DPA wypuszcza mikrofon surround -  5100 podczas IBC 2008

DPA wypuszcza mikrofon surround - 5100 podczas IBC 2008

20 października 2008, 12:35
Producent: DPA Microphones
DPA Microphones wypuściło na rynek nowy mikrofon surround pracujący w systemie 5.1 — DPA 5100. Producent zdecydował się publicznie poddać go próbie podczas wydarzenia sportowego, jakim był mecz stołowych piłkarzyków. na targach IBC 2008.

Samodzielny 5100 - idealne narzędzie do zbierania przestrzennych ambiencji dla telewizji HD, może być zamontowany na kamerze lub statywie, podwieszony albo trzymany w ręku, wszystko to bez potrzeby dodatkowego przetwarzania sygnału. Jego lekkość (waży niecałe pół kilograma), mobilność i kompaktowy rozmiar nie skutkują żadnymi poświęceniami jakości dźwięku. Ponadto 5100, zwany również "siodełkiem", ma mocną konstrukcję i jest w pełni operacyjny w każdą pogodę.

"Wszyscy jesteśmy podekstytowani tym nowym mikrofonem, który, jak przewidujemy, stanie się standardem w produkcji 5.1" mówi dyrektor ds. sprzedarzy i marketingu DPA, Poul Koza. "Jednostka jest zaprojektowana przede wszystkim dla udźwiękowienia surround w telewizji (HD) - realizacji wydarzeń sportowych, nagrywania ambiencji w lokacjach i przy filmach dokumenalnych. Niemniej, jednostka przyda się każdemu, kto realizuje dźwięk surround".

5100 zawiera pięć miniaturowych przetworników ciśnieniowych wykazujących się niską wrażliwością na wiatr i wstrząsy niskim poziomem zakłóceń, jednolitą charakterystyką dla niskich tonów i szerokim zakresem dynamicznym. Optymalne rozdzielenie kanałów i kierunkowość zostały osiągnięte przez kombinację opatentowanej technologii DPA = DiPMic™ (Directional Pressure Microphone - kierunkowy mikrofon ciśnieniowy) wykorzystującej rurki interferencyjne na lewej, środkowej i prawej kapsułce, zwiększające ich kierunkowość a także tłumiki akustyczne, które pomagą zachować proporcje poziomów poszczególnych kanałów.

Te trzy, przednie mikrofony są zsynchronizowane czasowo w celu uniknięcia efektu filtra grzebieniowego i osiągnięcia możliwie najwyższej spójności częstotliwościowej w sytuacji uśredniania do stereo lub mono. W przeciwieństwie do nich, tylne mikrofony, które są wszechkierunkowe, są optymalnie oddalone od siebie nawzajem i pozostałych trzech, aby symulować naturalne opóźnienie czasowe. Kanał LFE (0.1) jest sumą lewego i prawego kanału, osłabioną o 10 dB.

Sygnał 5.1 wychodzi z 5100 wielo-pinowe złącze Lemo, przenoszące wszystkie sześć kanałów, elektronicznie zrównoważonych, a załączony pięciometrowy, sześcio-parowy kabel Mogami rozgałęzia się na sześć wtyczek XLR firmy Neutrik. Środkowy kanał można wyodrębnić przez użycie tyczki, lub podłączenie mikrofonu typu lavalier za pomocą wbudowanego gniazda XLR - rzecz szczególnie przydatna w wywiadach i filmach dokumentalnych. Standardowo 5100 jest zasilany przez 48V Phantom Power.

Mikrofony Pojemnościowe Mikrofony, pulpity mikrofonowe Nagłośnienie instalacyjne Reporterskie

Gdzie kupić?

DPA Microphones DPA Microphones www.dpamicrophones.com

Dystrybucja w Polsce:

AUDIOSTACJA

adres:
ul Kolejowa 93/95 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > DPA Microphones rozwiń listę sklepów

Pro Audio

Tascam Mixcast 4  - kompleksowa stacja do produkcji podcastów
Więcej wiadomości
Copyright © INFOMUSIC 2021

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz