Test Joemeek FloorQ - Podłogowy kompresor do gitary i basu!

Andrzej Łebek 3 czerwca 2012, 16:07 DynaBit
Joemeek FloorQ800 PLN
  • Mnogość możliwości ustawień
  • Studyjna jakość brzmienia i kompresji
  • "Pancerne" wykonanie
  • Brak ingerencji w charakter brzmienia
  • Brak możliwości podłączenia baterii
Na stole testerskim tym razem pojawił się zielony jak butelka po odpowiednim płynie kompresor firmy Joemeek. Firma ta produkuje sprzęt przede wszystkim studyjny, wzorowany na tym stworzonym przez jednego ze słynniejszych producentów w historii muzyki, Joego Meeka.
 
Człowiek ten odpowiedzialny jest za stworzenie wielu niesamowicie nowatorskich efektów jak na tamte czasy, a mowa o latach 50-ych i 60-ych XX wieku. Z jego dokonań korzystały wielkie zespoły tamtych lat, między innymi Pink Floyd. Spuścizna Meeka przekazywana jest przez inżynierów Joemeek i w tym wypadku zamknięta została w opakowaniu zwanym floorQ.
 
Joemeek floorQ to kompresor optyczny z rozbudowaną możliwością ustawień kompresji. Dodatkowo otrzymujemy w "zestawie" znakomicie brzmiący preamp, który ma zdolność podbicia sygnału o 10 dB. Działa on niezależnie od tego, czy kompresja jest włączona, czy nie. Dzięki temu możemy nie martwić się o poziom sygnału w czasie grania. Raz ustawiamy i sprawa jest załatwiona, w razie potrzeby możemy szybko operować wyskalowaną od 0 do 10 gałką.
 
[img:2]
 
Pierwszym mocnym plusem kostki floorQ jest sama jej konstrukcja. Sprawia wrażenie pancernej. Diabelnie zwarta obudowa z grubej blachy wydaje się być wręcz niezniszczalna. Filigranowe, ale wygodne potencjometry działają z lekkim oporem, co wciąż działa na korzyść urządzenia, gdyż zapewnia precyzję nawet przy szybkim zmienianiu ustawień, np. w czasie koncertu. Bardzo jasna dioda w kolorze niebieskim przyda się na ciemnej scenie. Przełącznik nożny również sprawia wrażenie wytrzymałego i gotowego na wiele "depnięć".
 
Po bokach zamontowane są pozłacane gniazda jack. Solidnie trzymają i dzięki warstwie złota zapewniają absolutną czystość brzmienia. Niestety nie ma możliwości pracy z floorQ na baterii przez co skazani jesteśmy na dołączony do zestawu zasilacz 12V. Co ciekawe, użyć możemy praktycznie każdego zasilacza, pod warunkiem zgodności wtyczki i napięcia od 9 do 18 V.
 
Jako kompresor urządzenie działa właściwie na najwyższym poziomie. Dynamikę gry kontroluje się tu dość łatwo, a mając do dyspozycji dodatkowe parametry takie jak ATTACK i RELEASE śmiało można poeksperymentować z intensywnością i charakterystyką kompresji i uzyskać rezultaty, jakich próżno szukać w podstawowych sprzętach innych producentów.
 
Jako preamp, floorQ nie ma żadnej słabej strony. Jest krystaliczny, perfekcyjny, mięsisty i choćby dla niego warto mieć tę kostkę. Nawet słaby sprzęt dostanie kopa i będzie brzmiał miodnie. Do testu użyłem gitary z aktywnym układem przetworników, więc efekt był dodatkowo porażający. Szalenie ważne jest to, że sprzęty firmy Joemeek znane są z tego, iż nie wpływają na zasadniczą barwę brzmienia, więc to co usłyszymy z głośników nigdy nie straci żadnego waloru tego, co oryginalnie usłyszymy bez użycia efektu.
 
 
W filmie z testem można na własne ucho sprawdzić co urządzenie potrafi. Dynamika gry na czystym bądź delikatnie przesterowanym kanale jest równa. Przy szczególnych ustawieniach parametrów uzyskać można dodatkowe smaczki, których sam się nie spodziewałem. Dobrym elementem floorQ jest pokrętło SLOPE, które w swoim maksymalnym wychyleniu, czyli pozycji 10, sprawia, że efekt działa jak limiter.
 
Reasumując - Joemeek floorQ to sprzęt studyjny klasy A w cenie ok. 800 zł. Polecany jest każdemu profesjonaliście i poważnie podchodzącego do produkcji muzycznej amatorowi.
 

Gdzie kupić?

Joemeek

Dystrybucja w Polsce:

DynaBit

adres:
ul. Pokutyńskiego 6/11 30-376 Kraków

Sklepy muzyczne > Joemeek rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy Test akcesoriów Sonnect Sound Bullet, SoundWire i SoundWire Mini Kiedy myślimy o inwestycjach w firmie nagłośnieniowej, czy nawet w jednoosobowej firmie typu „dźwiękowy człowiek-orkiestra” pierwsze, co przychodzi nam na myśl, to systemy głośnikowe, konsolety, systemy bezprzewodowe, procesory,... Test kolumn głośnikowych LD Systems ICOA PRO 12 A W każdej chyba branży istnieje coś takiego, jak produkt „flagowy”, czyli taki, który kreuje postrzeganie danej marki czy danego producenta, który jest jego wizytówką. I tak też jest w branży systemów nagłośnieniowych, gdzie zawsze na...
Test efektu gitarowego Neural DSP Nano Cortex Nano Cortex od Neural DSP zapoczątkował pod koniec 2024 modę na miniaturyzację kombajnów gitarowych. Sprawdźmy więc, jak ten format sprawdza się w praktyce.
Test zestawów głośnikowych LD Systems ANNY 8 i ANNY 10 Chyba każdy, a przynajmniej większość, ceni sobie niezależność. I w branży związanej z nagłaśnianiem możemy znaleźć sporo „więzów” krępujących potencjalnych „nagłaśniaczy”, a jednym z nich jest dostęp do zasilania elektrycznego. Wiadomo...
Jaki wybrać mikrofon? Wielki test znanych producentów W świecie muzyki i produkcji dźwiękowej mikrofony są jednym z najważniejszych narzędzi pracy – od scen koncertowych po studia nagrań. W naszym najnowszym teście przyjrzymy się bliżej najbardziej znanym i cenionym modelom na rynku, które...
Testujemy cyfrowy wół roboczy od Valetona Testujemy Valeton GP-200 - budżetowy, pancerny i niezwykle prosty w obsłudze multiefekt gitarowy.