Behind the stage: Kulisy koncertu Dawida Podsiadło

Behind the stage: Kulisy koncertu Dawida Podsiadło

13 maja 2019, 15:46
Dystrybucja: Polsound sp. z o.o

Ostatnia trasa koncertowa Dawida Podsiadło "Wielkomiejski Tour" okazała się strzałem w 10-tkę. Nie dość, że każdy koncert wyprzedany dosłownie na pniu, to biorąc pod uwagę ceny biletów i  "małomiejskie lokalizacje" koncertów wskazują na to, że Dawid Podsiadło jest obecnie na szczycie popularności. 

Również oprawę koncertu, realizację światła jak i dźwięku postawiono na najwyższym poziomie. W kwestii nagłośnienia zdecydowano się na wykorzystanie istniejącej w wielu obiektach infrastruktury, w miejscach, gdzie było „ciężko...” nagłośnienie było dostarczane przez firmy rentalowe. Zdecydowano się jednak, że elementy toru jak konsoleta na FOH i monitorowa oraz systemy bezprzewodowe - będą podróżowały z zespołem.  Ponadto produkcja szukała możliwie najmniejszej konsolety na FOH po to by zmieścić na sali jak najwiecej fanów oraz żeby stanowisko realizatora nie zasłaniało widoku na scenę.

Jak powiadają: „kto szuka, ten znajdzie” i znaleźli. Wybór padł na, świeżutko dostarczoną najnowszą konsoletę DiGiCo SD9. O szczegółach realizacji koncertu opowiemy już wkrótce w dłuższym materiale video z realizatorem dźwięku Krzysztofem Kilarem, dziś jednak w cyklu "Behind the stage" zapraszamy do poznania, od kuchni, techniki estradowej wykorzystanej podczas trasy koncertowej Dawida Podsiadło.

 Behind the stage
- kulisy trasy koncertowej Dawida Podsiadło "Wielkomiejski Tour"

 

Partnerem technologicznym zaproszonym do tej trasy koncertowej została firma Polsound, która dostarczyła konsoletę oraz system bezprzewodowy Shure Axient Digital. Podczas trasy koncertowej firma przeprowadzała także szkolenia / prezentacje dla techników i realizatorów, związane z problematyką częstotliwości systemów audio. Jak widać jest jeszcze sporo do zrobienia w tym temacie i uczestnicy spotkania wychodzili mocno "zamyśleni".

[img:9]

więcej o DiGiCo SD9  więcej o Shure Axient Digital

 

Problem oczywiście dotyczy coraz węższego pasma, które pozostaje do dyspozycji na sztuki teatralne, koncerty, programy telewizyjne etc. generalnie wszędzie tam, gdzie stosuje się systemy bezprzewodowe. W domenie cyfrowej transmisji audio, wybierając częstotliwość do pracy, należy podejmować decyzje bardzo rozważnie, bowiem „grając” na niedozwolonych częstotliwościach narażamy się na poważne konsekwencje. 

 

Fotogaleria z przygotowań do koncertu Dawida Podsiadło:

 

 

[img:1]

[img:2]

[img:3]

[img:4]

[img:5]

[img:6]

[img:7]

[img:8]

 

Miksery Cyfrowe Mikrofony Dynamiczne Pojemnościowe Systemy bezprzewodowe Instrumentalne
ROXX - Oświetlenie ledowe z Kolonii
Więcej wiadomości