MAYONES FLAME LP IV S

Waldemar Zieliński 26 marca 2005, 17:32 Gitary Mayones s.c.
Mayones FLAME LP IV Sok. 1989 zł
  • wygląd
  • brzmienie
  • sprawdzona elektronika

Po raz kolejny miałem zaszczyt grać oraz mam możliwość pisać o instrumentach firmy MAYONES. Gitara, którą otrzymałem to FLAME LP IV S. Kształt korpusu gitary to klasyczny Les Paul z profilowanym topem wykonanym z klonu wzorzystego. Piękny instrument z bindingiem korpusu w kolorze kremowym po obu jego stronach (jak w Les Paul Custom).

[img:1]

 
Budowa
Korpus gitary, wykonano z drewna olchowego, profilowaną (wypukłą) płytę wierzchnią (top) z klonu falistego (tigerstipe). Gitara ma kolor czarny (wysoki połysk), natomiast top ma kolor czarny transparentny z uwidocznionym rysunkiem drewna klonowego. Korpus jak już wcześniej napisałem jest otoczony kremowym bindingiem po obu stronach i jest wyposażony w chromowane zaczepy paska typu Strap – lock firmy Schaller. Korpus nie jest wyposażony w płytkę, tzw. Chorągiewkę, montowaną pod przetwornikami (patrz Gibson Les Paul Standard) 
 
Gryf wykonano z drewna klonowego, podstrunnicę z 22 doskonale nabitymi i wypolerowanymi progami firmy SCHALLER wykonano z palisandru. Podstrunnica posiada markery w kształcie trapezów i została otoczona kremowym bindingiem analogicznie do korpusu. Nakretkę pręta regulacyjnego schowano pod płytką - dzwonkiem wykonanym z 3 – warstwowego tworzywa . Siodełko wykonano precyzyjnie i estetycznie z plastiku. 
 
Szyjka jest wygodna i nie ma najmniejszego problemu z realizacją jakichkolwiek technik gitarowych . Menzura 24 3/4” typowa dla gitar typu Les Paul. Szyjka jest wklejana w korpus (budowa typu set – in) analogicznie jak w konstrukcjach firmy Gibson. Powoduje to znaczne wydłużenie sustainu gitary i powoduje polepszenie właściwości akustycznych instrumentu, co daje się odczuć podczas gry. 
 
Główka gitary (odchylona) jest wyposażona jest w klucze typu vintage firmy SCHALLER w kolorze szarym z plastikowymi główkami (kształt dokładnie jak w Gibsonach) rozmieszczone w układzie 3+3 oraz logo producenta. W kolorze czarnym jest wykończona cała szyjka oraz główka gitary.
 
Mostekgitary to konstrukcja typu Tune – o matic firmy Schaller. Składa się ze strunociągu mocowanego na korpusie gitary za pomocą dwóch trzpieni z możliwością regulacji wysokości oraz mostka wyposażonego w 6 regulowanych stalowych siodełek mocowanego w korpusie również za pomocą dwóch trzpieni z regulacją wysokości. 
[img:2]

Układ elektryczny 
 
Uklad elektryczny testowanej gitary sklada sie z: 
- dwa przetworniki typu humbucker firmy TESLA model VR-PAF (puszki chromowane), 
- 2 x potencjometry barwy. 
- 2 x potencjometr głośności (volume), 
- trzypozycyjny przełącznik trybu pracy przetworników typu toggle switch. 
 
Układ elektryczny zmontowany jest poprawnie, potencjometry barwy oraz głośności wyposażone w pokrętła typu speed – knobs, pracują bez zarzutu przełącznik trzypozycyjny działa bez zbędnych trzasków. Żadnych negatywnych uwag, sprawdzona konstrukcja. 
 
Brzmienie
 
Gitara wyglada jak Les Paul i jak wygląda tak też brzmi. Tych, którzy nie słyszeli brzmienia gitar Les Paul odsyłam do twórczości takich gwiazd jak Led Zeppelin, Gary Moore (głównie ostatnie płyty) lub nasze TSA czy Lombard. Brzmienie testowanej gitary jest pełne, gęste i selektywne .
 
Przetwornik przy mostku przy zastosowaniu zniekształcenia brzmienia (przester) zachowuje swój specyficzny charakter bedąc jednocześnie selektywny. Brzmienie czyste znakomicie znajdzie zastosowanie w zagrywkach bluesowych (John Lee Hoocker) jak również country.
 
Przetwornik przy mostku “produkuje” przyjemne głebokie brzmienie mające zastosowanie w Jazzie. Jeśli ktoś chciałby naśladować brzmieniem Carlosa Santanę, nic prostszego, instrukcja poniżej:
 
1. Włączyć przester (gęsty ale bez przesady), 
2. Włączyć przystawkę przy gryfie, 
3. Potencjometr barwy ww przetwornika ustawić w pozycji 3-4, 
4. Gotowe. Reszta w palcach grającego. 
 
Przy odpowiednim potraktowaniu przełącznika trybu pracy przystawek oraz potencjometrów (plus nieco “gałkologii” przy wzmacniaczu), zagrywki i riffy zabrzmią jak z płyty (sprawdzałem, działa).
 
Jeszcze jedna uwaga. Nawet przy graniu na dużym przesterowaniu nic nie sprzęga co dobrze świadczy o zastosowanych przetwornikach (TESLA). Porównywałem brzmienie testowanej gitary z identyczną wykonaną z mahoniu. Charakter brzmienia jest taki sam, co wynika z zastosowanego osprzętu (przetworniki) jak też z budowy instrumentu (set – in). Różnice polegają głównie na tym, że testowana gitara “produkuje” więcej “góry” i brzmienie jest bardziej szkliste. Jest to jedyny minus tej gitary (jeśli można to nazwać wadą). Gitara wykonana z drewna mahoniu “produkuje” brzmienie gęstsze i łagodne lecz wciąż selektywne. 
 
Ocena ogólna instrumentu.
 
Pięknie wyglądająca gitara, brzmiąca conajmniej dobrze, wyposażona w sprawdzoną mechanikę i elektrykę, zbudowana według najlepszych wzorców za przyzwoite pieniądze. Oto ocena gitary którą miałem zaszczyt testować i z którą trudno jest się rozstać.

 

Autor: Waldemar Zieliński

 

 

Dane techniczne instrumentu:
 
konstrukcja Set-in (Gryf wklejany)
Korpus Olcha (tył), klon płomienisty (top profilowany); lamówka
Szyjka Klon górski; BLK-G, lamówka
Podstrunnica; skala, progi Polisander, trapezy; 628,7 mm; 22 Schaller
Główka Odchylona
Przetworniki; konfiguracja Goth designed, H-H; puszki CR
Mostek, kolor Stały; Tune-o-matic Schaller; CR 
Stroiki, kolor Schaller; układ 3+3; CR
Kontrola 2xVolume, 2xTone; przełącznik 3 -poz, uchylny
Kolor T-BLK, CH-R, SUN-B, BLU-B
Wyposażenie dodatkowe Płytka czarna / kremowa / bez płytki Schaller Security Straplocks
  wszystkie instrumenty Mayones standardowo wyposażone są w:

- regulowany pręt napinający szyjkę
- kropki na boku podstrunnicy
- struny GHS (USA)
- progi medium jumbo firmy Schaller
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem