
Behringer Xenyx 1003B - Małe, a cieszy
Mikser niejedno ma imię. A właściwie wielkość, a co za tym idzie stopień zaawansowania technologicznego. I dobrze, bo różne sytuacje wymagają różnych narzędzi. Trudno sobie wyobrazić np. stół wielkości studyjnej konsolety Neve na scenie, wykorzystany w charakterze miksera osobistego, czy też jako mikser w domowym studiu projektowym. W tych dwóch ostatnich przypadkach, a także przy nagłaśnianiu kameralnych występów, świetnie sprawdzają się niewielkie mikserki, takie jak chociażby Behringer Xenyx 1003B.
Jest to 10-kanałowy mikser analogowy, wyposażony w pięć przedwzmacniaczy mikrofonowych Xenyx, z czego dwa pierwsze wyposażone są w punkty insertowe do podłączenia zewnętrznych procesorów, np. dynamiki, a pozostałe trzy sprzężone zostały ze stereofonicznymi wejściami liniowymi.
Każdy kanał wejść stereo liczony jest odrębnie, a lewy w każdej parze służy do podłączania źródeł monofonicznych. Kanały 9 i 10 to wejście stereofoniczne, wyposażone w gniazda jack i RCA. Tory mikrofonowo-liniowe mają odrębne regulatory wzmocnienia dla obu typów wejść, z sygnalizatorem przesterowania. Na wejścia mikrofonowe XLR można podać napięcie fantomowe, włączane globalnie, dzięki czemu nic nie stoi na przeszkodzie, aby do Xenyxa 1003B podłączyć mikrofony pojemnościowe.
W każdym z łącznie sześciu torów znajdujemy trzypasmowy korektor, regulator panoramy/balansu oraz potencjometry wysyłek na tor odsłuchowy i efektowy. Odsłuch można prowadzić także za pomocą słuchawek, podłączając je do dedykowanego wyjścia z własną regulacją głośności. Tor FX nie ma wejść powrotnych, a więc aby zachować pełną kontrolę nad głośnością efektów z poziomu miksera, trzeba będzie poświęcić na to jedno lub dwa wejścia, np. wspomniane 9 i 10. Wysyłki FX wyprowadzone są „post fader”, czyli „po tłumiku”, co oznacza, że regulacja poziomu sygnału wychodzącego z danego toru wpływa także na jego poziom na wysyłce. Rozwiązanie stare, jak świat, to znaczy jak miksery, sprawdzone i logiczne.
Natomiast jeśli chodzi o regulację poziomu sygnału na poszczególnych torach, to służą do tego 60-milimetrowe tłumiki. Oczywiście niezmotoryzowane. To nie ten budżet. Tor sumy to kolejny, siódmy tłumik i skromny miernik poziomu.
Na tylnej ścianie obudowy Xenyxa 1003B nie dzieje się praktycznie nic. Umieszczono tu jedynie wejście zasilacza oraz włącznik. Co ciekawe jednak, opisywany mikser może obejść się bez zasilania zewnętrznego – da się je zastąpić jedną baterią 9-woltową. Dzięki temu Xenyx świetnie sprawdzi się we współpracy z przenośnym systemem nagłośnieniowym zasilanym bateryjnie, a także podczas plenerowych sesji nagraniowych – mikser wyposażony jest w dedykowane wyjście stereo do zewnętrznego rejestratora.
Podsumowując, jak w tytule - małe, a cieszy. I co ważne, jak to u Behringera, cena nie odstrasza.
![[img:3]](/img/artykuly/zdjecia/Behringer-XENYX-1003B-3-org.webp)
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon - Pt: 09:00 - 17:00
Sklepy muzyczne > Behringer rozwiń listę sklepów
Pro Audio









