L-Acoustics dominuje na festiwalu PRIMAVERA w Hiszpanii

L-Acoustics dominuje na festiwalu PRIMAVERA w Hiszpanii

12 września 2014, 13:00
Producent: L-Acoustics
Dystrybucja: Audio Plus Sp. z o.o.

[img:1]

Festiwal Primavera, znany ze swojego różnorodnego składu, to jeden z największych festiwali muzycznych w Hiszpanii. Jego publiczność nigdy nie spada poniżej 100.000 osób, a atmosfera jest niepowtarzalna. W tym roku, na pięciu scenach festiwalu umieszczono masywną instalację nagłośnieniową L-Acoustics.

W tym roku firma Twin Cam Audio, od wielu lat obsługująca nagłośnienie festiwalu, wybrała sprzęt L-Acoustics dla pięciu spośród siedmiu scen na jego terenie. Od samego początku projekt ten realizowany był w ścisłej współpracy między kierownikiem technicznym Twin Cam, Juan’em Cid’em, oraz inżynierem ds. aplikacji estradowych, Frédéric’iem Bailly’m z L-Acoustics.

Firma Twin Cam wybrała festiwal Primavera aby zaprezentować swój nowo zakupiony, kompaktowy system K2, który w połączeniu ze sprzętem K1 oferował niezrównaną moc i elastyczność. Bazowa część systemu na scenie głównej (Sony Stage) składała się z podwieszanych grup dwunastu modułów K1 i czterech K1-SB z obu stron sceny.

 

[img:2]

 

Dwa klastry sześciu K1, dwóch K1-SB i trzech modułów KARA służyły za outfill, dziesięć modułów KARA za frontfill, podczas gdy jednostki K2 wykorzystano do linii opóźniających; 22 subwoofery SB28s obsługiwały dolne pasmo; cztery kolumny ARCS II z parą subwooferów SB28 tworzyły sidefill na scenie. Cały system obsługiwały wzmacniacze LA8.

Rafael Campos, kierownik i właściciel firmy Twin Cam, wspomina jak zadziwiony był rolą systemów K2 w polepszeniu brzmienia na festiwalu:

 

K2 oferuje identyczne brzmienie co K1 w bardziej kompaktowym wydaniu. K2 jest bardzo lekki, co czyni go łatwym do szybkiej instalacji na scenie.

Rafael Campos - kierownik i właściciel firmy Twin Cam

 

[lupa:1]

 

Wykorzystanie połączenia K1 i K2 pozwoliło na jednolite pokrycie dźwiękowe oraz zmaksymalizowanie głośności bez przekraczania narzuconych limitów.

 

Systemy te są skrupulatnie zaprojektowane tak, aby ich emisja dźwiękowa pasowała do obszaru festiwalu jak rękawiczka. Przed rozpoczęciem, wykorzystaliśmy L-Acoustics Soundvision, aby przewidzieć dyspersję dźwięku i zoptymalizować nasze instalacje.

Rafael Campos - kierownik i właściciel firmy Twin Cam

 

[lupa:2]

 

Zredukowana waga i rozmiar K2 znacząco ułatwiły życie ekipie produkcyjnej, na ramionach której spoczywał ciężar odpowiedzialności za płynną organizację pokaźnego, wielo-scenowego festiwalu, podczas gdy publiczność uraczona została jeszcze potężniejszym i bardziej dynamicznym brzmieniem. Campos podsumowuje:

 

Publiczności na festiwalach oczekują mocniejszego i bardziej dynamicznego brzmienia, co wiąże się z faktem że ilość wykorzystanych subwooferów rosną z roku na rok. W tym roku mogliśmy sprostać tym wymaganiom dzięki systemom od L-Acoustics. Ich moc i klarowność są po prostu fenomenalne!

 

Organizatorzy muszą być pewni nas i tego, co oferujemy. Z dumą mogę powiedzieć, że w tym roku otrzymaliśmy najwięcej pochwał. Uderzenie K1/K2 było nie do zatrzymania, a nasza scena należała do zgoła innej ligi, zdaniem zarówno organizatorów jak i publiczności. Pozostaje tylko jedno pytanie - co musimy zrobić, aby przyszłoroczna edycja Primavery była jeszcze lepsza?

Rafael Campos - kierownik i właściciel firmy Twin Cam

 
Kolumny i głośniki Systemy liniowe

Gdzie kupić?

L-Acoustics L-Acoustics www.l-acoustics.com

Dystrybucja w Polsce:

Pro Audio

Kolejna prestiżowa marka w portfolio Audio Plus: SCHOEPS
Więcej wiadomości