Naprawdę "lekki" dźwięk!
Seria PSC DV Promix przetestowana - cz. 1
![[img:1:R]](/img/artykuly/zdjecia/psc-1059.webp)
Seria DV Promix to linia przenośnych audio mikserów przeznaczonych dla operatorów dźwięku, które jak twierdzi producent są tanią alternatywą do produktów takich producentów jak Sound Device, czy chociażby SQN.

DV PROMIX 3
Ponieważ DV Promix 3 wydaje się najbardziej atrakcyjną pozycją z serii, oparłem na nim większość swoich testów. Ten 3 kanałowy mikser został zaprojektowany z myślą o operatorach dźwięku, którzy cenią sobie zarówno profesjonalizm i wygodę. Pozostałe dwa urządzenia są bardzo zbliżoną konstrukcją z inną liczbą kanałów.
Po pierwsze wygląd. Niby nieistotna sprawa, ale miło, kiedy nasz mikser nie przypomina plastikowej zabawki. Trwała metalowa konstrukcja odporna na uszkodzenia mechaniczne oraz gałki potencjometrów z gumowanego plastiku zgrabnie leżą w dłoni. DV Promix 3 jest przede wszystkim czytelny - na pierwszy rzut oka użytkownik wie, jaką funkcję pełni dany przełącznik. Po włączeniu miksera zapalają się diody miernika poziomu sygnału. Są one bardzo jasne, co w pierwszej chwili może drażnić wzrok, ale biorąc pod uwagę nagrania realizowane w bardzo słoneczne dni, jest to chyba trafne rozwiązanie.

Solidnie wykonana obudowa już na pierwszy rzut oka wzbudza zaufanie. Jednak na najwyższą pochwałę zasługuje waga urządzenia. W porównaniu do innych mikserów trzykanałowych DV Promix 3 waży naprawdę niewiele (0,8 kg !!!). Niewątpliwym plusem jest również profesjonalna torba dołączana do każdego audio miksera. Trwały wodoodporny materiał sprawnie trzyma lekką konstrukcje, a specjalnie zaprojektowane boczne rękawy torby zabezpieczają podłączone kable. Jedyne do czego można mieć uwagę to dwa plastikowe sloty na baterie 9V. Plastik jest niesympatyczny w dotyku, a samo wyjmowanie kieszonek przysparza sporo trudności.

Testy jakie przeprowadzaliśmy odbyły się przy użyciu: PSC - DV Promix 3, Tyczki VDB, mikrofonu Sennheiser MKH 416 oraz osłony przeciwwietrznej Softie System produkowanej przez firmę RYCOTE. Na początku postanowiliśmy sprawdzić działanie filtrów górnoprzepustowych, które znane są ze swoich możliwości wytłumienia odgłosów wiatru. Każdy kanał posiada trzy ustawienia takiego filtru. 20Hz to ustawienie przeznaczone do pomieszczeń zamkniętych lub na bezwietrzną pogodę. 80Hz daje przyzwoite zabezpieczenie przed słabszymi podmuchami wiatru, jeżeli zaś chcemy nagrywać przy porywistym wietrze, 150Hz powinno nam zapewnić pełną ochronę. Redukcja niechcianych odgłosów wywołanych podmuchami jest bardzo efektywna. Nie zastąpi ona oczywiście osłony przeciwwietrznej, ale dzięki niej możemy oprócz dodatkowej ochrony modyfikować barwę nagrywanego dźwięku.

Następną funkcją poddaną testom był przełącznik panoramy dla każdego kanału wraz z funkcją monitoringu. Dzięki DV Promix 3 możemy nagrywać i odsłuchiwać zarazem jeden kanał na lewej słuchawce, drugi na prawej, a trzeci dla przykładu na obu. To pozwala naprawdę poczuć panoramę i wręcz perfekcyjnie zgrać dźwięki. W trakcie naszego testu jako drugi mikrofon użyliśmy Sennheiser ME66. Za pomocą DV Promix 3 sprawdziliśmy w praktyce jak nasz audio-mikser zsumuje dwa sygnały w systemie stereo. Efekt stereo w słuchawkach dawał pełną kontrolę nad nagrywanym dźwiękiem.

Przydatnym rozwiązaniem jest wejście typu Jack 3,5mm służące do monitorowania sygnału nagrywanego na taśmę w kamerze lub inny rekorder (pozwala to zachować pewność, że wszystko działa sprawnie a nagranie jest zgodne z naszym zamysłem). Kolejną ważną funkcję pełni ton oscylacyjny, który stanowi punkt odniesienia dla poziomów głośności poszczególnych kanałów.
Gdzie kupić?
PSC
Dystrybucja w Polsce:
adres:
ul. Arkadowa 29
02-776
Warszawa
Sklepy muzyczne > PSC rozwiń listę sklepów
Może Cię zaciekawić:
Pro Audio
Artykuł
ISE'25: Wharfedale Pro wraca na polski rynek pro audio

Artykuł
Nowości Turbosounda na ISE 2025

Artykuł
ISE'25: Outline z szeroką ofertą dla instalatorów i integratorów

Artykuł
Yamaha na ISE z szeroką gamą produktów

Artykuł
Nagłośnienie Dworca Metropolitalnego w Lublinie

Artykuł
Rozwiązania Sennheisera i Neumanna na GRAMMY Awards

Artykuł
VII edycja konferencji Scena Jutra już wkrótce w Warszawie


Video
Naostage K System - pierwszy na świecie system śledzenia beaconless
Czas trwania: 3:00

Video
dBTechnologies Control24A ułatwi pracę inżynierom systemów | ISE 2025
Czas trwania: 4:42

Video
L-Acoustics HYRISS - System dźwięku immersyjnego i aktywnej akustyki | ISE 2025
Czas trwania: 3:14