TEST: LD Systems MAUI 28 MIX - Kolumny aktywne

16 marca 2014 Tagi: nagłośnienie, zestawy przenośne, kolumny, subwoofery, ld systems, maui 28 mix
Autor testu: maciej-zulczyk-zdjecie Maciej Żulczyk
Produkt: LD Systems MAUI 28 MIX
Cena: 4.000 zł
Dostarczył: ADAM HALL GmbH

LD Systems to  niemiecka firma działająca na rynku od jedenastu lat; obecnie jest marką należącą do znanej wszystkim grupy Adam Hall. LD Systems specjalizuje się w produkcji kolumn nagłośnieniowych dla bardzo szerokich zastosowań, od wielofunkcyjnych kolumn PA, przez systemy line array do serii instalacyjnych. Ich produkty, jak aktywne kolumny serii DDQ i STINGER, kolumny instalacyjne SAT czy line array serii VA cieszą się dużą popularnością i przyczyniły się do utrwalenia dobrej reputacji marki firmy.

Od jakiegoś czasu na rynku nagłośnieniowym da się zaobserwować rosnącą popularność przenośnych, aktywnych systemów dźwiękowych; wśród tego rodzaju produktów obecna jest wyraźna tendencja do integracji wielu funkcji w kompaktowym pakiecie, prostym w obsłudze przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności.

Mowa tu w szczególności o umiarkowanie wycenionych systemach przeznaczonych do przedsięwzięć na średnią skalę - gdzie oprawą techniczną zajmują się niewielkie firmy bądź nawet indywidualni fachowcy, ceniący sobie wydajność, ale też i łatwość w transporcie i rozstawieniu.
Tu na scenę wkracza seria MAUI (Multiple Array User Intuitive) od LD Systems - grupa kompaktowych, eleganckich i błyskawicznie rozstawianych systemów nagłaśniających. Seria składa się ze standardowych modeli MAUI 11 i MAUI 28, dostępnych w czerni i bieli, oraz akcesoriów. Najpopularniejszy z serii, MAUI 28, jest dostępny na rynku od 2011 roku, teraz natomiast LD Systems wydał jego zaktualizowaną wersję, MAUI 28 MIX.

MAUI 28 MIX to kompaktowy, aktywny, modularny system typu ‘wszystko-w-jednym’. Składa się z subwoofera oraz dwóch satelit z serią głośników, bezpośrednio łączących się ze sobą w jedną, wolnostojącą „wieżę”. Nowa wersja dodatkowo posiada zintegrowany trzykanałowy mikser. Atutami systemu mają być wysoka mobilność, błyskawiczny montaż, wysoka jakość brzmienia i wykonania oraz wielofunkcyjność i nieinwazyjny, elegancki wygląd. Zobaczmy, czy jest tak w istocie.

 

Oględziny wizualne, montaż i pierwsze wrażenia

Przed otrzymaniem przesyłki zdążyłem już zbadać, jak prezentuje się i jaką opinię ma MAUI 28, jednak byłem bardzo ciekaw jak wypadnie w bezpośrednim kontakcie. Po rozpakowaniu, elementy wydają się naprawdę małe - subwoofer (390 x 450 x 510 mm), dwie satelity (90 x 110 x 790 mm każda), oraz kabel zasilania. Aż chce się spytać: „to wszystko?”.

 

[img:1]

 

Aktywnych systemów kolumn nagłaśniających jest na świecie multum, jednak standardowo są to osobne kolumny i subwoofery, najczęściej wymagające zastosowania statywów oraz osobnych przewodów zasilających, dodatkowego okablowania, i tak dalej - co z kolei znacząco wpływa na rozmiar, wagę i co za tym idzie łatwość transportu całego systemu. W przypadku MAUI 28 MIX sprawa ma się zupełnie inaczej i muszę przyznać, że bardzo podoba mi się idea takiego systemu kolumnowego.

Po rozpakowaniu poszczególnych elementów montaż trwa dosłownie mniej niż minutę. Wszystkie trzy elementy posiadają wtyki oraz gniazda łączące, jak i metalowe bolce odpowiadające za zabezpieczenie i identyfikację elementów (satelity muszą być zamontowane w odpowiedniej kolejności). Na subwooferze, gniazdo umieszczone jest centralnie na górnej części. Wystarczy włożyć do niego pierwszą satelitę, a do gniazda na niej drugą. Pozostaje podłączyć subwoofer do prądu. Gotowe! System jest przygotowany do pracy.

 

[img:2]

[img:3]

 

Warto wspomnieć, że w zasadzie aktywny jest tylko subwoofer - kolumny są pasywne, podczas gdy gniazda łączące przenoszą zarówno zasilanie jak i sygnały dźwiękowe. W subwooferze mieszczą się wszystkie moduły wzmacniaczy oraz procesów cyfrowych, jak i złącza sygnału oraz mikser, jest on więc niejako głównym elementem całego systemu.

Po złożeniu systemu prezentuje się on elegancko - stanowi smukłą, czarną kolumnę o wysokości około dwóch metrów. Jego gabaryty oraz wygląd sprawiają, że może być on łatwo ukryty bądź dopasowany do otaczającej scenerii tak, aby nie rzucał się w oczy bądź nawet wkomponowywał się w nią. Natomiast jego konstrukcja i fakt, że gniazda i bolce dość dobrze łączą elementy razem, pozwala na łatwe przestawienie go bez konieczności demontażu (przy zachowaniu odpowiedniej ostrożności, oczywiście).

 

[img:4]

 

Już na podstawie tych oględzin można szybko domyślić się, że system ten idealnie nadaje się do sytuacji, gdzie transport, czas rozstawienia i walory estetyczne to cechy kluczowe - przychodzą na myśl dźwiękowcy obsługujący prezentacje, przemowy czy niewielkie konferencje i występy bądź mobilni DJ-e.

Aby jednak potwierdzić te domysły, należy przyjrzeć się głównym cechom tego systemu dźwiękowego: pomówmy więc o możliwości połączeń, wykorzystaniu miksera, zastosowanych głośnikach, oraz oczywiście o mocy i brzmieniu całego systemu.

 

Dokładniejsza inspekcja: konstrukcja i głośniki, połączenia, moc

MAUI 28 MIX to subwoofer oraz dwie satelity, łączone w jedną kolumnę. Łącznie, system posiada 19 głośników; subwoofer z obudową ze sklejki oraz dużym portem reflexowym z przodu posiada dwa ośmiocalowe głośniki ferrytowe. Satelity wykonane w większości z aluminium posiadają łącznie 16 (po 8 w każdej) trzycalowych głośników neodymowych umieszczonych pionowo, podzielonych na cztery części obsługujące osobne pasma. Dodatkowo, górna satelita posiada jednocalowy tweeter neodymowy na samej górze. Łączna waga wszystkich elementów to 35.4 kg.

 

[img:5]

 

Połączenia

Tak jak wspominałem, wszystkie połączenia, wzmacniacze, i tak dalej, mieszczą się w subwooferze. Posiada on dwie osobne sekcje - sekcję połączeń oraz miksera, gdzie znajdują się potencjometry poziomów oraz kontrolki stanu urządzenia. MAUI 28 oferuje możliwość wprowadzenia sygnału z wielu różnych źródeł; znajdziemy tu:

 

  • Wejście mikrofonowe na gnieździe kombo XLR/Jack
  • Przełączalne wejście na odtwarzacz (MP3) lub instrument, np. gitarę (HI-Z) na odpowiednio małym i dużym jacku
  • Liniowe wejście stereo (Phono oraz para kombo XLR/JACK).
  • Liniowe wyjście stereo (para XLR)

 

[img:6]

 

A więc wszystkie główne gniazda, których moglibyśmy potrzebować (co prawda mogłoby znaleźć się tu jeszcze wejście USB). Wszystkie trzy grupy wymienionych wejść mogą działać jednocześnie - do MAUI 28 MIX możemy podłączyć jednocześnie mikrofon, gitarę i klawisz, bądź np. mikrofon, sygnał z zewnętrznego miksera i odtwarzacz mp3. Natomiast z liniowego wyjścia stereo możemy skierować sygnał dalej, chociażby do następnego zestawu MAUI 28 bądź innych głośników.

 

Mikser

Poziom poszczególnych wejść kontrolowany jest z wbudowanego miksera. Cóż, powiem szczerze, że mikser to odrobinę za dużo powiedziane - składa się on po prostu z trzech potencjometrów głośności: Mic, Line i HI-Z/MP3. Obok znajduje się potencjometr głośności Main Level i poziomu subwoofera Sub Level.

 

[img:7]

 

Z kontrolerów to już wszystko. Zestaw bardzo minimalny i w większości przypadków wystarczający, jednak wydaje mi się, że skoro już ulepszono poprzednią wersję MAUI 28 i wydano ją jako nowy produkt, można było iść nieco dalej - i pomyśleć chociażby o umieszczeniu graficznego korektora na sumie czy np. prostego kompresora kontrolowanego jednym pokrętłem. 

System wyposażony jest w limiter na sumie oraz czujniki i lampki informujące o stanie urządzenia: ON (sygnalizująca włączenie systemu), LOCKED (zapala się, gdy wszystkie elementy systemu są prawidłowo połączone. W przeciwnym razie urządzenie pozostanie nieaktywne), SIGNAL (sygnalizuje obecność sygnału) oraz dwie czerwone LIMIT (limiter) i PROTECT (obwód zabezpieczający).

 

[img:8]

 

Wzmacniacze i krosownice

W subwoofer wbudowane są wzmacniacze zasilające cały system oraz system aktywnych krosownic cyfrowych. Krosownica rozdziela sygnał na pięć części i wysyła je do pięciu grup głośników:

 

  • Dwa głośniki w subwooferze 2 x 8" obsługujące częstotliwości 45 Hz - 170 Hz
  • 4 x 3", 170 Hz - 600 Hz
  • 4 x 3", 170 Hz - 900 HZ
  • 4 x 3", 170 Hz - 1,300 Hz
  • 4 x 3", 500 Hz - 20,000 Hz
  • 1 x 1", 8,000 Hz - 20,000 Hz (tweeter z osobną, pasywną krosownicą)

 

[img:9]

 

Wykorzystane wzmacniacze to pięciodrożny system klasy AB o całkowitej mocy 400W RMS. Wzmacniacz subwoofera posiada moc 200 W, natomiast pozostałe to cztery moduły po 50W każdy, obsługujące osobne grupy głośników. Horyzontalny kąt emisji dźwięku całego systemu to 120 stopni.

 

Pora na trochę subiektywizmu: ocena brzmienia

Czas spojrzeć krytycznie na MAUI 28 MIX i w końcu go posłuchać. Aby dokładnie sprawdzić jego brzmienie, postanowiłem wykorzystać wszystkie źródła sygnału, które przyjmuje system, a więc mikrofon, instrument liniowy (w tym przypadku gitarę i bas), oraz odtwarzacz MP3 oraz sygnał liniowy z zewnętrznego miksera (nagranie zespołu).

 

[img:10]

 

Pierwsze próby odbywały się w niewielkim pomieszczeniu (sklep muzyczny) z mikrofonem i gitarą akustyczną, oraz muzyką puszczoną z odtwarzacza. Wniesienie i rozłożenie sprzętu oczywiście zajęły chwilę. Próby te natomiast nie wypadły zbyt korzystnie - głos brzmiał dość płasko i średnio naturalnie, a na pewno nie głęboko. To samo tyczy się gitary akustycznej - grała dość „pudłowato”, głównie w średnim paśmie, bez głębi i jasnych wybrzmiewań w górnych częstotliwościach. Włączenie muzyki z odtwarzacza również zaskoczyło nas niezbyt ciekawą, płaską reprodukcją.

Dość zaskoczony tymi rezultatami, zabrałem sprzęt do dość przestronnego mieszkania. Tutaj sprawa miała się trochę inaczej - do dyspozycji było więcej miejsca o generalnie nieco bardziej sprzyjających warunkach akustycznych. Puściłem muzykę teraz już wybraną przeze mnie z laptopa wpiętego do liniowego wejścia Phono w MAUI (na pierwszy ruszt poszła nowa płyta Pelicana i niebieski album Baroness, potem trochę Shellac)... i znowu rezultaty mnie nie powaliły. Muzyka, którą znałem bardzo dobrze była dość pozbawiona głębi i uderzenia.

 

[img:11]

 

Jednak stwierdziłem, że trzeba trochę pokombinować z umiejscowieniem systemu. Przeniosłem go w odległy róg największego pokoju i odszedłem na drugą stronę - i sytuacja zaczęła się zmieniać. Zamiast dominującego środka brzmienie powoli stawało się coraz bardziej spójne i pełne. W przypadku muzyki odtwarzanej nadal nie były to wyżyny brzmienia czy nawet dźwięku z przeciętnych monitorów - ale brzmiało poprawnie.

I to samo mogę powiedzieć o innych źródłach. W instrukcji obsługi można znaleźć diagram, że minimalna zalecana odległość słucha od głośników to 3 metry i w istocie, bliżej system brzmi nienaturalnie. Bierze się to oczywiście z faktu, że głośniki umieszczone są pionowo na długości prawie dwóch metrów i nadają osobne pasma. Kiedy staniesz za blisko satelit, dominujące będzie to pasmo częstotliwości, którego głośników jesteś najbliżej. W większej odległości brzmienie staje się jednolite.

 

[img:12]

 

Warto tu wspomnieć o szerokim kącie emisji dźwięku - wynosi on 120 stopni horyzontalnie. Jest to niemała wartość i sprawdza się na prawdę dobrze. Pojedyncza „kolumna” MAUI 28 MIX jest w stanie wypełnić niemałą przestrzeń dźwiękiem naprawdę wydajnie. Z bliskich odległości natomiast brzmi dużo lepiej słuchana pod sporym kątem zamiast bezpośrednio z naprzeciwka.

Nie wspomniałem o sygnałach wprowadzonych do MAUI z zewnętrznego miksera. Te również miały się dużo lepiej po lepszym umiejscowieniu kolumny, jednak użycie miksera pozwoliło na zastosowanie equalizera... co naprawdę zmienia postać rzeczy. Bardzo polecam wykorzystanie korekcji podczas pracy z MAUI. Chociaż sam w sobie brzmi całkiem nieźle po dobrym umiejscowieniu, jednak nie rewelacyjnie, a zastosowanie zewnętrznego EQ bardzo korzystanie wpływa na efekt końcowy.

 

Podsumowanie

Ocena końcowa:

W świetle wszystkich tych informacji czas na koniec zastanowić się dokładniej nad funkcjonalnością systemu MAUI 28 MIX.

Bez wątpienia wygrywa on sposobem, w jaki został zaprojektowany: łatwość w transporcie i błyskawiczny montaż czynią go idealnym dla małych firm bądź indywidualistów pracujących na własną rękę. Fakt jest faktem, MAUI 28 MIX jest pomyślany jako urządzenie bardzo elastyczne i zdolne zaadaptować się do wielu zastosowań: posiada wiele różnych wejść sygnału i opcję miniaturowego miksera, co pozwala na odtwarzanie dźwięku z trzech dowolnych różnych źródeł jednocześnie.

Wizualnie prezentuje się bardzo elegancko i z pewnością odnajdzie się nawet w miejscach, gdzie kluczowe są walory estetyczne, bądź kiedy system dźwiękowy musi być całkowicie niewidoczny (prezentacje  czy przemówienia w placówkach kulturalnych, edukacyjnych czy komercyjnych).

Jego prosta konstrukcja i niezwykle prosty interfejs użytkownika pozwalają, aby jego pełną obsługą zajmował się nawet ktoś niedoświadczony z profesjonalnym sprzętem audio. Rozmiary i waga pozwalają na transport i montaż przez jedną osobę.

Jego brzmienie nie jest krystalicznie czyste i głębokie, jednak przy odpowiednim umiejscowieniu na tyle dobre, aby obsłużyć większość sytuacji, natomiast szeroki kąt emisji dźwięku ułatwi nagłaśnianie na większych obszarach. Zastosowanie dodatkowego EQ bardzo pomaga, jednak oczywiście wiąże się z kosztami.

Ze względu na jego wysokie zdolności redukcji sprzężeń i niemałą moc, może służyć jako jedyny element systemu dźwiękowego bez konieczności stosowania dodatkowych monitorów. Jest wystarczająco głośny, aby w pojedynkę nagłośnić niewielkie przedsięwzięcie.

Ze względu na te cechy, dobrze nada się do nagłośnienia w lokalach i barach podczas takich przedsięwzięć, jak małe występy wokalno-muzyczne bądź wieczory poezji, komedii, i tak dalej. Może być również systemem dla mobilnego DJ'a grającego na niewielkich imprezach, lub odnaleźć się w domach modlitwy. Ponadto na pewno sprawdzi się we wszelkiego rodzaju prezentacjach komercyjnych i przedstawieniach kulturalnych. W sytuacji podbramkowej można nawet pokusić się o użycie zewnętrznego miksera i nagłośnienie niewielkiego zespołu.

A wszystko to wynika z połączenia rozsądnego brzmienia z niespotykaną mobilnością. Nie jest to jednak produkt, który zadowoli wszystkich i daleko mu do ideału. Zważywszy również, że nie jest taki tani - nowy kosztuje niewiele ponad 4.000 zł. Warto jednak zapoznać się z nim i dać mu szansę, bo na pewno ma potencjał, by być bardzo przydatnym dla wielu ludzi pracujących z dźwiękiem. .

Maciej Żulczyk Autor: Maciej Żulczyk

 

Specyfikacja techniczna:

 
  • Aktywny system kolumnowy
  • Pasmo przenoszenia: 45 Hz - 20.000 kHz
  • Waga: 35.4 kg
  • Maks. Ciśnienie akustyczne (ciągłe): 115 dB
  • Maks. Ciśnienie akustyczne (szczytowe): 123 dB
  • Konstrukcja: subwoofer - sklejka, satelity - aluminium.
  • Głośniki: 2 x 8" (ferrytowe), 16 x 3" (neodymowe), 1 x 1" (ferrytowy tweeter)
  • Moc RMS: 400 W
  • Wzmacniacz: 5-drożny, klasa AB
  • Obwód ochronny: podwójny limiter
  • Chłodzenie: radiator aluminiowy
  • Napięcie czynne: 220 V AC - 240 V AC, 50-60 Hz

 

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Wielka prostota obsługi, błyskawiczna instalacja
Małe gabaryty i waga, łatwy transport
Liczne wejścia, wielofunkcyjność, kilka zabezpieczeń
Szeroka emisja dźwięku
Brzmienie pozostawia nieco do życzenia
Brak graficznego korektora i ewentualnie prostego kompresora
Nie jest to najtańszy sprzęt
Przydałoby się wejście USB
Do testów dostarczył:
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: Powersoft T Series1

Pozostałe testy nagłośnienia

Końcówka mocy Powersoft "T" i Armonia-Plus

Końcówka mocy Powersoft "T" i Armonia-Plus

Ocena:

Niezależnie od wybranego modelu, nabywając końcówkę serii T uzyskujemy niemalże pewność, że przez kolejną dekadę będziemy pracować na sprzęcie należącym do awangardy. Zapraszamy na test nowych wzmacniaczy Powersoft.

Produkt: T
Przemysław Waszkiewicz OFF STAGE
System monitorowy LDM Flatspeaker 200

System monitorowy LDM Flatspeaker 200

Kilka dni przed otwarciem, do klubu Black&White w Ostrołęce dotarła nieduża paczka. Nadawcą była firma LDM Electronic Sp. z o.o., która przekazała nam na...

Produkt: Flatspeaker 200
Paweł Berent
System bezprzewodowy Audix AP61 OM2

System bezprzewodowy Audix AP61 OM2

Marki Audix nie trzeba przedstawiać nikomu związanemu z branżą pro-audio. Popularne i pożądane przez realizatorów mikrofony amerykańskiej marki znajdziemy na...

Produkt: AP61 OM2
Cena: 2.600 zł
Michał Jantar Realizator dźwięku
Zestaw przenośny LD Systems Curv 500 TS

Zestaw przenośny LD Systems Curv 500 TS

Trzy tygodnie temu dotarł do mnie do testów - w dwóch sporych i w dwóch nieco mniejszych pudłach - wyrównany liniowo zestaw nagłośnieniowy frmy LD Systems....

Produkt: Curv 500 TS
Cena: 6.500 zł
Rafał Drewniany DTS Studio
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz