pomocą padu Time Trip, manipulując parametrami w zależności od własnych potrzeb.
 
Zwalniając ruchy odkrywamy bogatą harmonię, zwiększając ruchy kreujemy wysokie tony; zatrzymując ruch w danym punkcie, wybieramy przyporządkowany temu polu parametr; ruchy do przodu czy do tyłu to w zależności dodatnie lub ujemne parametry kontroli brzmienia. Jest to pierwsze rozwiązanie tego typu, dające oszałamiające rezultaty. Analog Modeling (modulacja analogowa) to drugi z oscylatorów.
 
Znajdziemy tu 9 tradycyjnych, tłusto-brzmiących, analogowych próbek Wavefrom udoskonalonych przez firmę Roland nowoczesną technologią modulacji brzmienia, dając więcej dynamiki i tzw. "kopa". Trzeci typ oscylatora to External Audio Processing, umożliwiający obróbkę różnych sygnałów dostarczanych z gniazda wejściowego (Analog Input). Wszystkie typy oscylatorów mogą być wykorzystywane jednocześnie, nakładane na siebie i miksowane w najróżniejszy sposób, lub modulowane przy użyciu funkcji FM, Ring Mod oraz Oscillator Hard Sync.

Intuicyjne programowanie i kontrola

Brzmienia instrumentu Roland V-Synth mogą być konfigurowane na różne sposoby, poprzez wybór spośród poszczególnych bloków edycyjnych na panelu frontowym. Zawarte na froncie przyciski umożliwiają dostęp do poszczególnych parametrów, podczas gdy połączenie z potencjometrami suwakowymi daje nam bezpośrednią i szybką zmianę wymaganych parametrów brzmieniowych.
 
Nawet szczegółowa edycja może przebiegać w szybki sposób, gdyż do dyspozycji mamy duży dotykowy wyświetlacz, który wyświetla w sposób graficzny poszczególne składowe "fali" brzmienia. Prawdziwa zabawa zaczyna się gdy do kontroli wykorzystamy grupę potencjometrów obrotowych oraz pad Time Trip. Mamy tu możliwość przemierzania po całym obszarze konkretnego brzmienia (do przodu i do tyłu) przy użyciu własnego palca.
 
Mamy także możliwość wyrazistej artykulacji ładowanych sampli wokalowych. Używając podwójnych kontrolerów D-Beam, mamy możliwość modyfikowania kontrolowanego zakresu, a to wszystko za pomocą dłoni i niewidzialnej wiązki świetlnej. Zarówno brzmienie odgrywane pojedynczo z klawiatury, czy za pomocą arpegiatora może być dowolnie filtrowane. Jeżeli chodzi o tzw. instrumenty "do pokręcenia" to Roland V-Synth jest tutaj mistrzem.


Technologia COSM i efekty

V-Synth oferuje dwa programowalne procesory COSM, działające jako tryby filtrujące, do budowy kształtu brzmienia. Mamy tu dostęp do analogowych filtrów, możemy dodawać nowe typy procesorów takich jak: Polyphonic Guitar Amp Modeling, Wave Shaper, Resonator oraz unikalny filtr Side Band. Oczywiści mamy także możliwość skorzystania z globalnych efektów typu Reverb (10 typów), Choru (8 typów) oraz Multi-efektów z ponad 40-oma algorytmami. Dzięki owym narzędziom, brzmienie będzie brzmieć tak jak chcemy.

Połączenie USB

V-Synth zaopatrzony został w port USB, dzięki któremu dostarczane próbki będą jak najwyższej jakości. Zarówno analogowe jak i cyfrowe wejścia audio pozwolą nam nagrywać własne próbki, które staną się próbkami Waveform. Owe próbki na pewno poddane zostaną obróbce przy użyciu podręcznych oscylatorów. Dane te mogą być wymieniane z komputerem. Dzięki USB mamy możliwość zarówno pobierania (.WAV/AIFF) jak i wysyłanie barw na komputer. Za pomocą złącza USB wysyłane mogą być również komunikaty MIDI. Złącze USB to niesamowita wygoda do archiwizacji danych. Dodatkowo dane mogą być przechowywane na opcjonalnej karcie PC. Zakupienie opcjonalnego napędu na PC-karty umożliwi nam zapis na takich nośnikach jak np.: SmartMedia.

Pokładowy kontroler Video V-LINK

V-LINK umożliwia muzykom integrację filmów video z tworzoną muzyką - za pomocą opcjonalnego urządzenia Edirol DV-7PR (Digital Video Workstation). Funkcje padu "Time Trip" umożliwiają nam dopasowanie i wstawienie muzyki do poszczególnych fragmentów filmu - w zależności od własnych inspiracji twórczych. V-Synth umożliwia ponadto zmiany kolorów za pomocą kontrolerów na podczerwień D-Beam.

V-Synth wer. 2.0

Flagowy model mega-syntazatora firmy Roland doczekał się nowej wersji oprogramowania (wersja 2). To proste do zainstalowania przez użytkowników uaktualnienie systemu operacyjnego dodaje kilka nowych, ciekawych funkcji, wzbogacając możliwości V-Sytha. Znajdziemy tu przede wszystkim nowe, nigdy dotąd nie opublikowane programy brzmieniowe, jak również funkcje Sound Shaper (asystent projektowania brzmienia), Multi-Krokowy Modulator (animacja brzmienia), nowe tryby SuperSaw, Feedback, Oscylatory X-mod oraz funkcję Rhythm-Sets (zestawy perkusyjne).


- Zestaw nowych funkcji dla syntezatora V-Synth, w łatwy sposób przeinstalowywane przez użytkownika

- Nowe, fabryczne programy brzmieniowe (Patch) z modulacyjną kontrolą

- Funkcja Sound Shaper – ułatwiająca tworzenie brzmień

- Multi-Krokowy Modulator, dający nowe życie brzmieniom

- Rhythm Sets kompleksowa, wysokiej jakości manipulacja zestawów perkusyjnych

- Nowy, analogowy modeling oscylatorów próbek Waveform: SuperSaw, Polyphonic Feedback Oscilator i X-mod (modulacja krzyżowa) Oscylator


Nowe Patche
V-Synth (wersja 2) oferuje nowe programy brzmieniowe (Patch) i nowe próbki Waveform VariPhrase. Brzmienia stworzone zostały przez grupę zawodowców z całego świata. Wiele z brzmień nadają się bezpośredniego użycia (bez kręcenia gałkami dostosowując je do wymogów) znajdziemy tu bogate stringi, tłuste brzmienia syntezatorowe, itp. jednak cała idea nowych brzmień, nabiera smaku, gdy zdecydujemy się przepuścić je przez algorytmy modulacyjne. Uzyskujemy nieograniczoną przestrzeń V-Synth, która nadaje bardzo ciekawy charakter naszym utworom.
 
Muliti-Krokowy modulator umożliwia kompleksową animację brzmienia. Funkcja ta jest dość prosta w użyciu, gdyż do dyspozycji mamy automatyczną synchronizację brzmień z innymi modulatorami. Analogowy modeling wprowadza udoskonalone programy typu SuperSaw (generowanie zwielokrotnionych (unisono) próbek waveform typu saw (wykres piłowy)), Polyphonic Feedback Oscylator (dla krzykliwych: dźwięków) oraz Oscylator X-mod (modulacja krzyżowa) (tworzenie dźwięcznych, zniekształconych brzmień). Wszystkie funkcje mogą być modyfikowane i modulowane poprzez wieloczłonową syntezę dostępną tylko i wyłącznie z platformy V-Synth.

Funkcja Sound Shaper
Nowa funkcja Sound Shaper umożliwia w szybki i łatwy sposób nawigowanie parametrami edycyjnymi. Poprzez wybranie tylko tych parametrów, dedykowanych dla wybranego brzmienia, oszczędzamy czas i energię, a wybrane parametry kompleksowo zmieniają kształt i charakter brzmienia.

Tryb Rhythm Set
Funkcja ta umożliwia kompleksowe i ekspresyjne tworzenie zestawów perkusyjnych, gdzie każdy z klawiszy odpowiada za inne brzmienie perkusyjne. Multi-wymiarowe programy edycyjne, filtry, i algorytmy mogą być przypisywane do poszczególnych klawiszy i być niezależne dla poszczególnych brzmień perkusyjnych wchodzących w skład zestawu. Dzięki V-Synth (wersja 2) każdy z klawiszy oferował będzie własny, niezależny zbiór parametrów (procesor), działających w czasie rzeczywistym. [img:1]
Syntezatory Moduły brzmieniowe Kontrolery MIDI USB

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Roland Polska Sp. z o.o.

adres:
ul. Kąty Grodziskie 16B 03-289 Warszawa

Sklepy muzyczne > Roland rozwiń listę sklepów

Studio

Kolejna prestiżowa marka w portfolio Audio Plus: SCHOEPS
Więcej wiadomości