Test Joemeek FloorQ - Podłogowy kompresor do gitary i basu!

Andrzej Łebek 3 czerwca 2012, 16:07 DynaBit
Joemeek FloorQ800 PLN
  • Mnogość możliwości ustawień
  • Studyjna jakość brzmienia i kompresji
  • "Pancerne" wykonanie
  • Brak ingerencji w charakter brzmienia
  • Brak możliwości podłączenia baterii
Na stole testerskim tym razem pojawił się zielony jak butelka po odpowiednim płynie kompresor firmy Joemeek. Firma ta produkuje sprzęt przede wszystkim studyjny, wzorowany na tym stworzonym przez jednego ze słynniejszych producentów w historii muzyki, Joego Meeka.
 
Człowiek ten odpowiedzialny jest za stworzenie wielu niesamowicie nowatorskich efektów jak na tamte czasy, a mowa o latach 50-ych i 60-ych XX wieku. Z jego dokonań korzystały wielkie zespoły tamtych lat, między innymi Pink Floyd. Spuścizna Meeka przekazywana jest przez inżynierów Joemeek i w tym wypadku zamknięta została w opakowaniu zwanym floorQ.
 
Joemeek floorQ to kompresor optyczny z rozbudowaną możliwością ustawień kompresji. Dodatkowo otrzymujemy w "zestawie" znakomicie brzmiący preamp, który ma zdolność podbicia sygnału o 10 dB. Działa on niezależnie od tego, czy kompresja jest włączona, czy nie. Dzięki temu możemy nie martwić się o poziom sygnału w czasie grania. Raz ustawiamy i sprawa jest załatwiona, w razie potrzeby możemy szybko operować wyskalowaną od 0 do 10 gałką.
 
[img:2]
 
Pierwszym mocnym plusem kostki floorQ jest sama jej konstrukcja. Sprawia wrażenie pancernej. Diabelnie zwarta obudowa z grubej blachy wydaje się być wręcz niezniszczalna. Filigranowe, ale wygodne potencjometry działają z lekkim oporem, co wciąż działa na korzyść urządzenia, gdyż zapewnia precyzję nawet przy szybkim zmienianiu ustawień, np. w czasie koncertu. Bardzo jasna dioda w kolorze niebieskim przyda się na ciemnej scenie. Przełącznik nożny również sprawia wrażenie wytrzymałego i gotowego na wiele "depnięć".
 
Po bokach zamontowane są pozłacane gniazda jack. Solidnie trzymają i dzięki warstwie złota zapewniają absolutną czystość brzmienia. Niestety nie ma możliwości pracy z floorQ na baterii przez co skazani jesteśmy na dołączony do zestawu zasilacz 12V. Co ciekawe, użyć możemy praktycznie każdego zasilacza, pod warunkiem zgodności wtyczki i napięcia od 9 do 18 V.
 
Jako kompresor urządzenie działa właściwie na najwyższym poziomie. Dynamikę gry kontroluje się tu dość łatwo, a mając do dyspozycji dodatkowe parametry takie jak ATTACK i RELEASE śmiało można poeksperymentować z intensywnością i charakterystyką kompresji i uzyskać rezultaty, jakich próżno szukać w podstawowych sprzętach innych producentów.
 
Jako preamp, floorQ nie ma żadnej słabej strony. Jest krystaliczny, perfekcyjny, mięsisty i choćby dla niego warto mieć tę kostkę. Nawet słaby sprzęt dostanie kopa i będzie brzmiał miodnie. Do testu użyłem gitary z aktywnym układem przetworników, więc efekt był dodatkowo porażający. Szalenie ważne jest to, że sprzęty firmy Joemeek znane są z tego, iż nie wpływają na zasadniczą barwę brzmienia, więc to co usłyszymy z głośników nigdy nie straci żadnego waloru tego, co oryginalnie usłyszymy bez użycia efektu.
 
 
W filmie z testem można na własne ucho sprawdzić co urządzenie potrafi. Dynamika gry na czystym bądź delikatnie przesterowanym kanale jest równa. Przy szczególnych ustawieniach parametrów uzyskać można dodatkowe smaczki, których sam się nie spodziewałem. Dobrym elementem floorQ jest pokrętło SLOPE, które w swoim maksymalnym wychyleniu, czyli pozycji 10, sprawia, że efekt działa jak limiter.
 
Reasumując - Joemeek floorQ to sprzęt studyjny klasy A w cenie ok. 800 zł. Polecany jest każdemu profesjonaliście i poważnie podchodzącego do produkcji muzycznej amatorowi.
 

Gdzie kupić?

Joemeek

Dystrybucja w Polsce:

DynaBit

adres:
ul. Pokutyńskiego 6/11 30-376 Kraków

Sklepy muzyczne > Joemeek rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem