Iluzje w magii świateł - Maxim Maurice na scenie z oprawami Cameo

Iluzje w magii świateł - Maxim Maurice na scenie z oprawami Cameo

28 sierpnia 2023, 10:00
Producent: Cameo
Dystrybucja: ADAM HALL Group GmbH

Maxim Maurice to jeden z najlepszych niemieckich iluzjonistów, którego umiejętności można już było oglądać w telewizji, na festiwalach i największych statkach wycieczkowych świata. Swoje występy tworzy przy użyciu wielu efektów świetlnych, dlatego w jego najnowszym programie "Las Vegas Illusions" wykorzystano aż 180 reflektorów Cameo

Projektant oświetlenia Philip Fuchs od wielu lat towarzyszy Maximowi Maurice w trasie i doskonale wie, czego potrzebuje imponujący pokaz magii.

 

Istotne są potężne światła główne, które można wykorzystać zarówno dla publiczności na żywo, jak i licznych kamer. Co więcej, ponieważ produkcja - w przeciwieństwie do wielkich wzorów do naśladowania z Las Vegas - nie odbywa się na stałe w jednej lokalizacji jako pokaz rezydencyjny, ważne było, aby efektywnie zainscenizować duży promień działania artystów na scenie głównej, scenie B i łączącej ją kładce bez 'rozdzierania' całej sceny nadmierną liczbą reflektorów.

Philip Fuchs - Projektant oświetlenia

 

[img:4]
Fot. Dirk Gulder

 

Centralną część oświetlenia zapewniają ruchome głowice Cameo OPUS X Profile w połączeniu ze zdalnym systemem followspot Follow-Me 3D. Korzystając z kamery i konsoli sterującej zintegrowanej z Follow-Me, profile OPUS X były zdalnie sterowane za pomocą oprogramowania Follow-Me i używane jako followspoty białego światła. W przypadku Las Vegas Illusions Philip Fuchs zdefiniował dwa cele/osobowości sceniczne i realizował każdy z nich za pomocą sześciu profili OPUS X.

 

W ten sposób cały czas byliśmy w stanie zapewnić optymalne oświetlenie dla każdej pozycji na scenie. Ponadto profile OPUS X z łatwością wygrały z wieloma powierzchniami wideo i oświetleniem efektowym.

Maxim Maurice - Iluzjonista

 

[img:3]
Fot. Dirk Gulder

 

Hybrydowe ruchome głowice OPUS H5 Beam-Spot-Wash zostały zamontowane na kratownicach oświetlenia efektowego nad główną sceną i były w stanie w pełni wykorzystać swoją funkcjonalność 3 w 1 - oprócz potężnych wiązek i precyzyjnych spotów, zespół wykorzystał również elastyczne ruchome głowice do efektów wash. Ponadto OPUS H5 towarzyszył aktorom w drodze przez kładkę na scenę B. Jednak dla Philipa Fuchsa hybrydowe reflektory oferowały jeszcze więcej korzyści:

 

Zawsze chcieliśmy pomieścić tylko jeden rodzaj ruchomego światła w odpowiednich kratownicach, aby uzyskać czysty wygląd. W związku z tym reflektory powinny być tak wszechstronne, jak to tylko możliwe, bo ograniczenia budżetowe odgrywają istotną rolę nawet w takich projektach jak ten.

Philip Fuchs - Projektant oświetlenia

 

[img:2]
Fot. Thomas Bücher

 

Co więcej, w przypadku obrazów z kamery, nie tylko akcja na scenie, ale także publiczność musiała być oświetlona w kolorze. W tym celu wykorzystano lampy Cameo ZENIT B200 LED Outdoor Wash Lights, które sprawdzają się w pracy na zewnątrz jako reflektory bezprzewodowe (zasilanie bateryjne + W-DMX), ale w Saarlandhalle były sterowane konwencjonalnie za pomocą kabla sieciowego i DMX.

"Reflektory Cameo AZOR B1 były pozytywnym zaskoczeniem", podsumowuje Philip Fuchs. Chociaż kompaktowe ruchome głowice LED są wyposażone tylko w jedną diodę LED o mocy 100 W, projektant oświetlenia twierdzi, że energooszczędne reflektory były w stanie z łatwością konkurować z ruchomymi światłami, z których niektóre są znacznie mocniejsze, dzięki ogromnemu natężeniu oświetlenia.

 

[img:1]
Fot. Dirk Gulder
 
Reflektory beam spot wash Ruchome głowy

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Cameo rozwiń listę sklepów

Oświetlenie

Prolight i Design Express Polska zapraszają na RoadSHOW'24
Więcej wiadomości