Test: Reflektory profilowe Cameo P2

Krzysztof Kowalski 2 sierpnia 2023, 07:00 ADAM HALL Group GmbH
Cameo P2FC2161.20€
Cameo P2D1.620.45€
Cameo P2T1.620.45€

[img:16:R]Jak wiadomo, polski lotnik to i na drzwiach od stodoły poleci. A polski świetlik? On da radę zrobić fajne oświetlenie nawet wtedy, gdy do dyspozycji ma jedynie dwie lampy. No, nie pierwsze z brzegu, oczywista! Ale jeśli są to lampy takie, jak Cameo z rodziny P2, to jak najbardziej. I nie mówimy tego, nie mając dowodów!

Krzysztof Kowalski, operator i reżyser w Żuławskim Ośrodku Kultury, mówi:

 

W mojej osobistej opinii, nie ma znaczenia, ile jest tych lamp. Znaczenie ma to, jakie dają światło.

 

[img:3]

 

Wiadomo, każda lampa jest od tego, żeby świecić, ale światło światłu nierówne. O tym, czy mamy do czynienia z urządzeniem wysokiej klasy, czy też może „takim sobie”, decyduje kilka parametrów. W teatrze – choć nie tylko – bardzo ważną cechą jest zdolność wiernej reprodukcji kolorów, szczególnie światła białego, żarowego i słonecznego. Od jego temperatury barwowej zależy bowiem choćby kolorystyka scenografii i wygląd aktorów, i to nie tylko ich kostiumów, ale też twarzy i ogólnie skóry.

Szalenie istotna jest też jakość barw światła kolorowego – czy są one żywe i nasycone, czy też mdłe i pozbawione wyrazu. Nie wszystko da się skorygować filtrami.

 

[img:4]

[img:5]

 

Nasze przedstawienie zobaczyła Anna Fedorowicz, znana wokalistka, grająca główną rolę w musicalu West Side Story w Białymstoku. Tak jej się spodobały te kolory i to światło, że postanowiliśmy wspólnie zrobić teledysk.

Krzysztof Kowalski - Operator i reżyser w Żuławskim Ośrodku Kultury

 

Zastosowany w profilach Cameo P2 czip ledowy COB o mocy 230 watów dostępny jest w trzech wariantach, Tungsten, Daylight i Full-Color.

 

Tungsten

3200 K

Światło żarowe

14 000 lm

Daylight

5600 K

światło dzienne

15 000 lm

Full–Color

2700 – 6500 K

RGBAL

17 000 lm

 

[img:2]

 

Zaawansowane funkcje, takie jak możliwość tworzenia własnych gobosów, filtry czy przysłony typu iris pozwalają w bardzo szerokim zakresie formować zarówno kształt wiązki świetlnej, jak i jej „zawartość”. Z kolei dzięki własnym rozwiązaniom sieciowym Cameo można w dużym stopniu obejść się bez konsolety oświetleniowej czy pełnoetatowego operatora oświetlenia.

Zresztą posłuchajcie sami, co na temat reflektorów profilowych Cameo P2 ma do powiedzenia cytowany Krzysztof Kowalski.

 

Ceny reflektorów i akcesoriów:

 
  • Cameo P2FC - 2.161,20 €
  • Cameo P2D oraz P2T - 1.620,45 €

  • Obiektywy 19 / 26 / 36 / 50 st - 358,70 €
  • Obiektyw zoom 15-30 st - 809,32 €
  • Obiektyw zoom 26-50 st - 701,17 €
  • Iris - 124,37 €
  • Gobo holder - 52,27 €

 

[img:11]

[img:12]

[img:6]

[img:8]

[img:9]

[img:10]

[img:7]

[img:13]

[img:14]

[img:15]
  

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Cameo rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test ruchomej głowicy beam/spot Elation Fuze SFX Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że niniejszy tekst nie jest testem. Jest to dość subiektywna recenzja urządzenia marki Elation, nikt mi nie zapłacił za promowanie marki, a jedynie za jej ocenę, choć nie będę ukrywał, że w tej marce...
Test ruchomej głowicy Fractal Morph 3 in 1 Fractal, jak pewnie większość z Was zainteresowanych techniką oświetlenia wie, to polska firma, zajmująca się dostarczaniem wysokiej jakości urządzeń oświetleniowych w przystępnych cenach. Kilka tygodni temu dotarły do mnie cztery sztuki...
Test ruchomej głowicy Evolights Neo Spot 100 Neo znaczy nowy, nowoczesny, innowacyjny. Może to dotyczyć wielu aspektów produktu, w tym jakości wykonania czy jej stosunku do ceny, który kreowany jest przez użycie nowoczesnych rozwiązań i coraz to bardziej wydajnych mechanizmów....
Test naświetlacza Cameo ZENIT B200 O serii akumulatorowych urządzeń Cameo miałem możliwość już napisać przy okazji testu serii DROP, warto sobie tekst przypomnieć pod tym linkiem. Tym razem ponownie dzięki uprzejmości firmy Adam Hall w moim domu zagościł ZENIT B200 –...
Test ruchomej głowicy Evolights iQ 180 S Każda osoba z branży eventowej, która przynajmniej raz w życiu próbowała zająć się rentalem w pewnym momencie swojej "kariery" staje przed znaczącym wyzwaniem, a nawet problemem. Otóż zazwyczaj sprzęt uznanych, "riderowych" producentów...