XXI Zimowe Igrzyska Olimpijskie nadawane dzięki STAGETEC
20 lutego 2010,
00:00
Producent: Stage Tec
XXI Zimowe Igrzyska Olimpijskie: telewizja szwajcarska nadaje program z Igrzysk dzięki urządzeniom firmy STAGETEC.
Dwie reżysernie, dwa wozy satelitarne i jeden system audio
Jak wyjaśnia Thomas Neuenschwander, inżynier elektroakustyk TPC - centrum produkcji telewizyjnych Zurych AG, podlegającego szwajcarskiej telewizji TV SRG SSR, TPC zainstalowało sobie dwie reżysernie telewizyjne w Vancouver i Whistler oraz główne studio emisyjne w siedzibie IBC w Vancouver. Thomas i jego zespół wybrali sześć podstawowych urządzeń sieci NEXUS zainstalowanych w małej reżyserni w Whistler, skąd TPC ma nadawać reportaże na żywo z zawodów narciarstwa alpejskiego i w stylu norweskim oraz z zawodów snowboardingu. Natomiast wszystkie wywiady, materiały i informacje dodatkowe mają być wytwarzane w studio TPC w Vancouver. Studio to będzie połączone z większą reżysernią, wyposażoną w ostatnio wprowadzoną na rynek przez firmę Stagetec średnich rozmiarów konsoletę CRESCENDO i kolejnych dziesięć urządzeń podstawowych sieci NEXUS plus NEXUS Star zainstalowanego w głównej reżyserni emisyjnej. Do tej reżyserni będą też dosyłane reportaże na żywo poprzez dwa wozy satelitarne.
Główną rolę będzie odgrywać SDI embedding…
„Zdecydowaliśmy się od razu na NEXUSa, ponieważ będziemy musieli obsługiwać ogromną liczbę sygnałów typu „embedded audio” (fonii osadzonej w cyfrowym strumieniu SDI)” – oznajmia Neuenschwander. Aby sprostać temu zadaniu urządzenia bazowe NEXUS zainstalowane w Vancouver będą wyposażone w 62 karty typu XSDI - embedderów i de-embedderów SDI (wprowadzających i wyprowadzających audio do strumieni SDI). Oprócz tego NEXUS zainstalowany w Whistler będzie miał dodatkowe 26 kart XSDI, co umożliwi łącznie obsługę do 960 x 960 kanałów SDI. „Dzięki doskonałym własnościom NEXUSa przy pracy z sygnałami SDI będziemy w stanie wyprodukować każdy materiał w naszym centrum nadawczym w Zurychu w Szwajcarii rozpoczynając od łącza SDI, jakie dostaniemy od głównego nadawcy Igrzysk” – komentuje inżynier Neuenschwander. Dotyczy to zwłaszcza materiałów gotowych do emisji a pozbawionych na razie komentarzy, które mogą być dodane później w Szwajcarii z uwzględnieniem czterech różnych języków używanych w tym małym kraju.
Miksy na małej, ale dysponującej wieloma możliwymi konsolecie
Neuenschwander określa stół CRESCENDO firmy STAGETEC, pokazany ostatnio na IBC, jako „mały i jednocześnie dysponujący wieloma możliwościami oraz idealnie dopasowany do potrzeb realizacji sprawozdań olimpijskich”. On sam i jego ludzie znają już większą wersję tego stołu, tę o nazwie AURUS, ponieważ takie stoły pracują od pewnego czasu w ich wozach transmisyjnych. „W przypadku programów sportowych wolimy CRESCENDO od AURUSA ponieważ nie musimy mieć aż tylu funkcji, jakie oferuje AURUS” – mówi Neuenschwander i dodaje: „CRESCENDO zapewnia przy tym niemal tę samą moc obliczeniową DSP umieszczoną w małym i łatwym do przenoszenia urządzeniu”. Przywiezione do Kanady CRESCENDO ze swymi 40 tłumikami, 144 kanałami audio i 64 szynami jest w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym zadaniom transmisji sportowych.
NEXUS i CRESCENDO w reżyserniach i pomieszczeniach emisji
Vancouver/Whistler, Kanada, styczeń 2010: trzy miliardy telewidzów, 10 000 pracowników mediów, 5 500 sportowców i działaczy sportowych – wszystko wskazuje na to, że 21 Zimowe Igrzyska Olimpijskie mają pobić wszelkie rekordy. Telewizja szwajcarska, SRG Suisse, zapewnia 16 godzin sprawozdań dziennie z obu centrów olimpijskich – Vancouver i Whistler. W tym celu szwajcarscy nadawcy ponownie zdecydowali się na wybór aparatury produkowanej przez wytwórcę profesjonalnych urządzeń audio – niemiecką firmę Salzbrenner Stagetec Mediagroup.
Vancouver/Whistler, Kanada, styczeń 2010: trzy miliardy telewidzów, 10 000 pracowników mediów, 5 500 sportowców i działaczy sportowych – wszystko wskazuje na to, że 21 Zimowe Igrzyska Olimpijskie mają pobić wszelkie rekordy. Telewizja szwajcarska, SRG Suisse, zapewnia 16 godzin sprawozdań dziennie z obu centrów olimpijskich – Vancouver i Whistler. W tym celu szwajcarscy nadawcy ponownie zdecydowali się na wybór aparatury produkowanej przez wytwórcę profesjonalnych urządzeń audio – niemiecką firmę Salzbrenner Stagetec Mediagroup.
Dwie reżysernie, dwa wozy satelitarne i jeden system audio
Jak wyjaśnia Thomas Neuenschwander, inżynier elektroakustyk TPC - centrum produkcji telewizyjnych Zurych AG, podlegającego szwajcarskiej telewizji TV SRG SSR, TPC zainstalowało sobie dwie reżysernie telewizyjne w Vancouver i Whistler oraz główne studio emisyjne w siedzibie IBC w Vancouver. Thomas i jego zespół wybrali sześć podstawowych urządzeń sieci NEXUS zainstalowanych w małej reżyserni w Whistler, skąd TPC ma nadawać reportaże na żywo z zawodów narciarstwa alpejskiego i w stylu norweskim oraz z zawodów snowboardingu. Natomiast wszystkie wywiady, materiały i informacje dodatkowe mają być wytwarzane w studio TPC w Vancouver. Studio to będzie połączone z większą reżysernią, wyposażoną w ostatnio wprowadzoną na rynek przez firmę Stagetec średnich rozmiarów konsoletę CRESCENDO i kolejnych dziesięć urządzeń podstawowych sieci NEXUS plus NEXUS Star zainstalowanego w głównej reżyserni emisyjnej. Do tej reżyserni będą też dosyłane reportaże na żywo poprzez dwa wozy satelitarne.
Główną rolę będzie odgrywać SDI embedding…
„Zdecydowaliśmy się od razu na NEXUSa, ponieważ będziemy musieli obsługiwać ogromną liczbę sygnałów typu „embedded audio” (fonii osadzonej w cyfrowym strumieniu SDI)” – oznajmia Neuenschwander. Aby sprostać temu zadaniu urządzenia bazowe NEXUS zainstalowane w Vancouver będą wyposażone w 62 karty typu XSDI - embedderów i de-embedderów SDI (wprowadzających i wyprowadzających audio do strumieni SDI). Oprócz tego NEXUS zainstalowany w Whistler będzie miał dodatkowe 26 kart XSDI, co umożliwi łącznie obsługę do 960 x 960 kanałów SDI. „Dzięki doskonałym własnościom NEXUSa przy pracy z sygnałami SDI będziemy w stanie wyprodukować każdy materiał w naszym centrum nadawczym w Zurychu w Szwajcarii rozpoczynając od łącza SDI, jakie dostaniemy od głównego nadawcy Igrzysk” – komentuje inżynier Neuenschwander. Dotyczy to zwłaszcza materiałów gotowych do emisji a pozbawionych na razie komentarzy, które mogą być dodane później w Szwajcarii z uwzględnieniem czterech różnych języków używanych w tym małym kraju.
Miksy na małej, ale dysponującej wieloma możliwymi konsolecie
Neuenschwander określa stół CRESCENDO firmy STAGETEC, pokazany ostatnio na IBC, jako „mały i jednocześnie dysponujący wieloma możliwościami oraz idealnie dopasowany do potrzeb realizacji sprawozdań olimpijskich”. On sam i jego ludzie znają już większą wersję tego stołu, tę o nazwie AURUS, ponieważ takie stoły pracują od pewnego czasu w ich wozach transmisyjnych. „W przypadku programów sportowych wolimy CRESCENDO od AURUSA ponieważ nie musimy mieć aż tylu funkcji, jakie oferuje AURUS” – mówi Neuenschwander i dodaje: „CRESCENDO zapewnia przy tym niemal tę samą moc obliczeniową DSP umieszczoną w małym i łatwym do przenoszenia urządzeniu”. Przywiezione do Kanady CRESCENDO ze swymi 40 tłumikami, 144 kanałami audio i 64 szynami jest w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym zadaniom transmisji sportowych.
Gdzie kupić?
Stage Tec
www.stagetec.com
Dystrybucja w Polsce:
Sklepy muzyczne > Stage Tec rozwiń listę sklepów
Pro Audio
Artykuł
Kolejna prestiżowa marka w portfolio Audio Plus: SCHOEPS
Artykuł
HK Audio FINEO - seria "skrojona" pod instalacje
Artykuł
Aura Audio - pasywne "kardioidy" rodem z Finlandii
Artykuł
RDL RU-NMP44 - sieciowy procesor miksujący Dante
Artykuł
Kogo będzie stać na nagłośnienie QSC L Class?
Artykuł
Meyer Sound i Polsound zapraszają na szkolenie w Warszawie
Artykuł
Kto był a kogo zabrakło? Scena Jutra 2024
Video
HK Audio FINEO - seria "skrojona" pod instalacje
Czas trwania: 3:18
Video
Aura Audio - pasywne "kardioidy" rodem z Finlandii
Czas trwania: 5:20
Video
Paczka o dużej sile rażenia, absolutny HIT: HK AUDIO CONTOUR X 210
Czas trwania: 0:00