Aerosmith wraz z XL8 na tournee po Ameryce

Aerosmith wraz z XL8 na tournee po Ameryce

7 grudnia 2007, 10:00
Dystrybucja: TOMMEX
Aerosmith wyruszył w swoje kolejne tournee po Północnej Ameryce. Jim Ebdon - realizator FOH legendarnej grupy z Bostonu wybrał Midas’a XL8.

 

Na początku lata Aerosmith ogłosił, że „Światowe Tournee – The Tour Heard Round The World” ma stać się wizytówką dobrego rock ’n’ roll ‘a dla wszystkich fanów gatunku na świecie. Po wyczerpujących ustaleniach oraz zgraniu całego rozkładu trasy koncertowej przyszło do wyboru sprzętu. Oprócz rygorystycznych wymogów stawianych przez zespoły biorące udział w koncertach sprzęt musiał być wytrzymały, tak by znieść trudy całej podróży. Poprzeczka została podniesiona naprawdę wysoko.  Znalezienie odpowiedniego sprzętu oraz osoby, która mogłaby sprawnie obsłużyć tak skomplikowaną trasę koncertową nigdy nie jest łatwe. [img:3]Jim Ebdon, który znany jest z realizacji takich gwiazd jak Sting, Annie Lennox oraz jednej z edycji Amerykańskiego Idola wiedząc, jaka odpowiedzialność spoczywa na jego decyzji postanowił zgodzić się na udział w tournee pod warunkiem, że będzie towarzyszył mu XL8. „Ten wybór gwarantował, że wszelkie wymagania riderowe będą spełnione w 100%.” – mówi Chuck Whells Asystent Techniczny Jima.

 

„Kiedy XL8 po raz pierwszy pojawił się na próbach wszyscy z ciekawością przystawali obok by na chwilę na niego popatrzeć” – śmieje się Ebdon. „Konsola wyglądała wspaniale, była mniejsza niż mi się na początku zdawało, a niewielki rozmiar to zaleta w trakcie pracy live. Pracę rozpocząłem od zaprogramowania konsoli: począwszy od korekcji inputów, routowania, ustawienia efektów, sendów, returnów a skończywszy na output ’ach. Miałem specjalna kapelę, która pomagała mi skonfigurować cały dźwięk. Minęło zaledwie kilka minut i byłem już pewny, że kiedy na scenie zjawi się Aerosmith tłum dostanie taką dawkę energetycznego brzmienia, że zapamięta ten koncert na całe życie.” [img:1]„Pierwszy koncert zakończył się spektakularnym sukcesem, każdy kolejny występ był dla mnie czystą przyjemnością. Dzięki cyfrowym możliwościom XL8, mikser przed każdym występem był w pełni skonfigurowany. Wreszcie mogłem szukać tych prawdziwych smaczków w brzmieniu gitar.” – wspomina Jim Ebdon

„Używam cyfrowych konsolet odkąd pojawiły się na rynku. Pracowałem na wszystkich poważnych modelach. Jakość dźwięku jaka wydobywa się z wnętrza XL8 jest ponad wszelką wątpliwość najznakomitsza w cały cyfrowym świecie. Konsola zachowała unikalne, ciepłe, analogowe brzmienie. Zarówno preampy oraz equalizacja są takie same jak w pozostałych MIDAS ’ach. Ponadto dostajemy grupy VCA oraz POP, które pozwalają w dowolnym momencie w łatwy sposób kontrolować wybrany kanał. „ – podsumowuje Ebdon. [img:2]„Interfejs użytkownika jest bardzo intuicyjny ponieważ konsola przypomina analogowy stół MIDAS. To była prawdziwa przyjemność miksować Aerosmith przy użyciu XL8. Całe tournee przebiegało bez żadnych zakłóceń. Podsumowując: dźwięk, EQ, preampy oraz nieograniczony potencjał wirtualny, to zalety, które sprawiają że XL8 jest obecnie numerem jeden. Nie mogę się doczekać by znów rozpocząć współpracę z Takim zespołem i z Takim urządzeniem…” – dodaje.
 

Dystrybutorem MIDAS jest TOMMEX Żebrowscy Sp. J. – firma zajmuje się sprzedażą profesjonalnego wyposażenia elektroakustycznego, projektowaniem systemów elektroakustycznych, doradztwem technicznym oraz usługami serwisowymi.

Miksery Cyfrowe

Pro Audio

Shure Nexadyne - innowacja w technice mikrofonowej
Więcej wiadomości