Test zestawu bezprzewodowego Shure GLX-D

Andrzej Modrzejewski 29 sierpnia 2013, 11:16 Polsound sp. z o.o
Shure GLXD2050 zł
Shure GLXD1
Shure GLXD2
Shure GLXD4
Shure GLXD6
Shure BETA58
  • Stabilna i bezproblemowa praca całego zestawu
  • Niski stopień zniekształceń oraz bardzo niski poziom szumów
  • Ustalanie częstotliwości pracy każdego nadajnika w sposób automatyczny
  • Możliwość ładowania akumulatora bez wyjmowania go z nadajnika/odbiornika
  • Solidna metalowa obudowa (GLXD4)

GLXD - cyfrowe zestawy bezprzewodowe na pasmo 2.4 GHz. Pod tym szyldem kryje się największa niespodzianka firmy Shure.

System ten składa się z czterech podstawowych elementów: 

  • GLXD1 - nadajnik kieszonkowy
  • GLXD2 - nadajnik do ręki
  • GLXD4 - odbiornik
  • GLXD6 - odbiornik dla gitarzystów z tunerem

 

Shure GLXD2 + BETA58 - nadajnik

Zajmiemy się dwoma elementami z serii D2 i D4. Testowany nadajnik do ręki GLXD2 z wkładką BETA58 pracuje w zakresie 2.4 GHz, co jest odpowiedzią firmy Shure na "gęstwinę" zajętych częstotliwości od 500 - 900 MHz. Mamy do dyspozycji trzy różne pasma czyli maksymalnie można uruchomić do dziewiętnastu zestawów serii GLXD. W odbiorniku jest ustalana częstotliwość pracy każdego nadajnika w sposób automatyczny - to znakomite rozwiązanie o nazwie LINKFREQ. W nadajniku znajduje się akumulator litowo-jonowy, o czasie pracy do szesnastu godzin.

 

[img:4]

[img:5]

[img:8]

 [img:9]

O stanie akumulatora informuje nas dwukolorowa dioda umieszczona w pobliżu włącznika. Akumulator ten można ładować nie wyjmując go z nadajnika. Wszystko odbywa się poprzez złącze USB  za pośrednictwem dołączonego przez producenta kabla lub po wyjęciu akumulatora i ulokowaniu go w porcie odbiornika. Obudowa jest wykonana z tworzywa sztucznego i waży bez baterii 221 g. Zasięg dla GLXD2 wynosi około 60 metrów.

 

Shure GLXD4 - odbiornik

Jest to produkt w metalowej obudowie z wbudowanymi na stałe z antenami. Tylna ściana odbiornika zawiera włącznik zasilania, złącze dla kabla zasilacza z jego zabezpieczeniem oraz wyjścia audio XLR i jack. Nowością jest także port USB do zasilania akumulatora znajdującego się w nadajniku poprzez kabel. Frontowa ściana wyposażona została w diodę RF informującą o załączeniu nadajnika. Dalej trzy przyciski: LINK - do ustawiania parametrów nadajnika w sposób automatyczny oraz dwa przyciski służące do zmiany grupy kanału i jego numeru.

 

[img:6]

[img:7]

 

Duży wyświetlacz LCD informuje nas o uruchomieniu wybranych grup i kanałów oraz statusie akumulatora - czyli ile pozostało czasu do jego kompletnego rozładowania, podawanego w godzinach i minutach. Na tym wyświetlaczu obserwujemy poziom audio pochodzący z nadajnika oraz poziom sygnału wyjściowego audio na wyjściu odbiornika. Zmianę tej ostatniej wartości możemy przeprowadzić za pomocą znajdujących się obok dwóch przycisków. Na prawo od nich umieszczony został port do ładowania akumulatora, a po lewej dioda informująca nas o stopniu jego naładowania.

Oczywiście wszelkie ustawienia możemy zabezpieczyć przed ingerencją osób niepowołanych. Należy wspomnieć o ilości grup i kanałów do dyspozycji i ich latencji. Pierwsza grupa posiada cztery kanały, a ich latencja wynosi 4 ms. Druga posiada 5, a trzecia 8 kanałów, przy wzroście latencji do 7.3 ms.

 

Wrażenia

Cały ten zestaw z obróbką cyfrową pracuje bez zarzutu z zachowaniem wysokich parametrów jakości i niskich zniekształceniach oraz bardzo niskim poziomie szumów. Niestety nie miałem okazji przekonania jak funkcjonuje automatyka jednoczesnego przestrajania odbiornika i nadajnika podczas pracy, bo zabrakło drugiego źródła w paśmie 2.4 GHz. Drugi identyczny zestaw mógłby się przyczynić do odpowiedzi na to pytanie.
 

Wydaje mi się, że zestaw GLXD 2 4 znajdzie wielu odbiorców - w tym i muzyków, którzy mogą zaopatrzyć się w wariant GLXD1 6. Nowatorskie rozwiązania zastosowane w tych systemach mogą ułatwić pracę użytkownikom systemów bezprzewodowych, pozbawiając obsługę stresów związanych z zakłóceniami. Sądzę, że chętnych do inwestycji w tym kierunku będzie wielu.

Ocena końcowa: [img:1] [img:1] [img:1] [img:1] [img:2]

 

Testy zestawów bezprzewodowych Shure w Infomusic.pl:

 

Galeria zdjęć Shure GLX-D:

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Shure rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem
Test interfejsu audio Shure MVX2U Interfejs Shure MVX2U to bardzo przyjazne i proste w obsłudze rozwiązanie dla podcasterów i twórców różnego rodzaju treści multimedialnych, w których zawarta ma być ścieżka lektorska, w dodatku w miniaturowym rozmiarze.
Test słuchawek Shure AONIC 40 SHURE wprowadził na rynek model AONIC 40 - bezprzewodowe słuchawki, które łączą trwałość, mobilność i przyciągające oko design z doskonałą jakością dźwięku i automatyczną redukcją hałasu, co poprawia komfort pracy Test miksera do podcastów RODECaster Duo Rode, wprowadzając na rynek kolejny, bardziej kompaktowy mikser RODECaster Duo, kontynuuje swoją misję zaopatrywania podcaster'ów oraz twórców treści w profesjonalny i intuicyjny sprzęt, który spełni ich wymagania. Test.