Tarrantule od Robe w Teatrze Dramatycznym w Warszawie

Tarrantule od Robe w Teatrze Dramatycznym w Warszawie

14 lutego 2020, 10:00
Producent: Robe
Dystrybucja: Prolight sp. z o.o.

Mateusz Karoń, kierownik techniczny Teatru Dramatycznego w Warszawie, jest bardzo zadowolony z nowego nabytku - Robe Tarrantula - najpotężniejszej z obecnych na rynku opraw wash/beam LED. Są one od niedawna częścią zestawu oświetleniowego tej instytucji, jednej z ważniejszych dla polskiego dramatu od 1949 roku, która od 1955 ma swoją siedzibę w Pałacu Kultury i Nauki.

[img:4]

Mateusz Karoń

 

W Pałacu Kultury znajdują się dwie sceny - „Duża” i „Mała”, a instytucja wystawia także sztuki w dwóch innych budynkach w mieście. Te cztery sceny pozwalają na posiadanie obszernego repertuary, od spektakli klasycznych po nowoczesne, cieszących się opinią doskonałego aktorstwa i podejmowania istotnych problemów współczesnego świata. 

Mateusz nadzoruje wszystkie kwestie techniczne w głównym budynku Teatru Dramatycznego i tworzy nowe specyfikacje oświetlenia, aby dotrzymać kroku rozwojowi technologicznemu branży, a następnie ogłasza otwarty przetarg na urządzenia.

Kiedy początkowo szukał nowych opraw do oświetlenia kluczowego - Tarrantula byłą jedną z opcji - Mateusz i jego zespół byli pod wrażeniem sterowalności oprawy, a poza tym mocy, która według nich byłaby idealna dla 460-osobowej dużej sceny. Potrzebowali także źródła o wysokim CRI… a Tarrantula spełniła wszystkie kryteria.

 

[img:1]

 

Wybór Tarrantuli  dostarczonej bezpośrednio przez polskiego dystrybutora Robe'a, Prolight - była decyzją podjętą przez Mateusza i ekipę oświetleniową Teatru Dramatycznego w porozumieniu z niektórymi kluczowymi osobami, w tym z zastępcą dyrektora technicznego Mariuszem Guglasem i projektantką oświetlenia Ewą Garniec.

„Oprócz spełnienia wszystkich wymagań przetargowych… Tarrantula oferowała najlepszy stosunek jakości do ceny, ponieważ była wielofunkcyjna” - zauważył Mateusz, dodając, że opłacalność” jest również uwzględniana przy każdym zakupie.

Tarrantule to pierwsze urządzenia Robe, które zostaną zainstalowane na stałe w budynku. Wcześniej światła LED wash były regularnie wynajmowane, więc posiadanie na stałe jest znacznie korzystniejsze dla całego działu oświetlenia.

 

[img:2]

 

Wszyscy oni doceniają intensywność i moc świecenia Tarrantuli. Oprócz wielu produkcji dramatycznych przez cały rok, Teatr Dramatyczny produkuje także musicale, a jest to idealne źródło światła o dużej jasności, doskonałym mieszaniu kolorów i jakości wiązki. 

Zespół docenia, że światła są wyprodukowane w Europie, a fakt, że Republika Czeska jest krajem sąsiednim, to kolejny plus! 

Jedną z pierwszych produkcji wykorzystujących nowe Tarrantule był hit „Kinky Boots” - muzyka i tekst Cyndi Lauper - który został oświetlony przez Łukasza Rozewicza (byłego szefa oświetlenia w Teatrze Dramatycznym, który jest teraz dyrektorem technicznym i LD w Mazowszu. Jednak pierwszą produkcją opartą całkowicie na nowych Tarrantulach była „Księżniczka Turandot”, która miała swoją premierę we wrześniu i została oświetlona przez Ewę Garniec.

 

[img:3]

 

Zdjęcia: Krzysztof Bieliński (dzięki uprzejmości Teatru Dramatycznego w Warszawie), Louise Stickland

 

więcej: www.robe.cz
Ruchome głowy wash beam Zrealizowane instalacje

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

adres:
ul. 3 Maja 183 05-800 Pruszków

Oświetlenie

Warsztaty Oświetleniowe LTT 2024 online - Zobacz video
Więcej wiadomości