TEST: Fractal MINI LED GOBO SPOT 30W

Każdy kto zaczyna i kupi ten sprzęt na pewno nie zniechęci się do tematu oświetlenia Bartek Kownacki 4 września 2017, 09:00 LAUDA AUDIO
Fractal MINI LED GOBO SPOT 30W470 zł
  • Łatwość w obsłudze
  • Całkiem niezła jakość wykonania
  • Cena

Czy w dobie tanich urządzeń o dużej mocy głowice 30W mają sens? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w podsumowaniu mojego testu. Dzisiaj Fractal Spot 30W - mała, lekka, szybka i co najważniejsze tania głowica ruchoma.

Jeśli chcecie poczytać infomacje techniczne o tej głowie, to zapraszam na sam dół. Dzisiaj chcę przede wszystkim napisać o tym, jak mi się ta głowa podoba, jakie widze dla niej zastosowanie, co ciekawego z tym mini spotem można zrobić na scenie, koncercie czy w klubie. Dla kogo nabycie takiego urządzenia będzie sensownym rozwiązaniem, a komu na pewno się nie przyda?

 
[img:12]
 

Marka Fractal gościła już na łamach naszego serwisu. Dla przypomnienia jej właścicielem i dystrybutorem jest znana wszystkim w branży muzycznej Lauda Audio. Jak już wspominałem we wczesniejszych wpisach, informacja ta jest o tyle istotna, że nie kupujemy kota w worku. Sprawdzony dystrybutor to gwarancja poprawnej obsługi posprzedażowej.

Urządzenie jest zrobione przyzwoicie. Nie można wymagać by przy tego rodzaju spocie, a już nawet przy takiej cenie materiały były z najwyższej półki. Niemniej jednak główka jest zrobiona naprawdę fajnie. W skrócie wszystko się zgadza. Niewielkie gabaryty, mała waga i fajne wykonanie sprawiają, że ten spot może cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród osób zaczynających przygodę z oświetleniem - tych, którzy nie dysponują dużym budżetem, albo zespołów czy dj szukających uzupełnienia swojego rozbudowanego zestawu.

 

Zobacz prezentację Fractal MINI LED GOBO SPOT 30W

 

Głowa pracuje, bardzo dynamicznie. Zakres ruchów zarówno w Pan I Tilt pozwala bardziej zaawansowanym użytkownikom na stworzenie efektywnego show. Urządzenie jest ciche, a jego praca zadziwiająco płynna biorąc pod uwagę półkę cenową.

Fractal spot 30 posiada kilka trybów pracy. Oprócz DMX pozwalającego na programowanie za pomocą sterownika, czy trybu sound sprawiającego, że urządzenie będzie świecić w rytm muzyki, mamy dostępny wiele programów automatycznych. Zazwyczaj nie jestem zwolennikiem tego ostatniego rozwiązanie, lecz trzeba przyznać, że funkcja ta najzwyczajniej mnie kusiła podczas testów. Dlaczego?! Są one tak rozbudowane, iż nie widziałem specjalnie sensu kombinowania ze standardowym sterownikiem. Ustawienie programu zajmuje kilka sekund i po spięciu 2, 4, 6 lub więcej głów możemy podziwiać naprawdę efektowne show.

 

[img:10]

 

Chciałbym tu wspominieć również o dwóch tematach. Pierwszy z nich to wykorzystanie większej ilości urządzeń tego typu. Spoty Fractala, aż się proszą o to, by spróbować zabawy z większą ilością głowic. Dla małych firm eventowych może to być nie lada gratka. Jeśli zechcą zainwestować w 16-30 takich urządzeń to z całą pewnością mogą wzbogacić swoimi kolorami małe sceny na miejskich festynach czy eventach firmowych. Mimo niewielkiej mocy większa ilość może robić wrażenie.

Drugi temat to synchroniczna praca. Podczas testu starałem się sprawić, by spięte ze sobą głowy pogubiły się w swoim działaniu. Chciałem osiągnąć desynchronizację i co ciekawe nie udało mi się to. Jeśli tak samo wygląda to przy większej ilości niż testowane 4 sztuki, to będę pod niesamowitym wrażeniem.

 

[img:13]

 

Do tej pory w przypadku głów 10-20-30W nie miałem z tym (desynchronizacją) większego problemu. Czy to przy programach automatycznych, czy przy trybie sound lub tez podczas programowania. Małe głowy po kilku minutach się gubiły. Każda pracowała tak, jak się jej podoba.

Dla jednych oczywiście nie będzie to przeszkodą, bo zawsze można ustawić tryb sound i jakoś to będzie. Dla reszty zaś, która poważnie traktuje to co robi i chce, by ich występy miały odpowiednią oprawę, zrobi to kolosalną różnicę. Z tego samego powodu mogę spokojnie napisać, że Fractal Spot 30 to świetna głowa dla tych, którzy dopiero wchodzą w temat oświetlenia. Nie będzie irytować, jest łatwa w obsłudze, a sterowanie nią potrafi dać wiele satysfakcji.

 

[img:11]

Podsumowanie

Czy głowa o takiej mocy ma sens? Tak. Każdy kto zaczyna i kupi ten sprzęt na pewno nie zniechęci się do tematu oświetlenia. Każdy kto już korzysta z oświetlenia, nawet o większej mocy, może spokojnie użyć takich głów jako część, uzupełnienie swojego zestawu oświetleniowego. Przecież nie samymi 150-tkami i 2-kami zespoły żyją.

Dzięki niewielkiej wadze i rozmiarom urządzenia są łatwe do transporcie. Kupując już 4 sztuki i montując je na statywach oświetleniowych, niejeden młody dj, początkujący zespół, czy solista może pokusić się o show, które poniesie publikę. Oczywiście światła te są ograniczone mocą. Wykorzystywanie ich więc na imprezach w biały dzień, przy dużym nasileniu światła słonecznego pozostawi je niewidocznymi. Na koniec proste argumenty przemawiające za tym sprzętem: cena, prosta obsługa, cena, jakość, cena, dystrybutor i producent będący gwarancją dobrego sprzętu, cena.

 
 

Specyfikacja techniczna:

 
  • Pobór mocy: 50W
  • Napięcie zasilania: 100 - 240V
  • Częstotliwość napięcia: 50 - 60Hz
  • Typ diody: Standard LED
  • Ilość diod: 1
  • Moc diody: 30W
  • Barwa: Tarcza kolorów - 8 + biały
  • Tarcza GOBO: 8 wzorów + otwarta
  • Wyświetlacz: LED - 4 znaki
  • Sterowanie: 4 przyciski
  • Ściemnianie: Płynne 0 - 100%
  • Zakres ruchu - PAN: 270°
  • Zakres ruchu - TILT: 540°
  • Ilość kanałów DMX: 9 / 11
  • Sterowanie: DMX, Auto, Master-Slave, Sound
  • DMX IN: XLR
  • DMX OUT: XLR
  • Rodzaj obudowy: ABS
  • Wymiary (wys. x szer. x gł.): 32.5 x 25 x 27 cm
  • Waga: 2.5 kg
 

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Fractal rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Test statywów Gravity TSP 5212 LB & TMS 4321 B Pod koniec zeszłego roku do mojego magazynu dotarł zestaw statywów kolumnowych i mikrofonowych - każdego w ilości dwóch sztuk. W tym momencie można by powiedzieć - statyw jaki jest, każdy widzi. Kawałek metalu, czasami plastiku i jedna...
Test miksera cyfrowego RCF M 20X Ahh... miksery cyfrowe. Co byśmy bez nich zrobili w czasach, gdzie setki “wlotów” stają się już standardem, a skomplikowane, stereofoniczne miksy douszne cieszą się coraz większą popularnością. Nieustannie rozwijająca się technologia...
Test kulumn Mackie DRM212 + DRM315 W moim przypadku kolumny miały jak zawsze przyjechać, pokazać do czego są zdolne i pojechać. A zostały. Dlaczego?
Test preampa Guitto GGP-01 To naturalne, że gdy przekroczymy początkujący poziom gry na gitarze, to chcemy nasze umiejętności pokazać innym na tzw. „scenie”, czy to będzie występ przed babcią, dziadkiem, czy też w plenerze. Zastanawiamy się wówczas, jak podłączyć...
Test ukulele Alvarez Regent vs Washburn Deluxe Ukulele to jeden z najmniejszych instrumentów strunowych. Stworzony w końcu XIX wieku i do dziś popularyzowany na całym świecie. Choć wywodzi się z Wysp Hawajskich, to poza nimi znany był  szerzej dopiero na początku XX wieku. Miało to...
Test systemów bezprzewodowych dBTechnologies Przyjazne budżetowo systemy bezprzewodowe firmy dB Technologies miały swoją premierę już dobre kilka miesięcy temu. Oglądając je podczas targów miałem mieszane uczucia, a moje myśli kręciły się wokół pytania - czy to kolejne proste...
Copyright © INFOMUSIC 2018

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz