Interfejsy audio godne polecenia: Tascam 102i, 208i

Interfejsy audio godne polecenia: Tascam 102i, 208i

15 grudnia 2022, 12:00
autor: Marek Korbecki
Producent: Tascam
Dystrybucja: Polsound sp. z o.o

Lata 70. i 80. ubiegłego wieku to czas prawdziwego boomu gospodarczego w Japonii. Na jego fali wyrosło wiele potęg, w szczególności w dziedzinach motoryzacji i elektroniki. I choć technologiczna przewaga kraju samurajów nad resztą świata z biegiem lat uległa zredukowaniu, to ta „japońska elektronika” po dziś dzień dla wielu z nas pozostaje synonimem najwyższej jakości. Jedną z firm, która wpisuje się w tę historię, jest Tascam, należąca na koncernu TEAC.

Zasłynęła głównie z produkcji studyjnych i audiofilskich magnetofonów wielośladowych, a dziś w ofercie ma bardzo udane, zaawansowane technicznie i atrakcyjne cenowo interfejsy audio. Tu wspomnimy o dwóch modelach, które idealnie sprawdzą się w warunkach studia domowego czy też projektowego.

Video prezentacja interfejsów prosto z SoundEdit 2022

 

Interfejsy Tascam w skrócie:

  • zaprojektowane przez japońskiego TEAC - highend'owego producenta - przedwzmacniacze Ultra-HDDA
  • zakres wzmocnienia sięgający 58 dB, przy ekstremalnie niskim poziomie zniekształceń harmonicznych i szumów własnych – EIN wynosi -127 dBu.
  • niezależne zasilanie +48V dla mikrofonów pojemnościowych
  • częstotliwość pracy: 44,1/48 kHz, 192 kHz przy 24 bitach
  • dwa wyjścia słuchawkowe z niezależną regulacją głośności
  • wyjście ADAT, Worldclock, 
  • Tascam 208i  pozwala na pracę z miksami imersyjnymi, w konfiguracji 7.1
  • atrakcyjne oprogramowanie w tym Cubase LE w zestawie z interfejsem 
  • bardzo solidna aluminiowa konstrukcja
  • więcej o interfejsach audio także w dziale STUDIO

czytaj także:

 

Trochę o TEAC

Trzeba wspomnieć, że przynależność do TEAC-a nie jest tu bez znaczenia. Pod marką TEAC produkowany jest bowiem najwyższej klasy sprzęt m.in. dla audiofilów, w tym rewelacyjne, cechujące się wyśrubowanymi parametrami przedwzmacniacze Ultra-HDDA. Znalazły się one na pokładach interfejsów audio USB, o których tu mowa, i oferują zakres wzmocnienia sięgający 58 dB, przy ekstremalnie niskim poziomie zniekształceń harmonicznych i szumów własnych – EIN wynosi -127 dBu.

 

Tascam 102i: Idealny interfejs USB do mniejszych projektów

[img:6]

 

Mniejszy model, czyli 102i, oddaje do dyspozycji użytkownika dwa tory analogowe - pozwalające na podłączenie mikrofonów (w tym pojemnościowych, z niezależnym zasilaniem +48V), instrumentów lub źródeł liniowych - z wejściami combo na przednim panelu. Ponieważ oznaczenie interfejsu należy czytać jako „dziesięć dwa”, to jasnym jest, że gdzieś musi znajdować się jeszcze osiem wejść. Owszem, tyle że są to wloty cyfrowe, zgodne z formatem ADAT.

Oczywiście należy tu pamiętać, że ich liczba zależna jest od częstotliwości próbkowania, z jaką pracuje interfejs – osiem torów mamy do dyspozycji wówczas, gdy wynosi ona 44,1/48 kHz. Użycie najwyższej, czyli 192 kHz, redukuje liczbę wejść cyfrowych do dwóch. Rozdzielczość bitowa pozostaje natomiast niezmienna – 24 bity. Co do wyjść, 102i wyposażony jest w dwa symetryczne wyjścia liniowe, z poziomem regulowanym gałką MONITOR na panelu czołowym, oraz dwa słuchawkowe z niezależną regulacją głośności.

 

[img:3] [img:4]

 

Tascam 208i: Interfejs audio również do miksu immersyjnego 7.1

Przejdźmy do większego modelu, 208i. Schemat nazewniczy jest tu identyczny, jak w powyższym opisie, zatem nietrudno się domyślić, że to interfejs o dwudziestu torach wejściowych i ośmiu wyjściowych - cztery wejścia analogowe, identyczne jak w 102i, plus podwójny port ADAT.

[img:5] [img:2]

Osiem niezależnych wyjść analogowych – z których pierwsze dwa mogą pełnić taką samą rolę, jak wyjścia liniowe w 102i, z regulacją poziomu pokrętłem MONITOR - pozwala na pracę z miksami imersyjnymi, w konfiguracji 7.1. Do tego również dwa wyjścia słuchawkowe.

Sam interfejs bez stosownego oprogramowania jest jak silnik wyjęty z samochodu – niby można go uruchomić, ale pojechać już się nie da. Dlatego oba interfejsy są dostarczane wraz z paczuszką softu, z „kiełbasą”, czyli Cubase LE na czele, zaś dedykowane sterowniki systemowe gwarantują stabilność pracy, z ultraniską, pomijalną wręcz, latencją.

Oba modele mają zainstalowane porty MIDI, a z komputerem komunikują się za pośrednictwem portu USB. Użyte wraz z zewnętrznymi przedwzmacniaczami wyposażonymi w złącza ADAT, takimi jak Tascam 8p Dyna, mogą pełnić rolę kompaktowych mikserów, również w warunkach live. A więc, podsumowując, mamy tu wszystko, czego można sobie życzyć – wysoką jakość, funkcjonalność, wszechstronność i przyciągające oko wzornictwo.

 Oprogramowanie, którze otrzymujemy w zestawie:

[img:10]

[img:7]

[img:8]

[img:9]

Rejestracja mobilna USB Interfejsy audio Online IOS Oprogramowanie DJ Syntezatory Pluginy, instrumenty, sample DAW Oprogramowanie i DAW

Gdzie kupić?

Tascam Tascam tascam.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Tascam rozwiń listę sklepów

Studio

Słynna konsoleta Harrisona na Twoim biurku
Więcej wiadomości