RELACJA: Szkolenie z obsługi konsolety Avid S6L z Robbem Allanem

RELACJA: Szkolenie z obsługi konsolety Avid S6L z Robbem Allanem

18 kwietnia 2016, 12:00
Producent: AVID Venue

Opowiadanie o możliwościach konsolety cyfrowej AVID S6L w kilku zdaniach jest zadaniem tak samo trudnym, jak wymyślenie, przygotowanie i zrealizowanie koncertu takiej gwiazdy jak Massive Attack. Jednak są osoby, którym wszystkie te czynności nie sprawiają większego kłopotu.

Robb Allan zdaje się być osobą, która radzi sobie z tym wszystkim doskonale. Po pierwsze, ma świetnie działający zespół współpracowników, który przygotowuje od dawna show jednego z czołowych, jeśli nie najlepszego zespołu wykonującego muzykę nurtu trip-hop. Po drugie, dysponuje narzędziem, które jak żadne inne jest w stanie podołać temu wyzwaniu - to słowo jest w tym miejscu najbardziej adekwatne, bo koncerty Massive Attack to wyzwanie: zarówno pod względem muzycznym, artystycznym, jak i organizacyjnym.

 

[img:3]

 

Robb Allan jest światowej sławy realizatorem dźwięku. W trakcie swojej kariery pracował z artystami największego formatu. Miksował koncerty Coldplay, Massive Attack, Natalie Imbruglia, Manic Street Preachers, Richard’a Ashcroft, Lisy Stanfield, Crowded House. Jego umiejętności docenił także kanał MTV, dla którego przygotowywał realizacje telewizyjne. Dzięki licznym kontaktom z artystami bez wątpienia przejął od nich jakąś część scenicznej swobody i w trakcie prowadzonych przez siebie warsztatów mieliśmy niewątpliwą przyjemność obcować z pełnym poczucia humoru człowiekiem, który o pracy na scenie wie tak dużo, jak mało kto.      

Oprócz tego, że jest realizatorem dźwięku, współpracuje z firmą AVID i odgrywał znaczącą rolę na etapie projektowania konsolet AVID S6L. Żartem nawet zdradził, że jeżeli ktoś z uczestników ma jakieś sugestie, które mogłyby ją usprawnić - chętnie wysłucha i weźmie je pod uwagę... niestety nikt nie miał lepszych pomysłów od niego.

Allan zakończył niedawno kilkumiesięczną trasę koncertową z zespołem Massive Attack, gdzie pełnił funkcję realizatora FOH. Front jest realizowany właśnie na konsolecie S6L.

 

[img:6]

 

Cyfrowe konsolety AVID od dawna goszczą na największych światowych scenach. Realizatorzy dźwięku współpracujący z największymi gwiazdami raczej nie mają kłopotu z ich akceptacją, stąd tak chętnie umieszczane są w riderach jako urządzenia niezwykle nowoczesne, niezawodne i gwarantujące najwyższą jakość dźwięku.

S6L to najnowsza duża konsoleta AVID. Oprócz tego, że jest bardzo funkcjonalna, ma dużą moc, pozwalającą na processing ponad 300 kanałów. Można ją łatwo podłączać do innych elementów systemu za pomocą protokołu Ethernet AVB. Dodatkową zaletą S6L jest kompatybilność z 64-bitowymi wtyczkami AAX DSP.

Jarek Kierkowski pochwalił się, że w naszym kraju pracują już dwa pierwsze urządzenia: jedno jako konsoleta instalacyjna, drugie zakupiła firma rentalowa.

 

[img:7]

 

Kilkugodzinne spotkanie z realizatorem tego kalibru co Robb, to dla uczestników szkolenia niezwykle cenne doświadczenie. Pomimo, że na sali siedzieli praktycznie sami realizatorzy i właściciele firm nagłośnieniowych, to raczej nikt z nich nie miał przyjemności przygotowywać widowiska tego formatu, co koncert Massive Attack. Podczas takich występów nie ma miejsca na improwizację - zarówno po stronie artystów, jak i techniki. Tu wszystko zaplanowane jest co do sekundy, a każdy, nawet najmniejszy szczegół wcześniej przygotowany, przemyślany i wielokrotnie sprawdzony na próbie.

Jeśli zatem jakaś część koncertu wygląda na improwizowaną zabawę z publicznością, to wiedzcie, że jest to bardzo często dokładnie zaplanowany element wielkiego show. Panuje nad nim ogromny sztab ludzi, a konsoleta taka jak AVID jest jednym z najważniejszych trybików, które poruszają tą wielką maszyną.

 

[img:1]

 

Liczne, zabawne anegdoty Allana pokazują, że świat realizacji dźwięku live jest nie tylko skomplikowaną i zaawansowaną technologicznie materią, ale dającą niezwykle dużo radości. W końcu na scenie pracują żywi ludzie. Zresztą o miejscu jakim jest scena Robb wypowiada się dość jednoznacznie:

 

…unikam zasadniczo tego miejsca… chyba, że zabłądzę w sali gdzie odbywa się koncert...

Robb Allan

 

...czego i wam życzymy, bo wiadomo, że prawdziwym miejscem pracy realizatora jest ta czarna budka, która nazywa się FOH.

 

Galeria zdjęć

 
więcej: www.avid.com
Miksery Cyfrowe

Gdzie kupić?

AVID Venue AVID Venue www.avid.com/us

Dystrybucja w Polsce:

Adamson Spatial Audio - immersja po kanadyjsku
Więcej wiadomości