ETC Augment3d - nowy wymiar tworzenia pokazów świetlnych

ETC Augment3d - nowy wymiar tworzenia pokazów świetlnych

25 sierpnia 2020, 12:00
Producent: ETC

Zapowiedzi stały się faktem - nowa aktualizacja oprogramowania dla konsolet ETC EOS zawiera już Augment3d, czyli innowacyjne narzędzie, które pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze w całym procesie tworzenia pokazów świetlnych.

Dzięki Augment3d (czyt. Augmented, ang. "Rozszerzony") użytkownicy mogą projektować i kontrolować trójwymiarową przestrzeń w formie wirtualnej, w tym z wykorzystaniem nowej technologii rzeczywistości rozszerzonej, w pełni zintegrowanej z aplikacjami zdalnymi ETC EOS. Dzięki połączeniu prewizualizacji 3D, interaktywności na żywo i rzeczywistości rozszerzonej, narzędzie to pozwala operatorom spojrzeć na programowanie oświetlenia z nowej perspektywy.

 

 

Augment3d jest bezpośrednio połączony z pulpitami oświetleniowymi zawierającymi Display Port i korzystającymi z systemu Windows lub MAC. Oprogramowanie jest dostępne za darmo w wersji EOS 3.0 i bezpośrednio zintegrowane z najnowszymi konsoletami oświetleniowymi opuszczającymi linie produkcyjne zakładów ETC.

Aby wdrożyć konfigurację lub dowolne środowisko, możliwe jest zaimportowanie dowolnego modele 3D z wielu istniejących programów, takich jak 3DS czy AutoCAD, oraz plików w formacie OBJ lub FBX. Możliwe jest też pozycjonowanie i obracanie dowolnego obiektu w trzech osiach oraz jego skalowanie.

 

 

Ponieważ Augment3d jest bezpośrednio podłączony do systemu EOS, integracja głowic jest automatyczna. Zamiast standardowych parametrów Pan i Tilt, każde urządzenie importuje z oprogramowania współrzędne pozycji X, Y oraz Z obiektu, który ma zostać oświetlony.

Istnieje również automatyczny sposób pozycjonowania głowic w środowisku 3D przy użyciu funkcji Fixture Position Estimation. FPE wymaga „skupienia” wszystkich urządzeń na czterech punktach odniesienia. Ich pozycje są całkowicie dowolne, ale im dalej są od siebie, tym dokładniejsze będzie ich pozycjonowanie. Paleta jest zapisywana dla każdego punktu, który następnie umieszczany jest w środowisku Augment3d. Oprogramowanie oblicza wówczas pozycję każdego urządzenia.

 

[img:1]

 

Ciekawym rozszerzeniem możliwości Augment3d jest aplikacja Focus Wand dedykowana dla smartfonów z systemem Android i iOS. Pozwala ona nie tylko przeglądać podłączone głowice, ale także wybierać je i sterować nimi za pomocą wbudowanej kamery telefonu lub tabletu.

Kiedy głowica jest widoczna na ekranie telefonu komórkowego wystarczy ją kliknąć, aby ją wybrać. Następnie możliwe jest przybliżanie powierzchni poprzez ściskanie i rozsuwanie dwóch palców po ekranie oraz kontrolowanie intensywności świecenia wybranego urządzenia, poprzez przesuwanie palcem w górę lub w dół. Możliwe jest także zdalne skupienie jednej lub większej liczby głowic poprzez skierowanie obiektywu aparatu w miejsce, które ma zostać rozświetlone.

 

 

Wymagania systemowe

Augment3d dla Windows:

  • Wielordzeniowy procesor z taktowaniem 2.0 GHz lub więcej
  • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (64-bitowy)
  • 1GB wolnej przestrzeni dyskowej lub więcej
  • Rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 lub więcej
  • 512 MB pamięci RAM lub więcej

Augment3d dla Mac:

  • Wielordzeniowy procesor z taktowaniem 2.0 GHz lub więcej
  • System operacyjny OS X Mojave (v10.14.3) lub nowszy
  • 500 MB wolnej przestrzeni dyskowej lub więcej
  • Rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 lub więcej
  • 512 MB pamięci RAM lub więcej

 

Czytaj także:

 

 

Software Ruchome głowy Sterowniki

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Przedsiębiorstwo Specjalistyczne TEATR

adres:
al. Krakowska 20 05-090 Sękocin Nowy

Oświetlenie

Warsztaty Oświetleniowe LTT 2024 online - Zobacz video
Więcej wiadomości