Oświetlenie teatralne ma znaczenie. Zobacz spektakl Kopciuszek z oprawami Esprite i Spiider od Robe

Oświetlenie teatralne ma znaczenie. Zobacz spektakl Kopciuszek z oprawami Esprite i Spiider od Robe

27 stycznia 2022, 12:00
Producent: Robe Avolites

Sezon pantomimy (panto) powraca z wielkim hukiem w Anglii. Gatunek znany i ceniony, a projektanci oświetlenia w całym kraju są zachwyceni, że mogą wrócić do pracy nad tą specyficznie angielską i bardzo ekspresyjną formą sztuki. Dobrym przykładem jest spektakl "Kopciuszek" wystawiany w Waterside Theatre w Ayesbury w Buckinghamshire, który bez wątpienia jest demonstracją technologii oświetleniowej. 

Do spektakularności "Kopciuszka" z pewnością przyczyniły się oprawy LED firmy Robe, które pod ręką realizatora oświetlenia Andy Webb wyczarowały przepiękny, baśniowy świat. Andy Webb miał na celu dobrać zestaw oświetleniowy tak, aby mógł zaprezentować nowy telewizyjny styl oświetlenia, z mnóstwem naturalnie wyglądających odcieni skóry zestawionych z żywymi kolorami, których wymaga narracja i styl panto.

 

Elastyczność jest zawsze kluczem do oświetlania panto. Programowanie w czasie rzeczywistym i techniczny harmonogram są zazwyczaj napięte, dla tego wybrałem urządzenia Robe. Wiedziałem, że mogę osiągnąć głębię szczegółowość i poziom oczekiwań tej produkcji.

Andy Webb

 

[img:1]

 Zestaw oświetlenia Robe w teatrze Ayesbury

Zestaw obejmuje 10 Robe Esprite i 17 Spiider jako oprawy podstawowe spot i wash, rozmieszczone na sztankietach. Jest to również pierwsze panto Webb’a w pełni oświetlane przez ruchome urządzenia, co miało ogromny wpływ na warstwowanie i niuanse, które można było zastosować do wszystkich scen w krótkim czasie.

Oprócz podstawowej konfiguracji, Webb dodał również 16 LEDBeam 150s na górnym sztankiecie, wykorzystywane były głównie do utworów muzycznych. Spiider’y wykorzystywane były głównie do uzyskiwania pięknych i bogatych kolorów na scenie, Esprite’y znalazły zastosowanie w nadawaniu tekstur podłodze oraz innych efektów wynikających z unikalnego systemu programowania Webb’a.

 

[img:3]

 

Na LX4 zamontowano 6 CycFX8 i 6 ParFect 150 dla pokrycia większości powierzchni. Zostały połączone z Robe ColorSpot 700Es obecnymi w teatrze i wciąż działającymi pod ponad dekadzie pracy. Cały zestaw oświetleniowy znajdujący się w obiekcie został udostępniony dla Webb’a, który naturalnie zdecydował się wykorzystać wszystkie oprawy oraz dodatkowe nowsze od Robe dostarczone przez firmę CEG.

 

Mając zestaw z taką wszechstronnością, będąc w stanie odwrócić kolory, pozycje efekty itp. natychmiast po dotknięciu przycisku przenosi oświetlanie spektakli panto do zupełnie innej ligi i otwiera dużo więcej możliwości.

Andy Webb

 

[img:2]

 Konsoleta oświetleniowa 

Andy wykorzystał Avolites Titan Touch II, z około 220 cue w ostatecznej wersji pokazu, który został następnie przekazany operatorowi Josh’owi Gallagher. Wracając do teatrów z prawdziwą obsadą, załogą i kreatywnością było niesamowitym przeżyciem, trochę surrealistycznym.

 

Z jednej strony to tak jakby nic się nie zmieniło, a z drugiej wszyscy doceniamy bardziej niż kiedykolwiek możliwość stworzenia wspaniałych doświadczeń cieszących różnorodną publiczność.

Andy Webb

więcej: www.robe.cz
spot Oświetlenie led wash Ruchome głowy

Oświetlenie

Warsztaty Oświetleniowe LTT 2024 online - Zobacz video
Więcej wiadomości